Livet som ryttare

Alla inlägg under april 2015

Av Minna - 8 april 2015 19:55

Började dagen igen med heybar pyssel. Ett himla sågande innan det är bra passform.

 

Tror att det ska funka nu om han inte trycker allt för mycket.

Lektionen idag gick bra om man bortser ifrån mitt totala katastrofinsats i högertraven. Ola tyckte att jag går mer på tygeln där än Bosse. Jag trycker ihop hakan och spänner mig nått så kopiöst där. Fick till slut försöka vifta lite med armbågarna för att slappna av. I vänstervarvet går det hur bra som helst. Vi kommer framåt ändå och det är väl huvudsaken. Nästa gång tänkte jag rida programmet så vi får lite feedback.

  

Av Minna - 7 april 2015 19:45

Fick se att den tillfälliga träskivan i Bosses heybar inte höll. Han lyckades trycka ner den framtill. Åkte till Byggmax för att kolla vad de hade. Pratade med en personal och det slutade med att jag fick en laminatskiva helt gratis. De får tydligen de vid leveranser av golv eller nått. Passade bra för gratis är bra.


Bosse fick en tur i ridhuset. Fick en sko idag så ville ha mer koll om han var ren på grund av såret på knät. Han kändes riltigt fin idag. Han är inte fullt så fastbiten i vänstersidan. Det är typiskt att då är det ingen som ser. När det går halvtaskigt så tittar det alltid nån.


I morgon lektion för Ola igen.

   

Av Minna - 6 april 2015 18:45

Idag har det blivit lite pyssel. Började morgonen med detta:

 

Fixa Bosse heybar. Det är lite knep och knåp för att få till det. Väggarna är ju direkt inte raka.


Åka hem och hade denna roliga tvättstuga. Fy vad det är tråkigt, men nödvändigt. Under tiden så provade jag att baka fröknäcke. Det var väldigt smidigt. Tror att nästa gång de får vara i ugnen en liten längre stund då de blev lite segare i mitten. Hela skivan ska ju vara som knäcke. Gott blev det i allafall.

 

Gott o knapra på framför tv:n.


Bosse hade ett rejält sår på sidan av framknät. Ytligt som tur är. Vet inte riktigt hur han bärt sig åt för på samma sida fast bakkotan var det ett sår till. Han kämpar väl på för att slippa tävla och träna. Han fick en skrittur idag för i morgon får han ju skon igen och då kan vi köra på som vanligt igen.

  

Av Minna - 4 april 2015 18:59

Idag har Bosse spräckt skivan i heybaren. Hur han nu lyckats med det är en gåta.

 

    

Fick bli en liten preliminär lösning tills måndag. Får se om det funkar. Tur jag har mer plexiglas hemma.


Bosse var sig inte alls sig lik. Verkade konstig på nått sätt. Ingen feber eller så men underlig. Får ha koll på honom. Han har fått stå ett par dar då han baktass är varm där han tappat skon. Kan ju kanske bero på det.

Blir inte klok på denna pålle.

  

Av Minna - 2 april 2015 20:34

Tog en tur runt hagen idag. Hittade nog de han tappade under förra månaden men inte den som han sparkat av sig nu.

 

Hittade även stjärtlappen till ena täcket.

Åkte och köpte ytterligare ett regntäcke idag så nu får vi se om det är helt i morgon. De har billiga på Jem o Fix för 399 kronor.

Undrar om Bosse är lika stel och har träningsvärk som mig. Ju längre dagen gått desto stelare har jag blivit. Känns rätt bra ändå för man har träningsvärk på de rätta ställena.

Nu jobb nästan hela påskhelgen. Ledig på måndag. Har kortturerna fredag och lördag (8-17) så det är rätt ok.

  

Av Minna - 1 april 2015 20:03

Tror min kondis ligger på minus nu. Red lektion idag och det var jobbigt. Bosse var inte helt villig att springa framåt själv. Det gick riktigt bra ändå. Ola tyckte nog det var det bästa ham sett.

Bosse går tydligen ner ca 100 kilo när han jobbar rätt. Drar upp magen rejält. Tänk om det alltid var så lätt att maskera sina extra kilon...

Men att det ska vara så svårt i höger varv. Vet inte varför jag har så svårt att kordinera mina rörelser där. Om det kan bero på att Bosse är så stel i vänstern och jag svagare i höger. Jag blir för ostadig i innerhanden då.


Bosse har ju naturligtvis en tappsko igen. Antar att Daniek pker hemåt över helgen så vi får nog vänta med sko till veckan. Får rida så gott det går, tur ändå att det är en baksko. Inte lika ömfotad bak.


Nu får vi köra hårdträning inför tävlingen så vi inte behöver skämmas ihjäl. Hade varit kul med riktigt bra poäng för en gångs skull. Drömma får man!!


Men täcket var helt idag!!!

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards