Livet som ryttare

Alla inlägg under december 2015

Av Minna - 29 december 2015 19:53

Äntligen är dessa helgdagar snart över. Julen nu för tiden är en enda pestdag. Skönt när vi går mot ljusare tider.


Idag skulle mamma ha fyllt 75 år. Kan inte fatta att det är 11 år sedan hon gick bort, tiden har sprungit iväg.

Var på ett annat kalas igår, Madde fyllde år så det blev lite tårta där. Fick ett par grimmor som present eftersom hon tidigare på dan sagt att hon skulle behöva köpa nya.


Idag har Bosse varit riktig duktig. Vi travade på ordentligt och vi tog den första galoppen på det nya underlaget. Har inte riktigt vågat innan men Emma red ju i lördags och hade galopperat så då såg jag att det gick bra.

Han får gå på lite halvfart till efter nyår, sen kör vi igång ordentligt. Om nu inte nått annat ställer till det förstårs.

Måste leta efter en tränare med som man kan få hjälp av. Får finerlura lite på det.


Madde o jag bytte hotell i Göteborg. Istället för att behöva åka vid fem på morgonen så har vi nu bokat två nätter. Det blev inte så mycket dyrare. Såg att man behöver titta på många olika sidor med samma hotell för priserna skiljer sig rejält. Vårat hotell var 800 kronor dyrare på en del. Ganska mycket. Hade varit skönt med rum i samma byggnad men det fanns inget ledigt och kostnaden var nog annat med för den delen. Desto mer att shoppa för!!

  

Av Minna - 22 december 2015 19:20

Det blev ju ridhuset idag med i och med att det är kolsvart ute. Bosse hade väldans fart i benen idag. Han har ju traskat i denna sand nu ett tag och börjar väl få upp mer styrka. Han var riktigt duktig och krånglade inget även om det var tungt. De nya tyglarna funkar riktigt bra, man får bra grepp och jag glider inte så mycket.


En dag till sen är det julafton. Inte för att det spelar nån roll för min del men många har det ju trevligt då och otrevligt med för den delen. Skönt när vi väl är i januari, då är vi på rätt sida av året och kan börja se framåt.

 

Eller hur Bosse!!!

  

Av Minna - 21 december 2015 19:30

Skönt att det väner nu, kommer bli ljusare o ljusare. Trött på detta mörker nu. Igår hade Bosse roat sig riktigt i hagen. Han kom in full med blötlera, nice. Han fick stå eftersom jag inte orkade vänta längre på att han skulle torka.

Annars vet jag inte vad som tog åt en del av hästarna vid insläppet igår. Helt slut av att ta in dom. Embla var heltokig och sprang runt mig hela vägen in.


Idag kom vi i allafall iväg till ridhuset. Skrittade bara idag då jag tyckte det såg ojämt ut på en del ställen och tjockt med sand. Bosse tyckte han var värd sitt snask ändå. Världens största gottegris.

 

  

Av Minna - 20 december 2015 10:54

Äntligen klart med Mirjas dotters uppfinning. Har väntat ett par år nu o få veta vad det var. Pappa hade med sig ett par till mig. De kommer att sälja på Hööks från o med februari ungefär, så jag får test köra dom före.

De är mer säkerhetsmässigt utformade. De har tryckknappar uppe istället för spänne så om man behöver ändra eller om hästen fastnar är det lättare att få loss.

 

Dessa är även ecovänliga, så det är ju bra.

  

Av Minna - 19 december 2015 23:15

Idag blev det bröllop för brorsan och Mita. De gifte sig i Bjurtjärnskyrka.

 

Jag fick vara blomsterflicka och ta emot buketten när ringar skulle växlas. I sista minuten insåg jag att jag nästan tänt eld på mig själv med ett ljus precis bakom mig. Det var lite trångt och fick stå på sladdarna som Per Henning hade till sina högtalare mm. Ja ja det gick bra i allafall.

Efter åkte vi hem till dom för middag och tårta.


Buketten.

 

  

Av Minna - 17 december 2015 19:31

December har även den rullat på i snabb takt. Skönt då är vi snart på väg till rätt sida av året.

Bosse och jag har nu äntligen kunnat trava i ridhuset. Han har inte varit helt villig men med en pinne i handen går det. Det är nog tungt och jobbigt så vi kör lite försiktigt tills orken och styrkan kommer.

Har ju löst avgiften till plåtridhuset med men tro på f-n att vi inte får rida där nu. Det är ev en kvarka i Degerfors så inga utomstående hästar får ridas i ridskolans ridhus utan bara i gamla så vi inte blandas.

Vi får hoppas att det är falskt larm i Degerforsärendet, fattat som att det är konstaterat i Lanna. Inget att göra åt så bara hålla isär alla pållar.

  

Av Minna - 11 december 2015 18:14

Det har tyvär inte hänt så mycket här. Vi har skrittat på i ridhuset. Vi har kunnat trava ett halvt varv eller så. Längtar tills underlaget har satt sig. Har nu löst till gamla ridhuset så vi kan komma igång igen. 

Skulle ha lämnat Bosse till en tjej men det verkar inte som det blir av. Kan inte jaga henne mer nu utan svar så ger upp om det.


Jobb nu hela helgen, kul. Blev bara en dag ledigt denna vecka för det behövdes folk in på övertid och pengarna hägrade mer än ledigheten.

  

Av Minna - 4 december 2015 20:00

Alltså det här med ridningen går väldas bra nu. Igår fick han stä för blev så otroligt yr under em på jobbet. Vågade inte sitta upp om det skulle snurra till. Har ju haft virus förr på balanssinnet i örat så kanske en lindrig sånn.

Idag var det full storm. Det var kolsvart när jag slutat jobbet så vågade mig inte ut. Man visste inte vad somskulle komma flygande. Ridskolan hade även ställt in för strömmen varit borta några timmar. 

Det är kraftiga vindar där ute. Blaxmos studsmatta hade tagit en flygtur på 300 meter över tre hagar tydligen. Tur att inga av deras hästar var ute då.


Vi får hoppas på bättre tur i morgon!!   

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards