Livet som ryttare

Alla inlägg under januari 2016

Av Minna - 30 januari 2016 16:19

Idag kom vi äntligen igång med träning. Pelle undrde vad vi behövde hjälp med. Så nu första gången blev det konsentration på form. Bosse var lite spänd i början för det blåste ju en hel del och vi har inte varit i gamla ridhuset så mycket.

Det hela slutade riktigt bra ändå för att vara ur form. Nu får vi träna på inför nästa gång. 

Tre ledig nu i helgen, ska bli så skönt. Behöver vila upp hjärna och kropp. Har varit helt kaotiskt på jobbet några veckor. Har gått på flera olika tjänster om dagarna och en del övertid så det har tagit slut på orken.

Måste hämta hö nån dag bara. Det är inget höjdaruppdrag precis men ett måste.


 

  

Av Minna - 26 januari 2016 19:56

efter en jobb helg och kväll igår. Skulle ha ridit igår men vaknade med världens migrän. Släppte som mest innan jobbet som tur var.

Idag var jag i Örebro hela dan. Kathleen går utbildning inom nagelförlängning mm. Snurrade runt lite först innan jag hittade rätt. Vi höll på mellan ca 9,20 och 15 så det blev heldag. Fick gelenaglar med franskmanikyr. Lite långa kanske får se om jag klarar av det eller behöver fila lite.   

 

Bosse fick ett dressyrpass. Vi har nu fått svårt i vänstervarv som varit det lätta förr. Får lite halvpanik över träningen på lördag. Känns som vi kommer göra ett inte allt för vackert pass...

Får gå in i plåtridhuset mer nu så vi kan galoppera ordentligt. Det går inte i det nya. Jag spänd för att han ska sladda och då blir han superlång och därmed mer sladdrig. Ond cirkel där.

Usch jobbet ringde precis, måste börja klockan 06,30 i morgonbitti för sjukhusbevakning. Urk det är bland det tråkigaste som finns. Det är väl bara att gå och knoppa in redan nu.

  


Av Minna - 23 januari 2016 19:40

Bosse fick vila en vecka efter vaccinationen och på grund av kylan. Det märks på både honom och mig att det varit dåligt ett tag nu. Har lektion på lördag så vi behöver verkligen skärpa till oss.


Det värsta är att allt tar så himla lång tid nu när vattnet frusit. Bära vatten och Bosse som gör en swimmingpool i boxen. Fick snickra igop en liten hängare och den fungerar i allafall bättre än hinkar hängade i grimmskaft.

 

han har lyckats ta sönder ena hängaren på ena hinken så fick plocka fram en gammal. Han blev förbannad när det inte fanns nått vatten.

Kanske inte syns jätteväl men här är det världens pöl efter hans slabbande.

 

Sen ska man ju alltid få godis innan matte åker hem. Bortskämda pålle!!

 

  

Av Minna - 13 januari 2016 19:51

Hastigt och lustigt blev det vaccination idag. Det är väl rätt bra tid nu när de säger att det ska bli så himla kallt igen. Bara hoppas på att han inte blir dålig som förra året. Då fick i och för sig bara feber men bra om han slipper det.


Har ju bokat in träning för Pelle i slutet av januari så bra att vaccinationen blev av redan nu. Då hinner vi komma igång igen innan dess. Nu måste jag ta tag i det och köra på. Förstår inte att denna kyla ska vara så nedstämmande. Blir värre för var år som går. Tycker inte om kylan alls.


Ja just det tänkte kamma hem vinsten på eurojackpott denna vecka. Skulle sitta fint med en miljard kronor!!!!

  


Av Minna - 9 januari 2016 18:15

Allt känns så himla trist nu så det går trögt med allt. Ingen inspiration eller motivation i ridningen. Bosse får mest bara springa av sig det värsta. Bara fryser konstant i denna kyla, längtar till lite varmare vindar.

Får hoppas att behepanen jag köpt gör nytta. Tror att järndepån har varit låg igen så därför så extremt trött och orkeslös. Läste att man bland annat att man inte har nån matlust vid brist av B12 och jag är ju nästan aldrig hungrig. Så värt att testa i allafall.


 

Ska lejja Emma så Bosse får komma ut på lite uteritter. Om nu inte vädret ställer till det förstårs. Han behöver ut och jag tar mig ju uppenbarligen inte det så då får det bli så här. Har lättare att ge mig ut när han varit ute några gånger och det inte är så hysteriskt nytt för honom. Är ganska less på att rida i ridhuset varje dag.

  

Av Minna - 5 januari 2016 19:30

Kommer inte på nån bra rubrik så det fick bli Inget!! Väldans fantasi man har.

Bosse och jag gick även idag till ridhuset för avrastning. Tycker fortfarande det är lite läskigt att galoppera i sanden. Måste komma över den känslan och trycka på honom mer så han inte blir allt för lång och mer jänglig. Han kan nog halka lättare då om han inte håller ihop i kroppen. Kämpa kämpa....


Ja just det. Bytte ju panelen för värmen och fläkten i bilen under sensommaren/hösten. Då hade jag 30 grader sprutande rakt ut men nu har jag ingen värme överhuvudtaget... Allt eller inget på denna bil. Blir en tur till verkstan igen.


 

Nyfniken i en strut!!

  

Av Minna - 4 januari 2016 22:00

Nu är det allt bra kallt. Lite väl mycket för min smak. Inget att göra åt. Det som ändå är skönt är att man börjar märka att det är ljusare längre på dagarna.


Bosse och jag tog oss till ridhuset. Det fick mest bli ett rastande pass. Var så påbylssad att man knappt kan röra sig.

Vi kämpar för att få upp kondisen igen så vi kan börja med lektioner igen. Nått måste vi hitta på så det händer nått i utvecklingen.

 

Snart ljust igen!!

  

Av Minna - 2 januari 2016 19:51

Ledig dag idag. Har inte gjort många slängar men det behövdes nog med lite vila. Åkte förbi o köpte en torvbal och ska prova om det går att få till en bädd i mitten av boxen. Bosse drar upp allt spån upp mot kanterna.


Bosse och jag tog en tur i ridhuset. Där var mellanväggen borta så man hade gott om utrymme. Underlaget var bättre då de tagit ut lite mer sand. Tycker det är lite läskigt i galoppen stundtals. Känns som han ska sladda runt och halka. Vi har inte gjort det än så förstår inte varför jag ens tänker på det. Han borde få komma ut på nån tur med men det är så himla kallt och blåsigt så man har ingen större lust med det. Har lite ågren över det.


 

Han är för söt i allafall och bara min!!!

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards