Livet som ryttare

Alla inlägg under april 2013

Av Minna - 30 april 2013 18:47

känns trött nu. Hoppas bara det är pälsfällningen och inte att han växer. Det räcker nu. Får ta det lugnt i några dagar och vila upp sig med lite skritt och kravlösa pass. Har betalt in till TDB så jag kan anmäla till tävling här framöver. Hoppas bara inte det rasslar in en massa anmälningar de dagar som det tar för betalningen att gå igenom.

Kanske kan bli lite bättre resultat denna gång då det är lite bättre med galoppen nu.

  

Av Minna - 28 april 2013 20:49

birthday to me!!! Wohoo ett år äldre.

  

Av Minna - 11 april 2013 18:48

har det släppt lite i ridningen. Har använt gramantygel lite lätt ett par dagar nu och då minnsann kan han böja på nacken i galoppen. Behöver inte använda den särskilt mycket utan mest bara finnas där. Kul för då kommer man mer till ridning och kan driva ordentligt. Lite svårt att sitta ner i sadeln när huvudet är uppe i vädret. Vi får väl hålla på så ett tag så kanske han får till lite egen styrka och orkar bära sig själv mer sen.

Typiskt nog hade han tappsko igår men det löste sig super. Daniel var på väg hem från Örebro och kunde stanna till här lite snabbt.

Jobbar hela helgen så får se om Lisa har tid o lust att ta sig en tur ut.

  

Av Minna - 6 april 2013 19:48

nu då? Är så jäkla uttråkad så jag dör snart. Det händer ju inget roligt alls. Kanske mitt eget fel med, men har varken haft ork eller lust att hitta på något.

Blev ingen ridning idag för det var bokat hela dagen och nästan full storm ute. Hade ingen lust att riskera nått ute för han var ganska stollig när han skulle in från hagen. På stallplan fick han ett ryck, så med sitt lilla pip drog han igång. Bockade och sparkade bakut, tur jag hade det riktigt långa grimskaftet. Annars hade jag nog fått jaga honom fortfarande.

  

Av Minna - 5 april 2013 19:19

stopp är det nu. Det känns inget roligt att rida just nu. Blir så frustrerad när vi inte kommer framåt i utvecklingen. Måste förstårs bero på att det är jag som inte kan rida helt enkelt. Får väl sluta äta på ett halvår eller så för att kunna skicka iväg honom på tillridning. Man gör ju inte av med pengar om man inte äter eller gör nått annat.

Sista dagarna har Bosse bara sprungit med huvudet så högt upp han kan, det går absolut inte att sitta ner då och komma till ridning. Blir så man ibland funderar på att lägga ner hela hästeriet när det går så trögt. Det är bara det, vad göra istället?

Valåsen har tävlingar i helgen som kommer, får se hur mycket man orkar titta på. Det går inte direkt fort på dressyrtävlingar. Man blir ju sugen på o tävla men som det är nu lär vi aldrig mer starta nått. Usch vad pessimistisk jag är men det är så j-a frustrerande. Älskar min lilla buse ändå och jag vet att han är stor och tung men när man ser nån annan rida honom så bra blir det tungt när man själv inte kan det.

 

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards