Livet som ryttare

Alla inlägg under april 2016

Av Minna - 30 april 2016 13:45

Det blev en tidig morgon i stallet. Var färdig för ridtur klockan nio. Vi gick ner till ridhuset en sväng. Men vad det blåser, både ögon o näsa rann innan vi var framme.

Bosse skötte sig exemplariskt och det är ju skönt. Det måste bli ändring på allt nu så vi kan komma igång igen. Förhoppningsvis blir det lättare för varje dag som går. 


Resten av dagen måste jag höffsa till hemma och göra en smörgåstårta till i morgon. I morgon börjar jag förmiddan med sekretariat på tävlingarna och sen hem o ha kalas. Hoppas nu vädergudarna har spått rätt för det visar att det ska bli rejält bättre väder.

  

Av Minna - 28 april 2016 19:15

Ja då blev man ett år äldre igen. Tiden går...

Igår var jag fortfarande slut efter magsjukan så Bosse fick stå. Inget att göra nått åt. Hade tänkt rida på förmiddan idag men när jag skulle ta in Bosse parkerade det ett jätte ekipage nere på vägen och lastade av.

Denna kom sen åkande upp till Charlotte och skulle jobba.

 

Hade ingen lust att slåss med grävmaskiner och lastbilar på vägen så jag gav upp idag.

  

Av Minna - 26 april 2016 22:00

Har roat mig med detta istället för jobb idag;

 

  

Av Minna - 23 april 2016 17:00

Eftersom haglet stog som spön i backen passade vi på att bada. Bosse är ju ren för kvällen ändå, lika skitig i morgon. Testade nu att sätta fast honom. Han har inte varit det förut men han stog så snällt där. Tyckte nog det egentligen var ganska skönt.

 

I morgon har Ida honom. Ska själv stå i cafeterian under kavalettiplätten på ridskolan. Senare ska Madde och jag kånka på plåtskåpen.

  


Av Minna - 20 april 2016 20:00

Idag tog jag mig ner till hoppbanan med Bosse. Gick ner så det gick bra. Blir tokig på mig själv att jag inte kan rida ner.

Bosse tyckte antingen det var tungt underlag eller så testa han mig lite. Skulle stanna och hålla på. Gav sig till slut i allafall. Tur jag har Ida nu som hjälper till.

Blir så trött på detta väder, antingen så haglar det eller regnar o blåser. Nu vill jag ha värme.

  

Av Minna - 13 april 2016 18:47

Idag var det dags för Bosse att bli fin om fötterna igen. skoningen var tidigt och de hade inte fått frukost än när jag kom. Bosse fick äta kraften i boxen och sen löste vi det på detta viset...

 

Han fick stå och äta under tiden som Elisabet skodde. Gick bra det med.

Vet inte vad han gjort i hagen idag för han kom in och var blodig på ena framhoven. Glider nog väldigt i all denna lera och trampar sig. Inget större som tur var.

Senare under dagen var det dags för bilen och släpet att få sommarskor.

 

Måste säga att det blev billigare än jag hade förväntat mig. 400 kronor totalt, billigare går inte att få. Fick lite rabatt så vet inte vad det skulle ha kostat annars.

Igår var det riktigt lyxigt att kunna åka hem dierkt efter jobbet. Ida hade Bosse och mockade o ställde fram maten. Är inte van att nån gör det, har fått åka ut fast nån annan ridit.

  

Av Minna - 11 april 2016 20:00

Jag försöker intala mig att lyckliga hästar rullar sig. Varje dag är det likadant.

 

Allt som inte täcks av täcket är lerigt. Inte kul att bli borstad heller... Hoppas bara att det snart torkar upp.

Blir så arg på mig själv bara det här med ridningen, Har så svårt att komma ut på vägen. Vet egentligen inte vad jag är rädd för men det här går inte.

Idag var det nästan så jag kände att jag säljer honom för det är synd om Bosse som har en sån feg matte. Måste komma på nått bra tankesätt eller nått som gör att jag kan glömma dessa idiottankar.   

  

K9

Av Minna - 10 april 2016 18:46

Tvättat svansen idag och testat K9. Kändes skillnad direkt efter att man använt balsamet. Har aldrig använt balsam i svansen förr. Sprayade i shine och flätade ihop den sen. Får se om den kan hålla sig renare då. Ska bli spännande att se om det hjälper uppe vid svansroten där han kliar av sig eller vad han gör.

Undrar om de börjar få vårkänslor med. Bosse var lite pipig och yster när vi red iväg så fick bli en tur i ridhuset och springa av sig. Borde känna av pälsfällningen nu men han verkar pigg ändå.


Han har nu ratat höt jag släpade med mig, ska bara ha hösilage nu. Madde får köpa det som jag har kvar så kommer det till nytta ändå.

Onsdag är det dags för nya dojjor igen. Verkar som han får behålla de han har så länge, inga mer tappskor.

Skönt med sol och lite värme idag. Behövs verkligen nu. Har i och för sig städat hela dan men man blir piggare när solen lyser.


Skulle verkligen behöva investera i en ny laptop, hur segt som helst nu. Tar hundra år.....

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards