Livet som ryttare

Alla inlägg under november 2010

Av Minna - 28 november 2010 20:33

Äntligen är det dags för lite shopping, har gått väldig sakta sen vi bestämde datumet.

Men i morrn så, kanske Bosse får sina efterlängtade täcken. Finns ju en massa annat man vill ha me. Tänkte titta om det finns fina stjärnor till fönstren. Jo o lite kläder kanske. Måste komma ihåg o kolla om de har stora vantar som man kan få in ett par andra i. Tror jag fryser ihjäl på promenaderna på jobbet.


Har löpbandet på annons nu, hoppas att gubben som var här o tittade idag köper det. Vore nice med lite extra pengar. Tror försäljningsskatten blir högre än vad jag räknat med. Annars har jag fått riktiga skambud på det. Skulle bara testa om det gick, har ingen panik.


Dags för sänga snart, upp kl 5.

  

Av Minna - 26 november 2010 12:36

Filmklipp när han stog i skåne på försljningsstallet.





Nu du Madde förväntar jag mig samma fina hoppningar som pappa Oklund

(jävligt dålig bild)


En liten film när han hette STIG!!!


  

Av Minna - 25 november 2010 18:15

Det är lite för kallt nu för mitt tycke, men det är ju inget att göra åt. Varit ledig idag så det fick bli uteritter för båda två.

     

Vy från Lilleman                    Vy från Bosse


Har annars inte gjort särskilt mycket idag, borde väl sätta mig ner o betala räkningar.

Månadens tråkigaste göra   men måste göras. Ledig i morrn me, fast då har jag frukost o utsläpp så ingen sovmorgon.

Måste sätta mig o göra listor på renoveringarna som är gjorda i huset, ska till mäklarn på tisdag och fixa deklarationen, blir te o betala massor i skatt, suck.


  



Av Minna - 22 november 2010 19:48

ridning idag, bara lite grooming. De hade fått väldigt långa manar och så fick de sig en lite bättre borstning.

Är så trött redan på kyla och mörker, när ska det bli ljust igen?

Längtar just nu bara till Ullared, så man får utöva sin favvosport, shopping!!  

Nu blir det lite Biggest looser final.


  

Av Minna - 20 november 2010 17:48

var det igår, men gud vilka människor som var ute. De mest udda o konstiga.

Det va Madde, Jenny o jag som försökte roa oss på Harrys. Var väl si så där, hade vare mer kul om man känt mer folk.

På jobbet igår var den stora händelsen att Dogge Doggelito var o föreläste, han var mycket kortare än vad jag trodde. Det var nog väldigt populärt i allafall.


Idag blev det uteritt på Lilleman, lite svårt o se bara när det yr snö på tvären. Bosse fick sig en snabb tömkörning. Skulle in mer folk i ridhuset o vi är ju inte direkt perfekta i detta konststycke än.


I morn blir det löshoppning för Bosse i allafall.

     Gullungarna äter lunch.


  

Av Minna - 17 november 2010 21:09

var det det dags för igen. Madde o jag fick släpa idag igen, men hämtade släpkärran så det gick faktisky mycket fortare.


Red Bosse idag och han var väldigt pigg. det var en ny häst i ridhuset som han aldrig träffat förr så den va mer spännande än våran tråkiga ridning.   

Måste börja rida för instruktör snart så vi kommer någon vart. Det får nog bli efter nyår nån gång. Önskar att man hade mer erfarenhet av unghästar, tror jag blir lite för feg. Är lite rädd för att jag kommer att göra fel o förstör honom, o det vore ju synd. Är väl snart dags att investera i en hoppsadel åt honom med, så Madde kan börja hoppa lite, för jag gör inte det de första gångerna.  Har blivit lite feg efter Lillemans hoppturer i hundranitti.

På söndag em ska vi löshoppa igen, men denna gång i stora ridhuset så de får lite mer yta.


    

Av Minna - 16 november 2010 21:03

Tror jag slgit rekord idag. Jobbade till 4, åkte direkt ut till stallet. Där mockade jag, gjorde mat ,red Lilleman. Borstade förstårs båda två.

Efter stallet till affär, hem lagade mat och allt klart till sju. Rätt bra tycker jag, skönt o va hemma en normal tid för en gångs skull de dagar man jobbar.


Var ju te Örebro härom dan, då hittade jag en hudkräm som luktar precis som Pucko.

Så en puckokräm till ett pucko   

   luktar mumma!!


Får se om det blir utgång på fredag,   det är evigheter sen sist. Kanske behövs nu. Det blir väl Madde och ev Jenny I så här långt. Måste bara hinna till glasbanken me. Lite problem me vad man ska ha på sig bara, kanske de nya tightsen?


Bosse var lite varm i vänster framhov idag, hoppas att de härjat i hagen bara så det inte är sömstick eller hovböld.

Nej nu får det snart bli sängen, upp tidigt i morn igen.


Natti

Av Minna - 15 november 2010 20:55

Var ledig idag efter en jobbhelg. Fasiken va mycket som ska göras när man ä ledig.

Dagen började me slö, slapp ock likgiltig fram till halv elva. Hämtade spån på Häst o foder. Blev en hel pall på 15 balar. Fick sedan släpa dessa i spöregn. Skynda hem för lite mat o tebaks te stallet för Pär skulle komma o sko båda gossarna. Nu är de fullbroddade äntligen o då är det spöregn, typiskt. Mocka o gjorde mat för att sedan hämta täcken som varit på lagning och mitt beställda tömkörningstömmar. Hoppas att det blir bra nu så vi kan köra på o få lilla Bosse i en bättre form.


Kom in i ridhuset o börjat trava Bosse idag för att upptäcka att han inte var ren i benen. Antingen ömfotad efter skoningen eller så har han o Loffe härjat i hagen.   Loffe ett sår på bakbenet som ömmade riktigt rejält. Fast vet inte om det gjorde mer ont i Madde än honom.  . Han har ju inte riktigt koll på sina små  ben än. Lite skillnad på dom, Lilleman rena ballerinan jämfört med honom.


Köpte ett par boots te Bosse idag, får se hur många sår han har efter natten o hagen.


Idag är det bara två veckor kvar te Ullared, men låter illavarslande då många säger att det är väldigt urplockat. Får hoppas på bättre tur.


Nu natti natti!

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards