Livet som ryttare

Alla inlägg under mars 2017

Av Minna - 30 mars 2017 20:15

Ledig dag efter en halvt sinnesjuk vecka på jobbet. Började dagen med att ställa rätt gaderoberna i stallet som jag vunnit på auktionen. Jobbet auktionerade bort en del grejer och jag behövde dessa.

Lite mycket samtidigt ute i stallet med skoning och akupunktur, alla hade visst samma tidsplaner.

Bosse skulle ha skotts under eftermiddan men Andreas hade varit i ett stall med sjuka hästar och behövde rengöra grejerna så han kommer i morgon. Vid insläppet hade Bosse en tappsko så bara ut och börja leta. Hade dock dragit loss själva svetsningen så får se hur han gör, om han tar en helt ny sko.

Har även köpt nya plastbackar till fodret som går att stapla så nu börjar det bli riktigt bra ordning.

  


Av Minna - 26 mars 2017 21:00

Det har varit dressyrtävlingar helga helgen. Känns konstigt att inte behöva hjälpa till hela dagrna då vi var fler denna gång. Skönt ändå. Bosse har fått stå dessa dagr för man har inte fått rida nånstans och det var inte riktigt väder för en uteritt i lärdags. Har haft stallet hela helgen med så spenderat en del tid där ändå.

  

Av Minna - 24 mars 2017 20:00

Så här har Bosse sett ut varje dag nu. Man får skämmas när man rider för jag kan inte få ren honom helt o hållet. Denna blötlera som torkar medans man rider...

 

Det tråkiga är att han inte tycker om att bli borstad på huvud och hals.

  

Av Minna - 19 mars 2017 19:24

Vad man sparar på saker. Gick igenom mina ridbyxor idag. Tror jag fick kassera hälften av dom. Förstår inte att de har krympt så.   Får försöka sälja dom som går. Har fått iväg ett par i allafall. Bosse hade gjort sig fin idag med. Blev mest grovrengöring innan ridningen. Hade tänkt var yte på hoppbanan men blev lite kyligt på eftermiddan så vi tog ridhuset igen. Vi hade lite sällskap även idag,

 

Gick fram o tillbaka med ett par av mina nya stövlar och nu har jag skavsår som heter duga. Bara kämpa på med dom så blir det nog bra. De har ju stått ett år utan att jag använt dom alls så kanske dags nu innan mina andra ger sig.

I morgon jobb för hela slanten 8-19. Att helgerna går så förfärligt fort....

  

Av Minna - 18 mars 2017 17:32

Åkte ut tidigt i morse för ridning. Det fick bli en tur till ridhuset. Vi kämpar på med att få upp flåset på båda oss två. Vilken dålig kondis man fått, det är hemskt. Det måste förbättras.

Försökte mig på att ta kort men det är inte det lättaste.

 

Lika snygga bägge två.   

På eftermiddan skulle Bosse få sin andra behandling akupunktur. Han fick fler nålar denna gång men han sa inget om det. Han sa till när de hade verkat färdigt och nu får vi se om det hjälper. Blir ju en gång till på tisadg.

 

  

Av Minna - 17 mars 2017 17:15

Tre ledig helg, hur skönt är inte det. Denna veckans väder har kunnat varit bättre, storm vareviga dag. Hade tänkt rida i ridhuset idag eftersom det blåste storm. Precis när de skulle in från hagen fick Bosse och Curre busryck. När de kom in sen var Bosse full i blötlera överallt. Ridningen fick stå över då lektionerna skulle hinna börja och det var bara att försöka få rent honom. Bosse lyckades trampa sig själv på bakbenet med. Inget större men blödde en del.

  


Av Minna - 11 mars 2017 18:06

Idag har vi faktiskt kommit ut på en uteritt. Ville passa på när det var så himla skönt väder. Charlotte och jag skrittade fram till Susanne och vände där. Båda pållarna skötte sig galant, de fick väl en chock båda två när de kom ut. De verkade tycka det var skönt och kul.

 

Skrittade bara i torsdags på grund av ryggen och igår fick han vila. Fick sista sprutan på botulismen igår så nu är han helgarderad igen

Har kollat på transporten lite och handsken verkar ha pajjat. Den fastnar i öppet läge. Man får slå in läppen om den ska ner. Får undersöka om det är smidigt att bara byta den.

  

Av Minna - 8 mars 2017 19:15

Nu har vi kommit igång ordentligt. Skönt när det fortfarande är ljust på eftermiddan. Man behöver inte stressa för att hinna ut. Idag tog vi oss till ridhuset igen. Kunde knappt rida för herre vad ont i ryggen jag hade. Vet inte vad som hände men kunde inte sitta ner i traven alls. Ja ja det går över. Kanske träningsvärk nu när jag ridit igen.  

Bosse skötte sig utmärkt som vanligt. Är inte så medgörlig bara vid fotograferingen bara.

 

Får skaffa en selfiepinne så inte mina dubbelhakor syns så bra....

   

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards