Livet som ryttare

Alla inlägg den 30 september 2015

Av Minna - 30 september 2015 21:45

Började dagen med att Rebecka kom för att kolla över sadeln. Den var inte för smal som tur var. Hon fick ändra på de främre stropparne bara så satt den bra. Innan så drog den stroppen fram sadeln i ett läge där den inte låg bra.

Bosse tyckte nog det var en enorm skillnad med. I galoppen drog han till med bocksprång till och med. Jag fick en helt annan sits och känsla i sadeln nu när den ligger rätt. Hamnade nu mer på det smalaste stället och kom då djupare ner och kunde således sitta bättre.

Det roliga var att under ridningen så stoppade hon mig och jag fick stretscha min högerhöft. Hon såg att jag hade problem där och det blev bättre med stretschningen. Får bli ännu mer av det. Hon hade ju ändå ingen aning om mina skador. på grund av detta då så är det min kropp som gör att sadeln åker lite till vänster. Skulle prova några dagar med en liten padd under högersida av sadeln för att flytta över dit. Får se om det funkar.


Direkt efter åkte jag till Örebro för ett möte om ett övervakaruppdrag. När man är i Örebro kan man inte låta bli att åka förbi denna affär....

 

Idag blev det några nya höpåsar, ett par sporrar med trissa och ett par ridbyxor. Såna med silicon och nästan som softshell material. De är så himla sköna.

Hann bara hem igen innan det var dags att plocka in hästarna. Lite mat och pyssel fick det bara bli för vid det här laget var jag rätt hungrig.

Passade på under kvällen att göra sån där finsk kaffeost. Den är så himla god. Många har svårt för den eftersom den gnisslar när man tuggar den. Jag äter den som den är men egentligen tror jag man ska ha den i kaffekoppen.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards