Livet som ryttare

Alla inlägg under april 2015

Av Minna - 29 april 2015 20:16

Red lektion för Ola idag och nu har poletten trillat ner tror jag i högervarvet. Idag lyckades jag som bäst hitintills i högertraven. Jag måste bara lära mig att inte spänna mig så i mina käkar...


Fick provsvaren på maskkollen. Bosse hade 0 epg och Duvel 450 epg så det var bra.


 

  

Av Minna - 27 april 2015 20:06

varit bajsvakt. Vi ville få iväg proverna idag eftersom det är kortvecka. Men tillslut släppte Duvel till.

 

Har aldrig använt mig av detta bolag så vi får se. Men det kan inte vara nån större skillnad förutom i priset. Detta var över 100 kronor billigare. Nu bara vänta och se.

  

Av Minna - 26 april 2015 18:09

Idag åkte vi iväg till farsan för att fira min födelsedag som är på tisdag. Som alltid väldigt gott att stoppa i magen.

 

Farsan hade köpt på sig en hel del smörgåstårta så fick med mig en trepersoners bit hem. Matlådan klar för i morgon.

Nu är man snart ett år äldre och ett år närmare pension....om man ändå hade pengar så skulle jag pensionera mig i morgon.

  

Av Minna - 25 april 2015 18:55

Nu har vi avverkat våran första start på bortaplan. Skönt. Började morgonen med fodring och utsläpp. Bosse tyckte tydligen att det varmt eller nått för han hade klätt av sig under natten.

 

Det låg i en fin liten hög. Maggjordarna hela men fått upp bogspännet och spännet i halsen. Hur det gått till vet jag inte.

Väl framme i Rosensjö var Bosse lite nervös men lugnade ner sig lite efter att Madde gått lite med honom.

 

Han var riktigt fin på framridningen men när vi kom in på banan blev han spänd. Det dumma är att man inte rider likadant när man ska tävla. Blev avbrott i galoppen och jag mitt dumma nöt red fel väg på slutet. Total hjärnsläpp då.

Det blev nått på 59%, men kom inte sist i allafall.(konstigt)


Nu får vi ha hårdträning så vi orkar mer i galoppen och kan korta den mer. Bosse var så trött att han inte ens orkade äta sitt em hö. Mycket för han hjärna idag men bra träning.


I morgon ett besök till farsan..

  

Av Minna - 24 april 2015 19:09

Idag har det blivit tre turer till stallet. På morgonen hade jag påsättning av benskydden. Åkte hem för frukost och sen tillbaka för Daniel som skulle fixa pedikyren på Bosse.

Mellan det blev det shopping åt herrn. En massa mat och spån, hade varit billigare med en shettis....


Nu på eftermiddan fick det bli ett dressyrpass i ridhuset. Idag vet jag inte vad han ätit för det var total räser i fötterna och ville inte riktigt som mig. Kanske bra att det går dåligt idag så det blir bra i morgon.

Efter detta fick det bli en tvagning av herrn. Rätt skitig.

 

Nybadad kille. Tror han tyckte det var riktigt skönt med en dusch. Han till och med vilade med bakbenen. Annars ibland tycker han det är ett dumt påhitt och rantar fram och tillbaka.


Förberedde alla flätor idag så är det bara att knoppa dom i morgon. Det blev totalt 23 stycken. Inte så farligt då Lillemans man gick på över 30.

 

Får se hur många som sitter kvar i morgon.

  

Av Minna - 21 april 2015 20:16

Idag har det inte blivit nått gjort hemma. Det fick bli en tur ner på stan i jakt på ridtröjor. Har t-shirts och fleece men nästan inga mellan tjocka. Det är inte lätt att hitta tunnare tröjor som passar i stallet. Hittade en skjorta i allafall som jag kan ha när det blir lite varmare.

Sen fick det bli lunch på Som hemma med Madde och Arven. Vi köpte clubtoast som omväxling...  Tror vi knappt provat nått annat där.


Beställde biljetter till dressyrfinalen i Göteborg idag. Hade viljat ha närmare arenan men de var redan slut. Det går nog fort åt denna gång eftersom det är världscup final. Biljetterna började säljas den 16 april och redan gått åt så pass.


Red lektion för Ola nu ikväll. Men bad svettigt det var. Det bara rann av mig till slut. Idag gick det faktiskt mycket bättre i höger varvet, börjar få in känslan där nu.

Nu får vi hoppas på det bästa på lördag. Det visar dock 60% chans på regn då.


Åkte förbi Ica på hemvägen och köpte de sedvanliga bakelserna samt

 

Mumsigt värre.  Bra kvällsmat detta. Behöver nog se över mina kostvanor...

  

Av Minna - 20 april 2015 20:33

Hur i himmelen gör man när man vill föra över korten man tagit på Iphone till datorn??? Jag fattar absolut inget.

Tog kort idag men det får visst vara.


Bosse fick en liten uteritt idag. Blev en riktigt mentalträning för honom. Hade hästar framför och en halvhet travare bakom oss. På det så var det bilar och cyklister. Han skötte sig med bravur, klippte inte ens med öronen, så nu tror jag att jag vågar mig på en lite längre tur. Får ta en bit i taget.


Fick se att tävlingarna inte börjar förän klockan 13 på lördag så då hinner han ju gå ut en sväng innan.

Än så länge har han inte hittat på några dumheter med skador eller så, vi lever på hoppet...  Får låtsas att allt är som vanligt resten av veckan så kanske vi klarar oss och kommer iväg.

  

Av Minna - 18 april 2015 20:04

Hade tagit mod till mig för att skritta ut på vägen. Precis när jag suttit upp och är på ser jag att grannens ena hund rymmt och sprang på vägen. Litar inte ett dugg på de hundarna då jag sett hur de jagat hästarna i hagen.

Bosse fick en skrittur på hoppbanan istället. I och för sig hade solen försvunnit så det var inte lika varmt längre.


Lite nöjd ändå. Men som sagt ingen medgörlig fotomodell.

 

Han kan inte stå still och se fin ut.


Nu ska jag snart ta och åka ut igen för nattning av dem. Imorgon är det jobb igen, 6.45-19 Ja det får gå, hade ju kortpasset idag 8-17. 

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards