Livet som ryttare

Alla inlägg under februari 2016

Av Minna - 24 februari 2016 17:58

Jobbade hemifrån idag med läsning och lyssnat på olika avsnitt av den nya vsp:n. Blir snurrig på allt nytt som kommer att bli. Blir nog bra till slut men systemstödet är inte igång förrän i september. Kanske glömmer hälften tills det är dax. Får se vad utbildningen visar sen i mars.


Blev stall på eftermiddagen. Gjorde höpåsarna klart för några dagar och hinkarna fyllda med alfa. Madde tog med oss ut på en skrittur i solen. Så nu har Bosse fått komma ut två dagar denna vecka. Skönt för honom så nu är det bara att fortsätta. 

Har tagit lite andra beslut med under dagen som förhoppningsvis blir bra. Om inte annat en nytändning oven beror på ach mer roligt.


Har faktiskt lyckats ta mig i kragen och städat hemma. det var inte en dag för tidigt måste jag erkänna. Men det börjar märkas nu att järntabletterna gör verkan. Är inte alls så trött och slut längre. Får fortsätta med dom så kan det bara bli bättre. Kanske även beror på att det är ljusare längre nu.


Nöjd kille idag med!!

 

  

Av Minna - 23 februari 2016 17:45

Idag fick Bosse en välbehövlig pedikyr. Han var lång i tårna nu. Elisabet tyckte vi skulle gå på 7 veckor istället.

Men herre vad kallt det blev. Totalt genomfrösen när han var klar. Hem ett par timmar för lunch och sen iväg till Charlotte som fixade mina naglar. Får se hur länge dessa håller....Inte meningen jag ska vara fin.


Ja ja huvudsaken är att Bosses "naglar" håller...

 

Av Minna - 22 februari 2016 18:59

Tänk vad tiden går fort. Snart mars och vår, hur skönt som helst. Var till stallet i morse för att sätta på skydden och passade då på att mocka o göra maten färdig. Så efter jobbet var det bara ridningen kvar.

Bosse fick lite lugnare pass idag. Vet inte om det är örat som krånglar eller om han bara jäklas med mig. Håller på och skakar på huvudet, precis som att det är nått som irriterar. Får försöka få in lite öronrens igen men det är svårt när man inte får ta i öronen.


I morgon är det dags för nya dojjor. Blir bra då jag tycker han ärlite lång i tårna.


Bara godissugen hela tiden:

 

  

Av Minna - 21 februari 2016 18:06

Bosse fick äntligen komma ut en liten sväng idag. Bad Alva ta honom på en kortare tur. Han tyckte det var skönt att slippa väggarna ett tag. Funderar på om jag skulle försöka ta en tur ute varje dag tills jag kommer över denna orationella rädsla. Tyvär så ställer vädret till det ibland med både vind och kyla. Får fundera på saken.


 

Tänk om det ändå vore vår/sommar!!!

  

Av Minna - 18 februari 2016 19:21

Började dagen med roliga tvättstugan. Hade sen ett övervakarträffvid lunch nere på stan. Gick förbi wokhouse och blev så himla sugen på lite mat därifrån, så fick bli en låda med kyckling och cassewnötter.

var förbi Charlotte och bokade in en nageltid. Nu har jag tappat på tre fingrar så det är inte så värst snyggt.


Planen var att Bosse och jag skulle gå till gamla ridhuset idag. När jag väl kom ner så var det sex ekipage redan där. Nog trångt som det är så jag valde att gå till nya i allafall. Ingen höjdare men bättre än att han står. Han fick ju stå i lev övertid på jobbet och jag var trött efter det och orkade bara inte rida.


Har beslutsångest om jag ska anmäla mig till tävlingen eller inte. Har en tid kännt mig osäker på honom igen. Har ingen anledning så jag vet inte varför. Tänk om man bara kunde sudda ut alla tankar som sätter in och inte vara en sån mes....

  

Urk

Av Minna - 14 februari 2016 16:02



Har legat i magsjukan i natt, inget roligt. Hade utsläpp i morse så var där på en tid då jag smittar minst med folk. Skulle haft styrelsemöte idag men skippar det. Det som är mest trist är att det var riktigt fint ute o Bosse måste stå. Inget att göra men tråkigt.

Annars har han varit fin när vi ridit. Kört med mycket avsaktningar och då lyssnar han till slut.

Måste börja titta på en ny dator. Sitter nu med mobilen. Datorn är så extremt seg, kanske inte konstigt då den är en tio år gammal eller så. Kanske inte riktigt men nära inpå 📻 Jag köper inte teknik i onödan inte....

🐮



Av Minna - 9 februari 2016 20:00

Tror jag har den mest överkänsliga häst som finns. Om han är det minsta kladdig och fuktig om fötterna så kan man knappt gå. 

 

detta är fruktansvärt tycker han!! Det är det jag säger världens mest borskämdaste häst.


Eftersom det är semledagen idag fick det bli en ny variant.....Nutellasemla.

 

Inga fel alls.

  

Av Minna - 6 februari 2016 19:45

Idag är det ett år sedan plutten fick somna in. Saknar honom fortfarande.   

 

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards