Livet som ryttare

Alla inlägg under juli 2017

Av Minna - 15 juli 2017 14:00

C och jag bokade en ridtur klockan 8 i morse. Vi gick ner till hoppbanan för lite arbete. Det blev riktigt varmt även om det var tidigt på morgonen. Bosse skötte sig hyfsat bra. Skulle vara bättre om vi kunde galoppera lite. Törs inte göra det riktigt än när han blir så lång stundtals. Har ingen styrsel över kroppen då och jag blir nojig då att han stupar. Men snart har vi kommit dithän. Lättare att få en bra galopp om man kan fatta ur en trav där han går i en någorlund form.

 

C och jag pratade om att sätta ett mål. Vi har nu bestämt för tävlingen i november. Jag och Bosse . Hon och Donja. Lättare att rida för något tycker jag. Men som vanligt så händer det väl nått och vi inte kan vara med.

Nej nu kämpar vi på Bosse så vi kan tävla lite med.

  

Av Minna - 10 juli 2017 20:30

Bosse fick en tur till ridhuset idag. Madde var med som sällis. Bosse blev rätt ok på slutet idag men man får verkligen jobba för allt, inget får man gratis. Att det ska vara så svårt att få till det bra. Fastnar i vänsterhanden och höger lägger jag över. Inte bra. Ska komma igång bättre så kan vi börja rida för tränare igen och komma nån vart.

 

Inte lätt att få till en bra selfie på oss.

  

Av Minna - 3 juli 2017 13:45

Tänkte ta mig en skrittur idag efter jobbet. Klädde på Bosse och så gick vi iväg. Redan vid brukshundklubben hade han nästan panik över alla odjur som var med oss. Alltså de måste älska oss för jag kan inte påminna mig om att det brukar vara så här mycket. Flugor, mygg och broms.

Vi vände då i allafall eftersom han inte kunde njuta av turen. Blev ändå en kort tur så bättre än inget.

  

Av Minna - 2 juli 2017 20:45

Herre vad jag har haft ont idag. Det var inte bra med all fika igår och lite fet mat idag. Trodde att gallan skulle spränga magen på mig. Har därmed inte lyft ett finger idag.

  

Av Minna - 1 juli 2017 18:00

Idag började dagen i stallet. Bosse och jag tog oss en tur till ridhuset. Han är så jobbig att rida nu så det står helt still. Sitter fast i vänster sida och i höger har jag inget stöd alls. Vi får kämpa på ändå. Blir lite tråkigt ibland när man känner att man inte kommer framåt i ridningen.


Trött kille.

 

Eftermiddan hade Nina kalas eftersom hon fyllt år. Pappa hade med sig fotona från Finland som nu ska gås igenom. Såg en del roliga kort från 80-90 talet. Herregud vilka frissor man hade då. O kläderna ska vi inte tala om.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards