Livet som ryttare

Alla inlägg under december 2014

Av Minna - 31 december 2014 18:18

Är det nu man ska skriva årskrönika om vad man gjort under hela året? Är det nu man ska skriva hur jävla fantastiskt året varit och hur fantastiskt nästa år kommer bli. Jag tror att mitt nästa år kommer bli exakt likadant som de tidigare tjugo åren. Varken bättre eller sämre. Nu säger väl alla att det beror på mig själv hur det blir, vet inte om jag redan orkar bry mig om hur det blir. Det blir som det blir oavsett.


Avslutar året med tvättstugan för både mig och Bosse, så nu är vi rena inför 2015. Det är väl en bra start om inget annat.

Kommer nog skriva upp mål för kommande året i allafall. Bara som en påminnelse mest, lättare att motivera sig till diverse saker då. Kommer mest nog handla om Bosses träning och min harighet gällande uteritterna.


Nu kör vi så det ryker nästa år så man kan skriva att det varit alldeles, alldeles uuunderbart!!!

  

Av Minna - 29 december 2014 20:17

Idag skulle mamma ha fyllt år. Tänk att det redan gått tio år sedan hon gick bort.

 

Körde inventeringen idag på jobbet. Så kul att räkna uniformskläderna, men måste göras. Det gick väldigt smidigt så passade på att ta ett par timmars semester. Lyxigt att vara hemma vid halv fem och stallet klart.

På fredag får allt Bosse köra igång igen.


Fick höra att han klädde av sig igår när han kom ut i hagen. Fick nog hjälp av Duvel. Hur de lyckas få upp bogspännena är frågan men de gör likadant på grimmorna. De kan allt de där herrarna.   

  

Av Minna - 28 december 2014 20:32

Har varit ledig helgen och inte gjort många knop. Igår hade jag i och för sig nästan alla pass i stallet.

Frukost och utsläpp. Nu vet vi att Kummin lärt sig öppna sin boxdörr. Hade tydligen inte stängt helt ordentligt. När jag släppt ut Loffe och jag var på väg tillbaka så möttes jag av en Kummin som var sugen på att komma ut. Hon sprang bara som tur var till Loffe och kunde fångas in med lite mutor.


Igår kväll och natt hade jag sån fruktansvärd värk i magen. Börjar tro att det kommit tillbaka som jag hade när jag var i tjugoårsåldern. Då hade jag väldiga problem med att äta mat som var det minsta fet. Gallan bara skrek att ta ut skiten. Vi får se vad som händer. Tror inte på magkatarr då det bara helt plötsligt bara försvinner efter toabesök.


Idag har det även varit lugna puckar. Var till Madde nu på kvällen som fyller år.    Hade kvällsfodringen så åkte ut efter lite smörgåstårta och fika. 

Gjorde chokladfudge som present. hittat ett resept som är så smidigt och görs i mikron. Så allt arbete tar max fem minuter. Gott blev det ändå. Nästa gång ska jag bara ha koll på att jag köper ljuschoklad.


Nästa vecka är jag bara ledig onsdag på hela veckan, suck o stön. Inget att göra åt.

  

Av Minna - 24 december 2014 18:16

En mys stund med Bosse på julafton. Han fick lite extra godis att snaska på under em.

 

Lika snygga som vanligt. Väldigt juligt klädd med!!

  


Av Minna - 23 december 2014 19:34

Hoppas alla ni andra får en trevlig och god jul. Själv hatar jag allt som har med denna helg att göra. Konstigt att det kan barka iväg så, från stora familjeträffar till ingenting.

Posten har naturligtvis slarvat bort eller snott min julklapp från pappa. Så god jul till mig!!


Ja ja får försöka tänka att det är helt vanlig onsdag istället. Ska bli spännande att se om några personer hör av sig eller inte. Tror på inte. Bosse och jag får ta en mysstund i stallet sen får jag gosa resten av dan med Sebban så det blir väl bra. De blir man inte besviken på ändå.

  

Av Minna - 21 december 2014 19:01

Igår hade det kommit en höleverans till mig. Tyvär så blokerar de helt höloftet just nu. Försökte flytta på en men orkade inte själv, får hoppas nån är där i morgon.

 

Nu klarar jag mig i några månader.

Bosse fick sin sörja idag och han tycker det är gott.

 

Slobbermash luktar rätt gott ändå så smakar nog bra med.


Nu är denna jobbhelg över, bara resten av veckan kvar. Inte ledig föränn på julafton. Det är det värsta med mycket helg på vardagar, det blir så många långpass.

  

Av Minna - 19 december 2014 20:38

har det varit idag. Eftersom ev farsan skulle komma förbi var jag tvungen att städa av lite här hemma. Det var ett tag sen. När jag var klar och tänkte sitta o plugga lite messa Daniel om jag kunde komma ut. Det blev till att slänga på sig kläderna och fara iväg. 

Bosse fick sin sko i allafall men blev för sent för lektionen. Stannade då kvar o gjorde alla höpåsarna färdiga. Det måste vara världens tråkigaste syssla. Fick rota fram boots åt Bosse då Daniel tyckte att han skulle ha det ute i hagen. Det går väl lite mer villt till nu med Duvel så han trampar av sig dom för lätt då.


Väl hemma vid halvfem igen blev det mat. hungrig som en gnu. Hade inte hunnit äta efter frukosten nått. Kom då på att jag hade den förbenade tvättstugan me. 

Jobb hela dan i morgon och kortpass på söndag, eller kort och kort för oss är det det. 8-17 vilket är en normal arbetsdag för alla andra.

Då jag jobbar en hel del nu får Bosse ta sig en lten vintervila. Inte för att han behöver det utan det är mer jag som behöver det.

  

Av Minna - 18 december 2014 19:53

Att det alltid ska strula med nått. Idag var det dags för;

 

Tappsko. Daniel visste inte om han skulle hinna fixa det i morgon. Att sånt ska hända inför storhelger är väl typiskt.

Eftersom Bosse är så himla ömfotad kan han inte ens gå i ridhuset förutom i skritt. Får se hur det går med lektionen i morgon.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards