Livet som ryttare

Alla inlägg under november 2010

Av Minna - 11 november 2010 19:04

är nog det bästa som finns. Vi var till Marieberg och tittade runt lite. Både Madde o jag skulle titta efter stövlar, ingen av oss kom hem med några dock. Lite dyra va de.

Köpte ett par leggings och en liten festblåsa som jag tänkte man kunde ha på julbordet. Väldigt glittrig, har aldrig haft nått sånt förrut. Både stövlar o klänning som jag aldrig haft förrut, börjar jag få nån sorts medelålderskris eller vad pågår?

Så här såg klänningen ut i allafall:

  paljetter


Vi besökte ju även Till Häst och Hööks. På Hööks blev det ett par framskydd som var på rean. Köpte även en martingal till Bosse. Bra o ha när han ska börja hoppa.

Tänkte Bosse skulle få en leksak me, fick en Jollyball. Verkade inte så road av den än så länge, får se om den är hel i morn när jag kommer.

   kanske fel färg???

Adios!


Av Minna - 10 november 2010 20:37

är det i allra högsta grad nu. Gick med Bosse till ridhuset o han kanade riktigt rejält. Han har inga broddar än, skoning för båda två på måndag. Skönt.

Bosse fått nytt vintertäcke me nu när det blev sånt snökaos.

Red som sagt var i ridhuset o Ola var där en stund o tittade på, kom med ett förslag att höja nosgrimman med två hål. Det visade sig faktiskt hjälpa lite, gick lättare för honom att andas då den inte tryckte på näsborrarna. Nu gick han fram riktigt bra faktiskt.

En liten vinterbild på guldklimparna.


Efter stallet skulle jag handla lite mjölk så jag hoppade in på Skokanonen, hittade ett par vita stövlar. Har nog aldrig ägt ett par vita förr, första gången för allt.

   lite suddigt blev det, smygtog i affärn.


I morn ska Madde o jag röja runt lite på hästaffärer o Marieberg, får se om man hittar nått annat roligt. Shoppa i och för sig har aldrig varit ett problem för mig, det kommer alldeles naturligt.  

Det jag önskar mest av just nu är o bli av med denna hosta.


Tjarrå!!!  

Av Minna - 7 november 2010 20:29

Åkte till Madde och tittade på lille Isak idag, gu så söt. Fast skrika kan de!


När han fått lite mat blev det lite lugnare en stund.


De växer upp fort bara, betyder det att man börjar bli gammal?Får hoppas man inte blir den sura gamla fastern/mostern, bitter o trött på livet när det inte verkar bli barn för en själv. Vi får se vad framtiden visar.


Jobb i morn igen, tänk va fort ledig helg går. Jobbhelg igen nästa helg, pust o stön.Bara kliva upp o dra på sig kläderna.


Nu natten!!     

Av Minna - 7 november 2010 10:08

Uj vad fort åren går. Var till gravarna idag iställe, ville inte stå o trängas igår.

Insåg då att det är flera år sedan alla hade gått bort.

   Min egen första cocker spaniel

   våran allra första hund, cockerspaniel

   Min goa storpudel

   mammas grav, tänk att tiden går så fort


Hade frukost o ch utsläpp i stallet idag, så åkte upp till gravarna direkt efter. Ska ut o lunch fodra lite senare. Hoppas att det blir lite varmare senare så man inte fryser ihjäl när man ska rida.

Ska försöka åka till Madde o Peter i em och sniffa på lilla Isak. Alltid något speciellt med nyfödda bebisar.


Hörs senare!!

Av Minna - 6 november 2010 18:03

Idag har jag ridit ut på båda två. Bosse var det första gången som han var ute själv på en tur. Tur han är snäll för han brydde sig varken om bilar, cyklister eller joggare.

Lilleman hade jätte brottom hem idag, han har lite svårt att gå i en normal takt på hemgång. Får väl va glad för det, betyder nog att han är frisk o pigg än.


Annars njuter jag bara av att ha en ledig helg, har just nu klyftisar i ugn. Sen blir det fläskfile o bea till, ska bli gött. Tycker bara att det är jobbigt med detta mörker.

Konstant mörkt och kallt. Får ej glömma att man ska tända gravljusen med.

Har 4 gravar o gå till. Mamma och 3 hundgravar på djurkyrkogården.


Här kommer en bild på "lill" Bosse.



Hade lite problem med att stå still. Men söt ändå.

Adios!!  

Av Minna - 3 november 2010 20:58

Idag har vi haft löshoppning. Både Lilleman o Bosse fick ta sig några skutt. Det går bättre o bättre för Bosse. Denna gång visste han vad det gällde och skrek till redan innan vi börjat. tänkte filma men min cp telefon bara hänger sig när det gäller. Hoppas att Madde fick några bra snuttar i allafall.


Annars har man man bara jobbat o jobbat hela tiden, tycker det är tråkigt just nu. Vill göra andra saker. Men ska man göra andra saker måste man ju jobba för att ha råd te det.


Nu blir de tv en stund sen nanna.


Natti natti!!

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards