Livet som ryttare

Alla inlägg under maj 2014

Av Minna - 31 maj 2014 20:00

Bosse har varit tjock i frambenen i ett par dar nu. Kan bero på gräset. Tänkte prova och rida på hoppbanan men hann inte ens ner föränn vi var överösta med odjur, så gick in i ridhuset istället. Hade precis regnat och då dyker alla hemska bromsar mm upp.

Red en stund i allafall och han visade ingen hälta. Väl i stallet igen så hade svullnaden gått ner igen. Så ingen fara på taket. Lite svårt att veta då de har sån lattjo lajban i hagen stundtals.


I morgon ska det bli riktigt fint väder så får vi se vad vi hittar på.

  

Av Minna - 29 maj 2014 20:02

Idag blir en liten stor. Bosse fyller hela sju år idag. Han fick en kvällstur i ridhuset bort från flugor och elände.

Efter  ridturen så fick han extra gottis. Äpplen och morötter.

 

Bosse äter födelsedagsgodis.   

  

Av Minna - 29 maj 2014 06:49

Grattis Bosse på 7 årsdagen!!

 

Liten börjar bli stor..Får bli lite extra gott i kväll.

  

Av Minna - 27 maj 2014 19:55

Efter ridningen idag fick Bosse sin laser behandling som han inte kunde få vid massagetillfället. Bosse tyckte faktiskt att det var skönt och njöt en stund.


Vi red i ridhuset idag och han var riktigt fin idag. Han kämpar på bra. Det är bara galoppfattningarna jag måste komma underfund med, jag gör nog något så han inte fattar vad han ska göra. Är jag bara helt still och sansad så går det bra. Träning träning för min del.

I morgon ska Emelie rida en sväng, hoppas hon tar en tur ut.


Ringde folksam idag och ändrade hans försäkring. Nu har han ökat veterinär och livförsäkring. Kunde bara öka liv med tiotusen per år, så måste komma ihåg det igen nästa år.


På torsdag eller lördag kväll blir det ev lite hoppning igen ihop med Wardon och Linda. Vi kär på samma höjder så det passar bra...Fegisarna.

  

TLC

Av Minna - 26 maj 2014 20:17

Bosse fick sig lite extra ompyssel idag. Rakning av hans skorvor på benen och tvätt av svans. Den var så fet att det gick inte att borsta ens. Fötterna fick sig en omgång av trätjära.

Även om han vägrar att erkänna att han tycker det är lite skönt med pyssel så tror jag att han njuter av uppmärksamheten.

 

Åkte runt halva stan på förmiddagen och gjorde ärenden. Mat och spån till Bosse. Hade tid på Specsavers idag för kontoll. Slutade med att det beställdes glasögon för långt håll, läsglasögon och terminalglasögon. Har inte så dålig syn men behöver ibland för att se vad jag läser, kan ju vara bra ibland. Eller har fabrikörerna minskat texten på alla varor? Ja så måste det vara för inte är det väl åldersrelaterat detta?


Var på Coop prix idag och sprang på en ny boxskylt till Bosse. Den stämde så himla bra in på honom.

 

Han försöker och kämpar på även om det ibland blir så fel...

  

Av Minna - 25 maj 2014 18:59

Igår skulle min nya hjälpreda rida men blev sjuk så jag fick planera om. det gick väl inge vidare där. Tänkte rida när jag hade kvällsfodringen men det kom   emellan. Ja inget att göra nått åt.

Idag så plockade jag fram ett par hinder. det fick bli två kryss på varsin diagonal så vi hoppade i en åtta. Bosse var duktig och rev inte en endaste gång. an kan ju i och för sig kliva över hindren. han är nog nöjd bara att göra något annat ibland.

 

Våra höga hinder.

Bosse verkade nöjd när vi var färdiga.

 

Till och med Sebban får besök av grannen ibland..

 


Grattis på morsdag mamma var du nu än är!!

  


Av Minna - 22 maj 2014 20:30

Herre jesus vad varmt det var idag. Inte skönt att stå ute på promenader i mörkblåa kläder. Jobbat två kvällar på raken nu så E red Bosse igår igen. Det hade gått bra och hon ska testa på söndag igen. Får se om vi kan få till nån som kan rida ut med henne.


När jag kom till stallet idag em så möttes jag av en sååå trött pojk..

 

Det är jobbigt att vara ute en hel dag i solen.


Hade världens flyt idag, fick försäkringspapper hem igår. Läste lite på dom och såg att det ingick olycksfallsförsäkring i den. Har hela tiden trott att jag inte hade nån. Ringde dom för att kolla om jag var berättigad till ersättning för min avramling. Skadeanmälan ska tydligen göras inom tre år. Min går ut på söndag, några dagr till godo. Tur att jag såg detta för det handlar om ca nio tusen som jag får ut.

Det blir en bra början på en insatas till en transport.

  

Av Minna - 18 maj 2014 18:50

Madde och jag var med på 3 årsbedömningen av Willia idag. Erika skötte all visning själv men vi var med som medhjälpare på löshoppningen. Willia skötte sig gallant och blev klass 1. Duktig tjej.

 

Så här fin var hon idag.


På em kom en tjej och provred Bosse. Hade svarat på en annons om medryttare. Hon hade inte ridit pånågra år så lite ringrostig. Men hon vågade både trava och galoppera. Hon ska ta honom på onsdag igen för att känna på honom mer så får vi se vad hon säger. Skönt om han kan komma ut mer. Han behöver komma ut och röra på fläsket mer samt få mer kondis. Om inte annat så för att göra något annat.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards