Livet som ryttare

Alla inlägg under oktober 2014

Av Minna - 10 oktober 2014 18:06

Idag har det varit en bra dag. Har hunnit med en hel del. Började med roliga tvättstugan. Åkte sen ut på en del ärenden. Var till ÖoB, intersport, Lidl, ica maxi och frissan. Chansade på en dropin tid så nu är det slitna och torra borta.

På intersport köpte jag fyra t-shirts för 200 kr. Vann ju på jobbet så det blev bra. De kan jag ha i stallet nu i höst/vinter.


Åkte ut till stallet vid två för det sedvanliga mockning och mat. När jag var klar där så var det dags för hämtning av den månatliga höbalen.

Hade tur när jag kom tillbaka för då var Madde o Daniel där för att ta reda på deras hö. Slapp alltså kämpa med balen själv. När Daniel lastade ur deras hö passade Madde o jag att ta en uteritt i soligt men blåsigt väder. Inte kallt i allafall.


 

Bosse skötte sig fin fint. Tror han börjar bli vuxen, lilla pojken.

På hemvägen fick Chicago förmodligen besök av en älgfluga. Han hade väldiga problem att gå normalt. Vartannat steg slog han med benet och viftade hejvillt med svansen. Bosse undrade bara vad han höll på med.


Nu väntar en 7 dagars jobbvecka. Vi är visserligen på Loka måndag o tisdag. Blir till att bita ihop och härda ut. En fördel är väl att jag inte har några långpass.

  

Av Minna - 9 oktober 2014 23:45

Att man kan känna sån omotivation till allt. Måste hitta nått som kan peppa en tillbaka.

Hittade en pepp- o motivationsbok som man kunde ladda ner gratis så den ska jag läsa....


Stackats Bosse som har en sån tråkig matte!!

  

Av Minna - 8 oktober 2014 19:33

Nu har allt hösten kommit riktigt rejält. Blåsigt och regningt. Nu blir det mörkt tidigt med, dags att utnyttja dagsljuset så mycket det går.

Mycket på jobbet idag så var rejält hjärndöd idag så Bosse fick en lättare tur i ridhuset. Han hade fullt upp med att ha koll på nybörjarbarnen på andra sidan. De hade lite problem med trav och styrning på det. Alla har vi varit små...


Har funderat på om man skulle försöka göra nån plan för hösten/vintern angående ridningen. Sätta delmål pch större mål så kanske det är lättare att hitta motivation i höstmörkret. Tål att funderas på.

   Älskar denna kisse!

  

Av Minna - 6 oktober 2014 19:12

Idag blev det lite mer gjort äntligen. Har storstädat nästan hela lägenheten, bytt gardiner mm. Skönt när det var klart.


Bosse fick ett dressyrpass i ridhuset. Får sitta ner i sadeln nu så då blir det lättare. Han gick faktiskt riktigt bra för att gått på halvfart så länge. Nu får vi ta upp tempot mer så vi kan ha lektion igen. Det måste ju gå framåt mer.

 

  

Av Minna - 5 oktober 2014 18:25

blev det idag. Vi tog en sväng ut när alla ponnysarna hoppat klart. Himla skönt väder på dagarna fortfarande.

 

Bosse verkade som han tyckte om att komma ut en stund. Sen blev det sedvanliga snasket för honom. Världens gottegris det där.


Fick hjälp av en fd arbetskamrat idag med tändstiftsbyte. Att man ska behöva ta isär halva motorn för att komma åt saker o ting.

Alltså jag fattar nada av detta. Har stått länge innan och letat efter tändstiften men inte hittat dom....

 

Tror jag drabbats av L.A.T idag igen. Skulle ha städat här hemma men tror du det blev gjort? Får hoppas att det gått över till i morgon.

  

Av Minna - 4 oktober 2014 22:15

Vi skulle prova att slppa in Duvel till grabbarna idag. Vi provade ihop med Nero först. Nero tyckte nog det var en fruktansvärt jobbig uppgift han fick. Hur han än sa till Duvel vägrade han förstå med hiearki och hur man ska bete sig som 2 åring. Nero blev väldigt frustrerad till slut så vi beslöt att det inte kommer funka, och då hade inte Bosse kommit in än. Nero kraken hade nog blivit helt slut efter en dag i hagen.


Edter detta gick jag ner till cafeterian och stog o krängde korv mm fram till tretiden. Man blir trött av att stå så mycket, underligt för det är ju egentligen inte särskilt jobbigt. Matten ska vi inte tala om på slutet.


Hade sen kvällsfodringen i stallet och nattade alla pållarna.


Av Minna - 2 oktober 2014 19:55

Regnat största delen av dan. Usch nu börjar det väl med lera och elände. På grund av det så skyndade vi oss in till ridhuset. Bosse försökte komma undan lite idag men inte alls som tidigare. 

Jag tror han bara gör så här åt mig:   Skrattar åt mig varje gång han lyckas.


I helgen är det hoppningar båda dagarna men verkar inte vara så förfärligt många starter. Ska göra min premiär i cafeterian på lördag. Söndan blir nog rörigast då är det dessa tokiga ponnybarnens tur. Kan vara riktigt rörigt då.

I morgon är det en kvällstur på jobbet.  Får se om jag hinner med nått innan jobbet eller det beror på hur jag kommer igång i kroppen.

  

Av Minna - 1 oktober 2014 21:02

Bosse fick lite ansning av man och hovskägg. Manen växer som ogräs på honom önskar bara att svansen kunde göra det samma. Denna syssla är han inte överdrivet förtjust i men vill man bli fin så får man lida pin. Så är det Bosse.


Har varit väldigt trött och trälig i ryggen hela dan. Blir tokig på denna rygg snart, vet inte vad jag ska göra. Man tröttnar när man har svårt att röra sig och göra helt vanliga saker.   


Idag ville jag bara säga....

  Känns tröstlöst ibland.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards