Livet som ryttare

Alla inlägg under juni 2011

Av Minna - 19 juni 2011 21:13

Idag hoppade Bosse för 3:e gången ungefär. Så duktiga Bosse o Mattias. Fick till ett par videofilmer.


 
  Hoppas han har lust o tid att fortsätta utbilda honom i hoppning även sen när jag kan rida. Tror inte att jag vågar mig på några större grejer längre.

  

Av Minna - 17 juni 2011 09:26

Igår hade vi stallmöte med lite korvgrillning och äppelpaj till efterrätt. Riktigt mumsigt.

  Annars går väl livet vidare ,sakta men säkert känner jag att mitt bäcken blir bättre för var dag.

Det har varit lite sorgligt bland fölmärrar sista veckan, två stycken som dött av komplikationer. Den ena lever fölet efter förlossningen så hoppas de hittar en amma till honom snart. Kanske B kan vara villig annars att ta två föl när hon får sitt. I det andra fallet så var inte fölet fött än utan dog tillsammans med sin mamma. Jobbiga tider för ägarna till dessa två ston.

Ev kommer Skutt hem med o då får Lilleman flytta tillbaka till Stockis, de har plats ett par månader och mycket gräs att äta. Det blir bra, så får han hela sommaren att njuta av.

  

Av Minna - 10 juni 2011 19:41

Idag tog Joakim studenten. Kommer själv ihåg vilken känsla det var när man fick springa ut och sedan i vagnen på stan, man var väldigt lycklig o glad. Var inte med till utsläppet men väl hemma på mat o tårta, mums mums.

  Joakim i väntan på presenter.

Vi fick ju avnjuta kallskuret o potatissallad. Tårtan var himla god o hemskt fin.

  Nu är det bara en kvar att ta studenten och hon väntar nog, verkade lite avundsjuk på alla studenter idag men hennes dag kommer om en så där 4 år.


Tänkte, måste man lämna tillbaka alla hjälpmedel som man fått låna. Sebban kommer att få bekymmer den dagen då. Han har hittat en favvo plats.

  Mys pys i rullstolen när den inte är upptagen!!

  

Av Minna - 9 juni 2011 15:53

Var till röntgen och doktorn idag. Han var nöjd så här långt med plåtarna då de såg ut som förra gången. Alltså har inte frakturerna rört sig något.

Han blev nöjd när jag sa att jag inte ridit än men det är ju min kropp så jag gjorde vad jag ville med den. Man kanske skulle............eller?

  

Av Minna - 8 juni 2011 18:26

Var ute på stan idag och skulle fixa till naglarna äntligen. Det hade gått för lång tid emellan men nu löste det sig. Tänkte piffa upp tillvaron lite så det blev lilaglitter på dom.

  blev visst lite suddigt.


Efter det gick vi till Huldas cafe och skulle fika. Tog inte med mig rulle idag utan provade på att gå mer, kanske inte jätte lyckat för blev väldigt yr o nästan svimfärdig på väg dit. Då hade vi bara gått en hundra meter.

Vi fick vänta en väldans tid på våra bagetter då han hade glömt bort att vi skulle ha. Vi fick nybakade kanelbullar som förrätt. Mitt i allt kom även Camilla cyklande och gjorde oss sällskap.  

  I väntans tider på mackan.  


Vi tog oss ner till Willys med, herregud vilken värme det var där inne. På väg ut till bilen igen kände jag mig alldeles svimfärdig igen. Hann dock med att köpa gubbar, dyrt 40 spänn litern. Men gott var det.  Det är samtidigt skönt när man inte behöver sitta så mycket, började få lite ont i   

Hade tänkt åka ut till stallet efter men det fick jag hoppa och gå in och lägga mig igen. Ska orka med tors o fred med. Torsdag är det röntgen och läkarn, får se om det ser bra ut och börjat läka. Fredag är det student firande för Joakim, åker inte ut till utsläppet utan tar middagen bara, kommer till det gottiga.

Det som förtar dagen lite är att nu skulle jag ha suttit o mofflat räkor på räkbåten, men men hoppas de andra äter åt mig med. Bad Stefan om en doggybag, men får väl bara en massa skal då.

  

Av Minna - 2 juni 2011 21:27

Nu är jag helt slut i kroppen. Madde var snäll o hämtade upp mig hemma så jag fick sniffa lite häst. Det är synd om tjejerna nu när de får ta dubbla pass för mig. Det bygger på mer o mer i tjänster sen diskbråcket med.

Som jag sa Cajsa, jag ska inte mocka!!

  Men kan ju sopa ändå!!   


Det är en herre som också är nöjd att mamma är hemma igen, hede lite problem vart han skulle ligga i natt så jag inte försvann igen. Lugnade ner sig trots allt senare.

 

Får nog hoppa stallet några dagar nu o vila upp kroppen lite även om det suger o gå här hemma. Får kanske inte va så enveten och hela tiden försöka göra för mycket fast man inte får. Blir nog hellre frisk fortare. en liten nackdel i tio dagar nu!

  Tur man inte är spruträdd. Men vill inte blodproppar heller.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards