Livet som ryttare

Alla inlägg under september 2013

Av Minna - 30 september 2013 18:25

är jag inte över Bosses prestation i dressyren igår. Har ju kommit åt honom mer och det börjar väl bli jobbigt för honom. Vi fick inte till en endaste vä fungerande gångart på tävlingen. Han stannade eller så hoppade han på stället. Istället för att trggla igenom hela programmet så utgick jag.

Nu får det bli galoppstärkande övningar och bantning. Han har tjockat till sig riktigt rejält under sommaren. Har bytt foder så tror det kan bero på det, får minska på höt så får vi se.

Typiskt nog bokat in Kathleen som skulle fota honom när han gick fint, de tog några kort efter så det kanske blir några bra ändå.

Tyvärr så har en förkylning hoppat på mig idag så får se hur man orkar rida i veckan. Får ta det lugnt annars.

  

Av Minna - 16 september 2013 09:53

Försökt mig på och göra en ny header. Va svårt det är att få det riktigt bra när man sitter med nya program. Får väl försöka pilla mer o se om man får till det bättre.   

Men gud vad jag saknar Lilleman när man ser korten på honom, kommer alltid vara speciell för mig.

Får se vad dagen har att bjuda på då, ha det bra.

  

Av Minna - 8 september 2013 10:51

skulle behöva hända, nått riktigt kul. Tycker det är lite tråkigt nu , allt bara rullar på som vanligt.

Det som ändå är kul är att ridningen gått bättre, framåt lite i allafall. Får lägga i högväxeln nu inför tävlingarna bara.

Tänk om man ändå kunde vinna lite pengar så man skulle kunna göra det lite extra ibland som inte går nu, ja ja man ska väl inte ha pengar antar jag. Är bara lite shoppingsugen.

Måste måla färdigt i stallet, kanske roa sig med det idag. Har plockat rätt på de flesta andra sakerna så det är i ordning. Skulle behöva ett plåtskåp som sväljer en hel del täcken.

Måste ta lite nya kort med blir så tråkigt utan. Ska kolla med en tjej på jobbet om hon kan fota lite på tävlingen. Skulle vara trevligt med kort då man är finklädd och Bosse flätad.


Nej ta tag i dagen kanske?

  

Av Minna - 3 september 2013 06:49

har jag efter allt målande och rivande av väggar i stallet. Vi har målat om alla boxar äntligen och det börjar se riktigt trevligt ut. Ska måla färdigt gallret bara. Vi har även rivit ut en vägg i ladan så vi kan göra "bås" till var och en. Blir lite bättre ordning på det sättet.

Red dressyrpass inne igår och det gick faktiskt riktigt bra. Måste lära mig att jag ska ha mer i händerna än vad jag tidigare hade. åste få till ett mer stöd och inte vara så mesig.

Tror jag ska försöka mig på och göra ett ridschema fram till tävlingen. tänkte om man blir mer disiplinerad då.

Ja ja det återstår att se, kanske slö, slapp av naturen.

  



Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards