Livet som ryttare

Alla inlägg under december 2016

Av Minna - 31 december 2016 18:00

Nyårsafton. Nu är det äntligen slut på detta tråkiga skit år. Kan inte påstå att det hänt allt för mycket roligt. Både morbror och mormor gick bort så nu är det inga kvar där. Bosse skadad hela sommaren. Nu kan det bara bli bättre.

Fick en fin nyårspresent av Bosse idag.

 

Begriper inte att det ska vara så skönt att rulla sig i det. Gå i det kan man inte för då blir man kladdig om hovarna. De är allt lustiga små rackare de där. Intalar mig alltid att lyckliga hästar rullar sig. Eller?

Nu tar vi nya tag från o med 2017 med ridning och motivationen för allt.

  

Av Minna - 29 december 2016 17:45

Idag skulle mamma ha fyllt 76 år. Fick tyvär inte leva så länge. Var där och tände ett ljus i allafall.

 

Åren går. Hittade några godingar som gick o betade precis brevid kyrkogården. Ekologiskt o bra.

 

  

Av Minna - 27 december 2016 20:06

Börjar tro att Bosse har telepatisk förmåga. Idag tog jag ut semesterdagar onsdag och torsdag. Kollega frågade vad jag skulle göra och jag sa att jag skulle sätta igång Bosse igen. Två minuter senare fick jag mess av Charlotte att han gjort en lerinpackning samt hade tappsko. Allt för att inte bli riden. Har hovslagare nästa vecka så inte världens panik. Tänker inte ens försöka jaga på nån innan nyår.


Riktigt manfall på ridbara hästar i stallet nu. Ingen bra månad det här. Kan ju i och för sig bara bli bättre. Blir lite bekymmrad bara hur pigg Bosse kommer vara den dagen det är dags. Man kanske ska sätta upp en annan pilot....

Nä då går nog bra. Så istället för ridning i morgon får jag ge mig ut på skojakt i hagen. Kul!!

  



Av Minna - 21 december 2016 20:06

Bosse har nu äntligen fått sitt favvogodis. Det värsta är att man får hålla sig undan en bra stund efter.

 

Rött läppstift till jul ska det vara!!

Har inte kommit igång än men ska börja när dessa skit helg dagar är över. Ska jobba dagtid en månad till så får väl vänja mig vid mörkret. Har kollat lite på solens nedgång och räknar med att det känns bättre från mitten till slutet av januari. Nu vänder det gott folk, ljusare tider. Inte en dag för sent!!

  

Av Minna - 14 december 2016 19:47

Har roat mig ikväll med att blinga mina tävlingshandskar. Får se om det håller och om vi kommer iväg o tävla med för den delen.

 

Matchar plastrongen jag gjorde i våras.

Bosse mår bra men idag var han på lekhumör. Skottkärran stog framför boxen och under tiden jag slängde i så stog han och kastade ut. Fick ta o städa stallgången efter.

Får se hur jag jobbar i januari om det kan vara lättare att komma igång igen. Det blir ju ljusare från mitten av månaden så det blir bra. Borde komma igång tidigare men får se hur vi orkar ta tag i saken.

  

Av Minna - 13 december 2016 19:49

Fick grejerna jag beställde från Horse health igår. Bosse blev riktigt manlig i sina nya boots.

 

Det var så de nästan är för stora i omkrets. Har nog aldrig hänt förut. Köpte även ett medel som ska vara bra för tillväxt av päls o svans. Värt att testa på svansroten. Luktade riktigt gott, kokos.

 

Bosse är ju på en bantningskur nu. Han tycker inte det är helt ok. Fixar egen mat som han drar fram under boxdörren.

 

Svälter ihjäl. Hade precis svalt em maten innan......

  

Av Minna - 11 december 2016 10:57

Har absolut noll motivation för ridningen just nu. Är ju alltid själv och då är det svårt att motivera sig till ridning i mörkret. Ifredags hade Bosse gjort sig jättefin. Stora lerkockor på bakbenen som jag fick ta till både vattenslang och piggborste för att få bort.

 

Förstår inte att de vill lägga sig i denna lera...

Har varit på shoppinghumör ändå. Beställt lite saker från Horsehealth. Boots och schabrak bland annat. Har idag beställt rödbetor till Bosse, hans absoluta favorit. Hittat en stor säck äntligen som inte kostar multum.

Hoppas på lite motivation snart så vi kommer igång...

  

Av Minna - 2 december 2016 19:40

I dagarna två har vi varit på Dömle herrgård på teamdagar som vi har varje år. I år skulle det även vara julbord. Vi har ju varit på Loka de andra åren så jämför man dessa två så vet jag inte viket som var bäst. Lite bättre och lyxigare rum på Loka men där blir vi utspridda över hela området istället. Maten helt ok. Lite segt med påfyllningen bara. Sängen var kanske inget att hurra för. De flesta av oss fick sängar som var ca 80 cm breda och hur mjuka och gungiga som helst. Vaknade två gånger på natten av att jag var på väg att rulla ur den...


En selfie på kvällens outfit.

 

Hann ta en liten siesta innan maten.

 

Det har varit lite konstig känsla när man varit helt hästfri under tre dagar. Hanna har inget att rida på nu så hon ville gärna rida Bosse. Skönt att inte behöva stressa runt med det med i dagarna som var.

Var inne på om jag skulle ta en tur in till Örebro och Hööks i morgon. Måste ha nått innetäcke åt lilla gossen. Han har snart inga hela kvar. I varje fall nått som passar och där gjordarna går runt magen. Behöver jaga stora boots med. Hur svårt är inte det då? Räcker inte att omkretsen är större utan måste ha hovhöjden med.


Nu kommer jag nog somna ovaggad efter en hårdare och längre natt än vad jag är van vid.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards