Livet som ryttare

Alla inlägg under september 2014

Av Minna - 30 september 2014 20:16

Fick min vinst på jobbet idag och det var 200 kr på intersport. Där kan man alltid hitta nått bra.

Bosse fick en tur i ridhuset idag. Latmasken försöker nu komma undan genom att stanna och trilskas. Vi löste problemet till slut. Längtar tills jag får sitta ner i traven för det är så mycket lättare då.


Vi bestämde att prova släppa in Duvel till grabbarna, Hans damsällskap är inte överförtjust i honom o sparkar rätt rejält på honom, kraken. Vi får hoppas det funkar med våra. Vi får se på lördag morgon.

  

Av Minna - 29 september 2014 18:44

blev det en uteritt för Bosse. Vi kom till Fisksjötorp och där kom det en annan pålle som vi tog sällis med tillbaka. Tänkte det var bra för Bosse att gå med en helt okänd häst utan att hitta på en massa. Han skötte sig galnt hela tiden. Tror han börjar bli vuxen.

 

Nöjd herre efter ridturen.

Fick hem det flytande latexen och provmålat på ett schabrak. Måste måla på fler lager sen får vi se om det funkar.

 

Igår var det tävlingar hela dan. Fick sitta vid datorn ändå fast det blev så fel sist. Var inte lika trött och sliten denna gång så gick bra. Förra tävlngarn var vi i sekretariatet från 8 till ca 20, man var rätt mör i huvut då.


Skickade sadeln idag så nu är det bara att invänta pengarna. Dröjer nog nån vecka eller så.

Har haft flyt sista dagarna. Sålde sadeln i lördags sen på söndan sålde jag mina spegelfönster och idag har jag tydligen vunnit 200 kronor på jobblotten. Så åkte o köpte en triss ikväll men där var turen slut.

Man får väl va gla för de lilla!!

  

Av Minna - 27 september 2014 23:45

Ringde en tjej idag från skåne och ville köpa min sadel. Så skönt att bli av med den, nu bara packa den och skicka.


Hade insläpp av hästar på agendan idag så var där på em. Bosse fick en tur på hoppbanan men började hosta så mycket att jag skrittade mest bara en stund. Skumt för det var inge dammigt eller så. Hörde inga hostningar efter det sen. Han har säkert klurat ut att då kanske man slipper jobba.


Hade även satt ut lite andra grejer till salu, så i morgon hämtas mina spegelfönster. Bra dag för försäljning.

I morgon blir det tävlingar för hela slanten. Sitter i sekretariatet under em och tittar på lite hemmaekipage före.

Hade varit skoj o va me!!

  

Av Minna - 26 september 2014 18:47

Idag fick vi finbesök i stallet. Lilla Farrai var o hälsade på oss inne idag. Han passade på att pinka in lite revir med om det skulle dyka upp nån annan där.

 

Bosse var trött i huvudet när han kom från blåsten. Nästan så han somnade till ibland.

 

Resten av kvällen ska jag nog bara:

  Det blir bra!!

  

Av Minna - 25 september 2014 19:47

Idag fick det bli en barbacka tur igen. Var lite småfrusen så tänkte att han skulle värma mig lite. Vi hann inte med så långt pass då lektionerna skulle igång.

Var ute och mockade på lunchen idag vid 11 tiden. När jag åkte från jobbet 16,15 hörde jag några konstiga ljud i bilen. Drog av stereon och joho vem hade inte smugit in i bilen under lunchen om inte stallkatten. Hon var inte nöjd av att åka bil. Andra gången hon har åkt med mig. Jäkla katt!!


Igår red jag en sväng i ridhuset, vi kör ju bara lite flåsjobb nu. Förstår inte att jag inte kan jobba när jag rider lätt. Så det får bli som det blir i två veckor nu när sadeln rids in.


Gött nu är jag ledig i fyra dagar, ska bli riktigt skönt. Tävlingar på söndag och skoning i morgon.


Har varit så orkeslös en tid nu och fick höra om magnesiumtabletter. Ska nu prova dessa ett tag så får vi se om ryggen kan slappna av lite. De ska tydligen hjälpa till med det. Vi får se.

  

Av Minna - 21 september 2014 20:15

Idag tror jag hösten anlände med framfart. Regn under stor del av dan. Ingen mer värme ser det ut att bli.

Bosse hade gjort sig fin idag, som tur var det bara på ena sidan. Eftersom det regnade fick det bli ridhuset. Vi håller på att få upp hans flås igen efter den lata månaden utan sadel.

Bosse tycker att det är fruktansvärt jobbigt att behöva springa runt på mig och försöker komma undan. Den lille latmasken......kanske brås på matte?


Skoning på fredag, berkligen välbehövligt nu. Hade varit kul om vi hade kunnat vara med på tävlingarna på söndag. Men men vi får ta det till våren istället, hoppas jag om det inte kommer annat ivägen då med.

  

Av Minna - 20 september 2014 19:45

Har funderat lite på detta med de olika diagnoserna på bokstavskombinationerna. Det finns adhd och add mm.

Har lagt en egenhändig diagnos på nig nu. Lazy And Tired. LAT. Tror nog kanske många som lider av detta. Måste hitta nått bra botemedel för detta snarast!!

 


Idag har jag i allafall ridit i nya sadeln. Fick korta stiglädren med flera hål mot gamla sadeln. Skumt men kommer antagligen lite djupare ner nu. Känns att det verkligen är dags för ridning nu. Ryggen har inte funkat med all denna vila. Blir så mycket bättre när jag kan rida.


Nu har även räkningen kommiy på gruset till hagen. Ja ja varför inte fylla på med utgifterna lite till. Nej då det var väl investerande 2800 kronor/person. Slipper lervälling och totalt leriga hovar. Man kan ju på detta sätt minimera risken för mugg och rasp med.

  



Av Minna - 19 september 2014 18:33

lär det bli för lång framtid nu. Fick två sadlar att välja på som passade. En begagnad Childeric för 20 000 eller en Albion för 26 000 som var helt ny. Det fick bli en Albion då jag satt bäst i den så nu måste den passa Bosse för resten av hans liv. Hoppas att tredje gången gillt räcker.

Fick med ett schabrak o olja till sadeln också. Nu måste jag kränga min andra sadel då de inte ville ta in den i inbyte så man kan få ner skulden lite.


När vi var färdiga hade Nero kommit o gick i hagen. Bosse stannade till och funderade en minut sen bockade han till och drog iväg till honom. De började direkt med klining på varann. Sen gick de lugnt och betade fint, nu är Bosse en glad o nöjd häst igen.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards