Livet som ryttare

Alla inlägg under oktober 2014

Av Minna - 30 oktober 2014 23:30

Provade mina nya stövlar idag. Kunde knappt gå i dom, herre vad de är stela. Travade i fem minuter eller så och var väldigt nära att få kramp i vaderna. Måste nog gå in dom lite mer. Så Bosse fick mest bara skritta idag.


Har en förhoppning att det kan vara uppehåll på lördag så man kan gå ut en sväng. Svårt att få till med ridning i dagsljus och utan spöregn.

  

Av Minna - 28 oktober 2014 19:34

inköptes idag på Hööks. De hade en liten rea på ett par som faktiskt passade. Hade helst valt normalskaftvidd men fick ta en vid. På vänsterbenet kunde jag ha normal men inte på höger, så typiskt. Nu får jag springa in dom lite här hemma innan jag kan rida med dom.

Hittade äntligen ett par vinröda benlindor nu, har nästan varit omöjligt.


På eftermiddan blev det stallet. Ett dressyrpass dagen till ära. Bosse försökte protestera först men fick ge sig till slut. Han är väldigt trögstartad ibland. Nu kör vi på så vi kan tävla nästa år, måste bli ordning på torpet igen.


Herre min skapare!! Tittar just nu på halv åtta hos mig och människan har till och med leopardmönstrade köksluckor. Allt är i leopard...Finns folk till allt.

  

Av Minna - 27 oktober 2014 23:30

Väldans vad det ska blåsa och regna hela tiden.


Bosse fick en halvtimmes skritt idag. Han var nog rätt mör i kroppen efter helgens motion. Får se i morgon om det kan vara lite uppehåll så man kan gå ut en stund. Han skulle behöva det i allafall. Jag med för den delen innan man spyr helt på detta ridhus.


Ledigi morgon igen. Ev blir det en tur in till Hööks. Ska passa på o kolla om det finns stövlar som passar. Mina favvostövlar har ju gått sönder så behöver ett par till.

  

Av Minna - 26 oktober 2014 19:14

Började dagen med morgonfodring och utsläpp. Medans de mumsade på maten passade jag på att göra alla dessa tråkiga höpåsar.


Lektion klockan fyra för Ola. Att det ska vara så svårt att få till det. Blir tokug på mig själv som bara mesrider och inte gör som man ska. Vi kämpade idag mest med att jag ska röra på bettet och inte fasta med handen. I högervarv tycker jag det är så svårt, yttertygeln blir helt stum. Behöver kanske träna på kordination. Det vi måste träna mer på är även flåset för oss båda två....

  Alltså man är helt körd där.


Tror jag såg ut som denna ungefär efter lektionen..

  Fint rödfärgad. Bosse var så svett så till och med under schabraket var det så löddrigt att det såg ut som tvål. Kraken fick kämpa idag. Slut med latmaskeriet.


Bara det att jag hatar allt som har med konditionsträning att göra, och inte att förglömma detta..

  Visst är det väl så??


Men men kanske finns en utväg:

    Absolut!! Kanske!!

  



Av Minna - 25 oktober 2014 18:10

Tömkörning stog på agendan idag. Stefan sa även han att Bosse bet sig fast i vänstersidan. Han tror det kan vara nått uppe i nacken. Bosse var inte överförtjunst när han massera där. Har troligen lekt eller nått ute i hagen.

Har lektion i morgon så får vi se hur han är då. Han protesterade inte när han fick gå lågt o lång.

Böir det inte bättre får doktor Pia komma ut på en massage.


Tror Bpsse får ha täcke på sig inne nu med. Han står vid dörren och draget kanske inte är så bra för hans stora kropp. Behöver kanske se över med innetäcken, tunna alltså för de vi har nu är nog på bristningsgränsen. Blir nästan kasslervarning.

 

Det här med rosetter i svansen på tävling var mer än jag visste. Röd rosett har man alltid sett men de andra? Visste ni?

  Man lär så länge man lever!!

  

Av Minna - 24 oktober 2014 20:07

Undrar om det är min tur nästa gång!! Igår heldag på öppen psykiatrin och idag några timmar på akutpsyk. Är mör i knoppen efter dessa dagar. Vi ska inte tala om kroppen, har suttit still i tre dagar nu o det känns.


Återkommer i morgon när man piggnat till lite.

  

Av Minna - 22 oktober 2014 20:22

Efter en heldags utbildningsdag på jobbet är man lite mör i kroppen. Orkar inte sitta still så länge. Var till stallet i morse för mockning och ställa fram mat. Ridturen fick bli under kvällen.


Vi gick till ridhuset för ett ordentligare dressyrpass. Bosse var fruktansvärt trögstartad idag.

  Lite så här kändes det som....


När han väl slappnar av så blir det stor skillnad. Han blev relativt lösgjord till slut. Han satt fast i vänster sida och ville inte ta vänsterskänkel. Såg Ola i cafeterian så passade på att boka in en lektion på söndag. Han pratade tidigare om att vi skulle prova dagen efter ett tömkörnings pass. Så på lördag är det otäcka farbrorn och söndag är det halv läskiga farbrorn. Det blir bra det.

  

Av Minna - 21 oktober 2014 17:58

fick det bli idag. Upptäckte att gjorden är för trång fram så får kolla om jag kan ha den med en padd under. Fick bli skritt bara. Travade några varv men märkte på Bosse att den inte satt bra.


Nästan så man kan se hur den trycker in i fettet på honom.....lilla tjockisen.

 

Investerade i ett nytt innetäcke idag. e hade billiga på Jem o Fix. Alltid bra att ha på lager då de blir äckliga fort.

Var därför att handla stenmjöl, konstigt att det alltid blir mer än man trodde från början.


Bjuder på en selfie/miffobild, det var länge sen nu!!

 

Att man alltid ska se konstig ut på kort!!  Men foton ljuger kanske inte??  

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards