Livet som ryttare

Alla inlägg under januari 2011

Av Minna - 30 januari 2011 19:15

Idag har jag varit på kalas hos Albin som fyller 2 år. Lite tårta och saft blev det. Han mest intresserad av legot han fick.

  

Tårta äter man med händerna.


Annars ser det ut som Bosse skulle kunna sättas igång till veckan, om det inte blir fler skador förstårs. Nån som har en ide om hur man kan ha skydd på hela benen?

Fast då snubblar han väl och bryter nacken istället. Hur göra?

  

Av Minna - 27 januari 2011 21:14

Idag äntligen fick pållarna lite borst och omtanke, Lotta var snäll och kom över o drog av dom lite. De tyckte säkert det var jätte skönt. Bosses sår börjar bli rätt ok, men fortfarande tillräckligt illa för att inte bli riden.

Blir onekligen sugen att rida, var med Madde o Loffe på hoppträning. Det är ju så kul. Blev riktigt imponerad av en tjej att hon kunde sitta kvar, tror hästen var mer i luften än backen. Lika gammal som Bosse och jag är ytterst tacksam för att han är som en kamel istället.

  25 års skillnad men nästan lika busiga!

Fick sjukintyget från läkaren idag, sjukskriven till 25 februari. Lång tid men det är väl bara att lyda så man inte åker på samma smäll igen+ att jag måste börja styrketräna.

Man blir lite feg så här i början, vågar inte göra för mycket. Samtidigt som jag vet att jag skulle nog börja med allt det tunga igen så fort bara ryggen orkade. Får väl lyssna på läkarna denna gång. Det finns ju alltid nån som har det värre än en själv, 

t ex S som krockade med tåget och ändå verkar vara vid gott mod.

Bara kämpa vidare!

  

Av Minna - 25 januari 2011 19:30

Har nu tagit mig hem efter nåra dar på ortopeden Måste nog säga att detta har varit det värsta jag varit med om, vilket smärtstillande de än försökte ge i början var som sockerpiller. Fick ketogan spruta på akuten som de lika gärna kunde ha struntat i för den hjälpte inte alls. Blev en utmaning att klara av magnetröntgen eftersom jag har kunnat ligga på rygg på ca en vecka.


Tack Sandra som kom i lördagsmorse och fick klä på mig, kunde inte själv ta ett endaste steg. Fick krypa försiktigt fram till toan. Blev ju ändå premiärtur med ambulans för mig, det är tur att de finns.

Diagnosen blev i allafall diskbråck, så åkte hem med extremt starka mediciner.

På lasarettet kallade de mig för Pippi Långstrump för att jag låg med huvudet i fotändan. Har legat med fötterna i golvet på sidan åt höger i en vecka nu o det börjar kännas den höften nu. Svårt att hitta ställningar som man kunde slappna av lite i.

Inte nog med elände ringde E på lördags morgon att Bosse var skadad och halt. Tur man har bra stallkamrater som sköter om det ändå. Är så tacksam. Får försöka lista ut vad man kan hitta på som tack för hjälpen. Vilket blir svårt för det har varit ovärderlig hjälp.

Hoppas man får sova i natt, tror att tanten som låg brevid mig svalt ett helt sågverk. Sov i dagrummet på soffan i natt, tur hon kom igår så det bara blev en natt. Tror inte jag hört en dam snarka så in i h-e, ärligt alltså.


Får se om man kan ta sig en tur till stallet i morn o kolla läget, får ju inte mocka eller något annat tungt men man saknar dom ju.

  


Av Minna - 19 januari 2011 20:02

Livet leker inte precis just nu. Går som en gammal kärring och känner mig som det me. Blir tokig på denna värk snart. Det värsta är att det är Bosse och Lilleman som blir lidande. De fick i allafall nya pjux idag. Tur man har en så snäll hovslagare som hjälper till så. Skulle heller inte klara av det utan alla vänner som ställer upp och hjälper till. Ni är guld värda!   

   Min bästa vän nu!!!

  


Av Minna - 15 januari 2011 18:03

Det går verkligen bra för mig just nu med ridning o allt. Har fått tillbaka ischiasen med besked idag. Innan det var det för kallt o sen fick Bosse sin skada. Hade ju tänkt sätta igång honom nu efter vilan. Längtar efter att få göra något vettigt, tappar motivation av att inge göra.

Längtar så tills det blir ljusare o varmare så man kan hålla på lite längre på dagarna utan att behöva stressa innan mörkret.

Annars så mår alla andra bra ändå, skönt det.

Blev en liten tur te Sandra idag och det var verkligen inte igår, kommer inte ens ihåg när vi sågs sist.

  

Av Minna - 11 januari 2011 21:02

Vem är inne på nätterna o ger mina hästar anabola? 4 täcken trasiga på en vecka.

Bosse lyckats spräcka ett innetäcke utmed manken och ryggen, Lilleman lyckats spräcka hela bogpartiet som varit ihopsytt. Starka pojkar!! Får mycket mat. Fick se att Bosses utetäcke idag hade fått en reva.  


Tror dom att jag är gjord av pengar? Det blir dyrt det här om de fortsätter.

Så vem vill jobba gratis som täckeslagare åt mig på heltid?? Någon??  

Antar att det inte hjälper att   


Bosse fortfarande tjock i bakbenet, hoppas det går ner snart så vi kan sätta igång med ridningen igen. ska kolla me om det finns biljetter kvar till Scandinavium, vore kul. dels showerna men mest för shoppingen. Det är jag bra på!!

  

Av Minna - 8 januari 2011 17:03

Bosse har ont i benet. Fick en spark i förrgår på hasen och är svullen nu. Har en liten ficka då jag kunde sticka in streptocillinsprutan en bit. Han är ju som alla andra karlar, jätteont gjorde det. Den som det gjorde ondast på var nog Judde, Han blev väldigt sjuk bara han såg salvsprutan.   

Provar med skydd på bakbenen ute med så får vi se om det hjälper lite. Kanske nått sår mindre, hoppas han lär sig hålla rätt på benen snart.


Undrar bara när den riktiga motivationen ska komma, har väldigt svårt att motivera mig nått. Blir väl bättre när det blir ljusare, men det är långt dit. Får så dåligt samvete med hästarna hela tiden med allt man borde göra men som man inte gör.


Grannen är ju lugn nu ändå så då får man väl tillbaka nattvilan, skönt.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards