Livet som ryttare

Alla inlägg under december 2010

Av Minna - 13 december 2010 10:15

i mitt sovrum. Ser nästan farlig ut.

  

   

Av Minna - 12 december 2010 11:17

8 st kärlekar fick åka till himmelen igår. Så sorgligt och tragiskt för alla inblandade.

Vet inte hur jag skulle reagera om det hade varit nån av mina, vilket det ju mycket gärna kunda ha vare. Kanske M ångrar att hon inte körde ut mig dit ner för då skulle L ha klarat sig. Man kan nog fundera på alla om och men i all evighet men det förändrar ju inte denna hemska brand. Hoppas bara de kan komma på vad som orsakat den. Tror vi alla hoppas på elfel, för det är något vi inte kan göra något åt.


Det enda vi andra kan göra nu är att försöka trösta och lyssna på de sörjande, försöka stötta så gott det går även om de otröstliga nu.

Man kan  kanske trösta sig med att alla hade haft det bra och älskade av sina ägare och blir mycket saknade.

  

Av Minna - 6 december 2010 16:50

är alltid mina hästar längst ner i hagen, känner de på sig när det är dags för jobb eller? Blir så lycklig när jag ser Lilleman o Bosse komma så bra överens. Lilleman har alltid varit hunsad i hagen, nu får han till och med dela höhög med Bosse. Har aldrig sett det med nån annan häst, inte ens Göte släppte till.

  

Lilleman lyckades få till en liten spark på knät när jag täckade. Får skylla mig själv då jag stog precis bakom o han inte gillar när man drar rätt innetäcket. Kunde vare värre, fick bara ett blåmärke o inte söndersparkat knä.


Har nu beställt gramantyglar o ett bett till Bosse, får hoppas  de kommer snart.

   

vagnen redan full, nästan bara varit på hästavdelningen!!! Men så kul att shoppa! Skulle kunna tänka mig det som yrke, inte åt andra då utan till mig själv.


Ska kanske slänga in blåbärspajen i ugnen, Liane kommer o hämtar sina grejer jag köpte till henne. Varit riktigt duktig idag, städat, bakat matbröd, blåbärspaj och så pållarna förstårs.

  

Av Minna - 4 december 2010 19:52

Varför har jag så svårt för att  böja Bosse till vänster. Han vill absolut inte. Antar det bara är o kämpa på. Ska köpa en gramantygel så får vi se om det hjälper. Måste köpa ett bett till, det nya tränset måste invigas me.

Lilleman fick en liten uteritt idag, han är inte så intresserad av ridhus o dressyr längre. Såg att han blivit riktigt vit i ansiktet nu.


Föresten, hur kan en Jolly ball försvinna från hagen? Har någon lånat den på obestämd tid? Eller kan en hund dragit iväg med den? Irriterande i allafall.   


  

Av Minna - 2 december 2010 09:33

Blir ingen ridning, det blir inget gjort när det är så förbenade kallt.


  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards