Livet som ryttare

Alla inlägg under oktober 2015

Av Minna - 29 oktober 2015 18:55

Nu måste man klä på sig för att kunne rida ute. Bosse fick en skrittur ute på hoppbanan och mina ben häll på att frysa ihjäl. Der värsta är att jag nog inte får plats med långfillingar under ridbyxorna. Dags för mörker och kyla i ett halvår nu. Usch vad jag hatar vintern.


Bosse och jag tog en ny selfie idag...

 

Söt är han i allafall.

Har annars roat mig med frissan och cellprovstagning, vilket inte är en höjdare men ett måste. Frissan tyckte jag ska prova att stoppa in håret så långt upp som möjligt under hjälmen. Det går av precis där den sitter och det var väldigt tydligt tyckte hon. Ska prova så får vi se om det kan växa lite bättre.

  

Av Minna - 28 oktober 2015 19:18

Ledig dag och hade tänkt rida ut en liten sväng. Det vara bara det att när jag kom till stallet skodde Geir Westins hästar och hade ingen lust att störa mitt i. Så det hann bli mörkt och kallt idag igen. Bosse fick då gå ett ordentligt dressurpass och han blev riktigt fin idag. Till och med galoppen satt idag så där börjar vi ta oss framåt.

Lyckades till och med sadla rätt från början idag så slapp hoppa av och göra om.


Väl tillbaka i stallet så väntar han som vanligt på godiaset. Idag fick han även sitt andra favvogodis....

 

Riktigt mumsigt tycker han. Världen mest bortskämdaste häst!!

  

Av Minna - 27 oktober 2015 19:45

blir det tidigt nu. Igår hängde jag inte med alls innan det var mörkt. Slutade 16,15 men efter handling av spån och mat så hann det tydligen bli mörkt. Nu måste man börja tänla om om man ska rida ute. Hann inte då heller in i ridhuset så han fick stå igår,


Idag jobbade jag till halv fem så skyndade mig ut så jag skulle hinna innan lektionerna drog igång. Bosse såg inte så väldigt inspirerad ut idag så vi tog det lite lugnare.

 

Nu får det vara slut på latmansgörat iallfall. Nu kör vi!!

  

Av Minna - 25 oktober 2015 19:00

Vad tiden går, snart är det november. Idag fick det bli en tur till ridhuset. Bosse skötte sig väl utan större problem.

 

Vi blir lika bra på kort han o jag!!

Som alltid så ska vi ha en paus innan vi kan gå iväg ur stallet/ridhuset. Han gör likadant när han ska ut ur vårat eget stall. Måste titta på domänerna först så det är säkert.

 

Bara att snällt stå kvar och vänta nån minut tills han är redo.

  






Av Minna - 24 oktober 2015 20:27

Idag har Bosse lyckas förstöra sitt rundsydda träns. Vände ryggen till en liten stund för att ta på mig hjälmen och han lyckas fastna. Nu är det ett fd träns helt kaputt. Sidostycken, nosgrimma och tyglar gick av.

 

Ja då får man anledning att köpa mytt. Men det blir nog inget före scandinavium.  

Vi tog ett dressyrpass i ridhuset ändå. Regnade tyvär ute så det fick bli så. Nu måste vi igång ordentligt så vi kommer nån vart under vintern. Har fortfarande problem med sadlingen, vet inte om jag sadlar för långt fram än eller om den glider. Får forska mer i det.

Hade kvällsfodring idag men Madde ringde och sa att hon var där så hon skulle fixa den. Skönt att inte behöva åka ut igen utan kan titta på Så mycket bättre istället. Tackar!!!

  

Av Minna - 22 oktober 2015 20:45

Veckorna bara rusar förbi och nu är det redan torsdag igen. Hinner inte med...

Jobbade till fem idag och kastade mig iväg till stallet direkt. Smet några minuter innan så satt faktiskt till häst redan 17.15 Rätt bra gjort. Blev snabborstning men han fick röra på sig en stund innan lektionerna drog igång. Det var full storm ute så hade ingen lust att va på hoppbanan.


Som vanligt får Bosse nästan full panik innan denna har ställts fram...

 

Slobbermash. Världens gottegris är vad han är!!

  

Av Minna - 21 oktober 2015 18:39

Var ledig idag och har absolut inte gjort nånting, bara latat mig och vilat. Behövdes efter alla långa dagar.

Bosse fick en skrittur idag för att börja komma igång igen. Han verkar inte må dåligt längre så nu kör vi igång igen.

 

Stornäsa och jag!

Hittade ett par konstiga sår högt upp på baklåret på honom. Förstår inte hur han fått dom. Han måste nästan ha lagt sig eller nått på något i hagen.

 

De sitter så högt upp att täcket borde ha skyddat men man vet aldrig med denna herre. Han lyckas med det mesta.

  

Av Minna - 20 oktober 2015 20:30

Loka dag två innehöll en föreläsning om olika psykiska diagnoser. Mycket intressant. Det är bara det att man börjar ställa en egen diagos på sig själv. Jo det finns en del.   

Även om man var trött efter kvällens underhållning så höll man sig vaken. Det gick absolut inte att somna, tror klockan var över två innan jag somnade till.


Vi var hemma igen vid fyra så åkte direkt till stallet. Ulrica messade mig att Bosse hade hostat några gånger när han kom in så han får vila idag med för säkerhetsskull. Hans hagkompis har ju hostat en del förrut så man vet inte. Ingen feber i allafall.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards