Livet som ryttare

Alla inlägg under juni 2014

Av Minna - 30 juni 2014 19:03

Äntligen gick det att vara ute en stund idag. Det klarnade upp tillräckligt för att vi skulle kunna promenera ute en stund, helt kravlöst.  Det skulle bli bättre väder till helgen så nu hoppas jag att sommaren kommer.

Längtar verkligen till semestern nu, det skulle verkligen behövas. Ingen klocka att passa utan man kan bara va!!


 

Dags nu att ta tag i uteritterna ordentligt. Får be alla gudar om styrka och mod innan. Eller kan det funka med Stig Helmers ramsa?? Jag kan rida ut, jag är inte rädd!!

Får testa om den funkar. Samtidigt som jag egentlige vet att jag klarar av honom nu, även om han hittar på lite bus. Får kämpa på eftersom det inte går att få nån medryttare som är gammal nog och tillräckligt lång.

Får ta hela semestern åt att bearbeta detta. Kanske rida ut varje dag tills det inte är nått konstigt längre.

  

Av Minna - 29 juni 2014 18:14

idag övade vi på galoppfattningar. Red i en åttavolt och fattade nästan rätt varje gång idag.  Han börjar bli mycket starkare i galoppen nu. Läste en tips artikel av Carl Hester att man ska inte behöva driva alls i galopp. Hästen ska galoppera så länge jag vill, hmm där är vi inte än i allafall.

Ja ja kanske en dag. Bosse var duktig ändå. Hade planerat uteritt idag istället men när jag var färdig med lortgrisen så hade det börjat regna.

 

Så här fin hade han gjort sig idag. Han är den barnsligaste häst jag varit med om.

Efter ridpasset skulle han stå i vattenpölen vid ridskolan och flappra med läpparna  och krafsa i vattnet. Precis som ett barn inte kan gå förbi en pöl utan att leka i den.

Hoppas på bättre tur i morgon... för nu skiner solen igen när jag är klar och inne. Får tydligen inte gå ut.

  

Av Minna - 27 juni 2014 19:22

hade jag tänkt mig idag. Gjorde iordning Bosse direkt och klädde på honom efter jobbet. Väl ute på stallplan börjar värsta åskan. Så typiskt. Fick gå in i ridhuset en stund istället. Ville inte chansa med tanke på dagens dödsfall i Bråvalla när en tjej omkom av åskan idag.

Bosse hittade en snygg kille i ridhuset...

 

En väldigt snygg en tyckte han.


Även idag en bild på två miffon..

 

Känns som vi skulle kunna platsa i filmen dum, dummare ibland.


Äntligen fredag och ledig helg. Nu två veckor kvar till semestern, längtar till att vara lite längre ledigt.

I helgen ska jag försöka gjuta konerna så de kommer på plats nån gång. Måste bara hitta några lämpliga plankor till gjutformen.

  

Av Minna - 26 juni 2014 19:55

Fint på dan och sen när det är stalldags är det regn. Eftersom det var så gick vi in i ridhuset. satte upp ett litet kryss. Idag fick vi sällis av Pica som även tog några skutt.

Bosse "hoppade" fint men han kan ju kliva över vara om han vill. Skulle nog behöva gå upp lite i höjd. Har tappat all känsla bara för när avhoppet ska vara så är rädd att jag ska störa och förstöra mer än att det ska vara kul för honom.

Efter ställde vi upp bommarna och sockerbitarna.

 

Då tyckte både Bosse och Pica att de var lite läskiga. Stog ju inte där nyss. Tokstollar!!

Bosse tyckte det var hemskt jobbigt idag. Fick hoppa så höga hinder så han blev slut!!

 

Får bjuda på ett kort med två dumstrutar!!!

 

Lika barn leka bäst. Eller?

Bara elva arbetsdar kvar, sen semester..........

  

Av Minna - 25 juni 2014 20:17

Blir så trött på detta väder. På dagarna när man jobbar är det varmt och fint men lagom tills man åker ut till stallet står det som spön i backen.

Tappar sugen för allt när det är så här, ingen motivation alls. Bosse och jag är så vansinnigt trötta pådetta ridhus såjag valde att avstå från ridning idag. Får ta nya tag i morgon. Vi har ju inget att kämpa för för tillfället ändå. Måste köpa mig en transport så man kanske kan ta sig ut på träningar eller lite tävlingar som motivation.

  Skulle kunna tänka mig denna. Humbauer.

Ganska bra invändig höjd på 236cm. Får åka till Kristinehamn i sommar och spana in den.

Annars ikväll har jag roat mig med den månatliga räkningshögen, skojsigt värre.

  

Av Minna - 24 juni 2014 20:00

Idag regnade det inte för en gångs skull så kunde rida på hoppbanan. Vi satsade en del på galoppen för att få upp lite ork och flås. Jag orkar inte driva tillräckligt länge inne i ridhuset så bra med extra hjälp ute.

Han orkade riktigt bra ändå och fattade sina galoppfattningar riktigt bra. Blev fel en gång då han blev lite för ivrig och vill fatta innan jag säger till. Vi måste komma över den här fasen att han ska förekomma hela tiden. Ja ja han vill göra sitt bästa och försöker i allafall.

  

Av Minna - 23 juni 2014 21:45

Hade kvällsfodringen idag. Nu börjar sommarpassen igen men det går ändå. Åkte ut lite senare efter jobbet. Mötte Johan där som skulle titta på våra hagar om han kan flytta på hagstolparna en bit. De sitter några meter in så vi skulle få större hagar på detta vis och ridskolan mer i betesbidrag, win win för alla.

Stolparna måste även flyttas där vi hade extra bitem, där är det en bra bit som är outnyjad. det värsta är att de måste nog göras för hand. Får bli ett projekt under sommaren.


Fick bli en tur i ridhuset idag då vädret spökar än. Det var några riktigt svarta regnmoln som for fram och tillbaka hela dagen. Längtar till öite värme nu och semestern förstårs. Bara tre veckor kvar.

 

Var till tandläkaren idag. Att man måste åka dit för att bli plågad och betala för en "utskällning". Nej så illa är det inte men han pratar alltid om dessa tandstickor som jag aldrig lyckas få in nån rutin på.

Hämtade ut mina koner idag, nu fundera ut en lösning på så de inte blåser bort.

  

Av Minna - 22 juni 2014 21:15

Vilket kobstigt väder det var idag. Spöregn ena sekunden och sol nästa. hela dagen har det hållit på så. Hade tvättstugan idag och både tumlaren och extra centrifugen trasiga så det blev segtorkat eftersom det inte gick att hänga ute. Blir så trött på denna tvättstuga som det alltid är nått fel på.


Hade insläpp av pållarna idag och idag ville grabbarna in lite tidigare än igår.  Bosse fick sig en ordentlig borst och ompyssel. Hade tänkt rida men hade ingen lust att ge mig ut i skurarna och ham hade varit i ridhuset flera dar nu.


Sebban spanar efter nått roligt...

 

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards