Livet som ryttare

Alla inlägg under december 2011

Av Minna - 21 december 2011 21:24

Att det ska vara så svårt o få igång denna häst!! Är inte jag sjuk så är han skadad.   Skulle sätta igång honom igår efter en veckas vila pga jobb och att jag hade feber. Tror ni inte han hade ett balltramp och var svullen o halt. Idag undrar jag om det verkligen är balltrampet som svullnar. Han är svullen på insidan av benet o skadan är på utsidan. Han var ungefär så här i sommras när han hade knäinflammationen i andra bebet, så undrar om det kan va nått liknande igen.

De håller sig direkt inte stilla i hagen han och Skutt. Bästa kompisar.  

Ja ja blir det inte bättre efter helgerna så får jag väl åka till veterinären igen då, drabbar väl ingen fattig!!!

Det hade varit kul att få inviga nya sadeln också, för o se om den är bättre. Får se positivt ,den slits ju inte.

Tyvär så verkar det inte få tag på rödbetorna längre, de hade strul med frakten från tyskland. Får leta på nätet om man kan hitta nån annanstans.

Undrar om det MSM eller rödbetorna som gjort att hans svans äntligen har börjat växa, börjar bli riktigt tjock o fin. Nu behövs det lite mer på längden bara.

  

Av Minna - 14 december 2011 19:08

Fattar inte att dessa rödbetor är så goda. Bosse nästan river stället innan de ligger i krubban. De ska ju vara antiinflamatoriska så har kört dom ett tag nu. Hoppas bara de hjälper, annars så är det ju väldans gott godis.

  kostar inte en förmögenhet så det går ju bra. De kan hittas på "Ströh" för ca 350kr för 7 kg.Man ger bara 3 dl om dagen.

Har idag vare o bytt min sadel. Fick tio för min så det blev inte så farlig mellanskillnad. Hoppas att den funkar nu då, la ju över knäna på den andra. Det borde man inte kunna med denna då det är stora knästöd.

Håller även på att vänja in Bosse på sina B on T knäskydd, ser inte klok ut i dom men hjälper det så får det va så.


Tror jag fått denna häst för alla mina synder, bara en massa bus hela tiden. Har aldrig vare med om maken till en busig häst. I natt/morse hade han lyckats dra in sitt vintertäcke som hängde utanför på kroken. Låg tydligen så fint så mitt inne i boxen, hade som tur va inte kissat på det. Det är ett evigt städande och plockande innan man ska hem, kastar täcken,grimmor och ryktväskan. Gärna då upp och ner förstårs.  

  

Av Minna - 10 december 2011 19:28

Tror jag hittat en sadel som passar både mig o Bosse nu. Får se bara vad jag får i inbyte för min, de trodde ändå att det skulle bli rätt bra så hoppas på det.

  var väldigt skön o med stora knästöd som jag behöver.

Annars försöker vi kämpa på bara Bosse o jag. tycker det går långsamt men det beror nog på alla skador både han o jag haft. Får bara försöka hitta nån som är intresserad av o hoppa honom. Blir nog inte lätt. Annars får vi vänta te sommarn då M kan hoppa igen, eller??

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards