Livet som ryttare

Alla inlägg under maj 2016

Av Minna - 31 maj 2016 20:00

Jobbar kvällen idag så en tur till stallet på morgonen. Det fick bli en kort tur i ridhuset. Han är stel som en planka i sidorna. Har lite att jobba med.

Hoppas han inte skitat ner sig allt för mycket nu när han är nybadad.

  

Av Minna - 30 maj 2016 19:45

av transporten var på agendan idag. Det gick väl lite sådär. Inga bromsar alls fram och ytterst lite bak. Bara beställa tid för åtgärd. Fick en tid den 13/6. Kan gå att spänna åt bromstrummorna, så förhoppningsvis inte så kostsamt.


Bosse fick en badning idag. Så skitig och fortfarande massor av vinterpäls kvar. Är nog ren tills i morgon eftermiddag...

 

  

Av Minna - 29 maj 2016 19:30

Grattis Bosse på nio års dagen!!  


 

Jobbat helgen 06.45-19 båda dagarna så inget gos under helgen...

  

Av Minna - 27 maj 2016 10:21

Blir så trött på mig själv. Sitter här och försöker blogga ikapp veckorna. När jag kommer till dagens datum upptäcker jag att jag skulle ha varit på besiktningen med transporten för en halvtimme sedan. Snabbade mig att boka om tiden till måndag morgon. Får inte glömma den heller...

  

Av Minna - 26 maj 2016 16:30

Har fått provsvaren på kolla masken. Bosse hade en del. 1625 EPG. Så nu blir det avmaskning.

Han har ju kliat sig rejält i svansen så kanske beror på det till stor del. Vi får se. Har blivit lite bättre med Dermallay schampot och balsamet. Tvättar varje dag och ser inte ut som han kliat sig mer.

  

Av Minna - 25 maj 2016 21:00

Utbildning hela dagen på jobbet. Först släcka bränder och sen självskydd. Väldigt nyttigt. Lite jobbigt bara med självskydd efter lucnch på salladsbarens buffé.

På kvällen tog jag med Bosse till ridhuset en sväng. Där fick han se sin tidigare bff, Quitus.

Försökte ta ett kort som är så poppis nu på fötterna men med Bosses stora fötter så fick det bara plats för ena hans....

 

Inte lätt med stora killar

Skulle ta en selfie på oss med med men armarna räcker inte till där heller...

 

  

Av Minna - 24 maj 2016 20:30

Mina tyglar som fick av MJ power gick ju sönder härom dan. Mailade Monika och frågade om de hade nya tryckknapper så man kunde laga dom. Det slutade med att jag fick helt nya. Fick dom som var helt i löder denna gång. Super just tycker jag. Det hade tydligen varit barnsjukdomar i dom som jag fick först. De var väl prototyp eller nått.

Tyglarna har jag för mig ligger på 8-900 kronor så jätte snällt av dom. Pappa fixade ju de första från hans särbos dotter Monica så nån nytta av det ska väl ha.   

 

Kan rekomenderas. Eco läder och säkerhetsknäppet om något händer.

  

Av Minna - 23 maj 2016 20:45

Idag var ingen rolig dag. Jag måste ta tag i min matföring eller vad det heter. Idag igen efter lunchen fick jag så ont av magkatarr. Det var så att jag nästan spydde på golvet på jobbet. Förstår att man inte kan äta frukost och sen inget mer under dagen. Igår blev det frukost och lite chips till lunch. Två koppar kaffe på eftermiddan. kanske inte konstigt att magen tar stryk till slut. Det är andra gången på en vecka nu.

Nej ordning och reda får det bli på torpet nu. Äta ordentligt och regelbundet är nog bäst.....Så svårt bara eftersom jag så sällan är hungrig.


Bosse fick alltså stå idag tyvär..

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards