Livet som ryttare

Alla inlägg under juli 2015

Av Minna - 31 juli 2015 23:30

Det har varit trögt att komma igång igen med Bosse. Men nu har jag ridit ett par dagar ändå och ska väl vara på G igen. Tycker inte det varit så kul i stallet när man nästan alltid har varit ensam. Blir väl bättre nu när alla börjar jobba igen.


I onsdags flyttade det in ett par småttingar. Trodde Bosse skulle få spader men det hade gått bra. Han har ju varit livrädd förrut för dessa småsaker...Han lär sig tillslut han med.

 

Den "stora" är inte ens en meter över havet. Blixtra och Bianca. Så söta i allafall.

Väntar nu på mina kandarbett och ELTgjorden. Köpte den gjorden för jag tror den vi har nu inte är helt ultimat. Dels ska den vara bra när sadeln glider sidledes, Nu måste jag dra åt så hårt för att den inte ska glida och då tror jag min gjord drar i skinnet och trycker på lungorna. Får se om det blir bättre. Hittade en som var ganska billig i jämförelse. 1750 kr på Emmishoppen. De hade lite rea med så det åkte med ett par benlindor med.

  

Av Minna - 25 juli 2015 23:45

Har haft några Ittalaljusstakar ute till salu på tradera. Tänkte att de kanske skulle kunna inbringa någon krona istället för att bara stå i ett skåp o samla damm. Döm om min förvåning när budgivningen slutade var priset på 1 626 kronor. Blev faktiskt bättre än förväntat.

Ni som känner mig vet ju då att det är dumt o spara pengarna.... Har köpt ett Stübben kandar åt Bosse. Hittade ett begagnat för tusen kronor med nypris på runt 4000 kronor. Nu är det bara att hoppas på att det är lika fint som kortet visade och att det passar på Bosse.

Så nu du Bosse är det slut med maskandet.....

  

Av Minna - 22 juli 2015 22:45

Det gick bra igångsättningen av Bosse! Igår kom han in med världens lerinpackning som det regnat på. Han hade blötlera överallt. Så att få honom ren var en omöjlig uppgift. Försökte borsta av det värsta i allafall så fick han torka till idag. Idag var det kals efter jobbet. Brorsan fyller 51 år och det är ju inte bara att hoppa in en timme och dra direkt.

Vi får sätta igång ordentligt i morgon istället på allvar. Nu har både han och jag vilat mer än nog.

  

Av Minna - 20 juli 2015 20:51

Då är vi äntligen igång igen. Bosse och jag tog en skrittur runt om på gården. Passade på att skritta ner till grannen där de gräver avloppet. Bosse brydde sig inte ett dugg om högar och grävare. Kunde ha blivit roligt med en veckas vila.

Försökte ta ett kort och som vanligt blir det så här...

 

Vill bara ha godis. Bosse fick även inviga ett av pannbanden.

 

Det är precis att han kan ha dom. Detta i silver o grått.

  

Av Minna - 19 juli 2015 20:28

denna vecka har all min motivation och lust försvunnit ut genom fönstret eller nått. Har inte haft ork eller lust att göra nått. Bosse har fått vila hela veckan nu så i morgon måste vi igång igen.

Tycker tyvär att stallet är tråkigt nu, det händer absolut ingenting där. Skulle behöva nån som kan peppa en lite och man kan inspireras av varandra för nu funkar det inte själv. Men så är det inte. 

Får hoppas det blir bättre med tiden och lusten kommer tillbaka.


Hoppas det blir en lugnare vecka på jobbet med för det har varit ganska kaosaktigt stundtals.

Roar mig med detta nu när jag skriver detta....

 

Snygg va??

  

Av Minna - 11 juli 2015 23:00

Det var dags för tömkörning idag. Stefan tyckte oxå att han satt fast i vänstersidan så det här var perfekt för Bosse. Han var lite tjurig till börja med men slappnade av till slut. Inte hans bästa tömkörning så var nog väldigt nyttig.

 

Har inte bestämt mig än om Bosse ska få vila helt nu eller om vi bara ska lalla omkring. Får nog se hur det ser på jobbet först, kommer nog vara trött på kvällarna. Vet ju inte än om jag kommer vara själv på tjänsten så det kan bli mer jobb än vanligt.

  

Av Minna - 9 juli 2015 21:36

kakor blev det idag när det ändå bara regnar. Fick bli lite chokladsnittar eller vad de heter. Tyvär kommer de nog inte räcka allt för länge om jag känner mig rätt.

 

På eftermiddan hade vi lektion för Ola. Dagen till ära fick vi ha gramantygel igen. Det är ju lättare när man har hjälpmedel. Fick en lite aha upplevelse angående tygeltagen. Har trott att jag tagit i men ack så fel jag haft, nu vet jag mer hur det ska vara. 

Nu tar vi halvpaus i en eller två veckor och börjar om sen igen. Jobbar måndag igen och vet inte hur mycket jobb det är så skönt med lite lättare då.


Undrar om Kenny gör så här hemma hos sig? Verkade vara skönt ändå.

 

Det är kul med sällskap men ska ändå bli skönt när han åker hem. Inte riktigt samma sak när det inte är ens egen, har inte rutin på allt och han kan ju ändå inte åka med till stallet.

Får nervöst sammanbrott snart när han HELA tiden ska hålla på och slicka på sina ev tumörknölar. Det låter som jag vet inte vad men blir tokig av ljudet.   

  

Av Minna - 8 juli 2015 19:04

får man lida pin, heter det ju. Bosse vil absolut inte bli fin och polerad. Idag fick han hovvård och tillfix av manen.

Rakade hans skorv igen. Förstår inte att det inte vill försvinna det är flera år sedan han hade raspen. Men trägen vinner kanske. 

 

Vet väl att det nalkas godis efter.....världens största gottegris.


Har även äntligen lyckats baka nötkakorna som jag tänkt i många år. Har inte haft en mandelkvarn men hittade en billig på Biltema idag. Vet inte om det är samma recept som mamma använde men hennes blev alltid lite annorlunda. Jag kan ha gjort dom för stora och för lite tid i ugnen. De är goda ändå så det gör inget. Blev lite mjukare och inte så spröda.

 

Skulle bli en 90 stycken enligt receptet men fick nog bara 50-60 stycken.

Dags att börja tänka på matlådor med, det är inte roligt. Men i morgon så blir det köttfärssås till frysen, då finns det allt nått.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards