Livet som ryttare

Alla inlägg under september 2016

Av Minna - 21 september 2016 20:00

Idag blev det en tur till "nya" ridhuset. Har inte variit där sen maj eller nått. Underlaget börjar sätta sig nu och är riktigt bra. Blev skillnad när spånet kom in med. Vi skrittade runt medans Madde filade på Chicago.

Har bokat en ny tid för veteriär till den 18 oktober och då får vi se om vi kan köra på som vanligt igen.

  

Av Minna - 20 september 2016 22:00

på detta vatten till hagen. Vill ju ingte fylla på för mycket eftersom det blir dåligt så fort.

 

Hade tänkt rida idag men Prillan var så sjuk så jag lovade stanna kvar tills Alladin hade varit där. Emelie tycker det är svårt att förstå vad han säger så då skulle jag vara med och lyssna. Allt så konstigt, över 40 graders feber och stog som om det vore fång. Men hon reagerade inget av hovtången. Får se om de lyckas hitta felet.


Nu ledig två dagar efter en fyra dagars jobbhelg. Ska bli skönt.

  

Av Minna - 13 september 2016 19:04

Tog mig i kragen och satte upp vid stallet och red iväg helt själv. Vi gick mot ridskolan så om det hände nått var vi inte långt borta. Men undrar om alla vet när jag ska ut!! Jag ska tydligen exponeras för allt när jag är ute. Idag kom det en timmerbil och en traktor med två största släpvagnar. Vad är oddsen att allt händer.

Bosse skötte sig ändå helt galant och viftade inte öronen åt dom. Vi stog visserligen inte kvar på vägen utan gick ut på gärdet, men det är ju ändå saker inte Bosse är van vid. Känns som han är väldigt trafiksäker för bilar o sånt har han aldrig brytt sig om. Utan det är mer det som han inte riktigt ser och hör vad det är som är läskigt.


Duktig kille i allafall.

 

  

Av Minna - 12 september 2016 19:00

Idag fick det bli uppsittning vid stallet. Madde följde med som moraliskt stöd. Vi gick bort mot hundlyckan och det gick alldeles utmärkt. Skönt om detta kan börja funka för mig nu. Tror det hjälpt mycket att vi har varit ute och gått för hand så det är inget spännande att vara ute på tur längre. Tror att Bosses rehabilitering har varit mer nyttig för mig än Bosse.

  

Av Minna - 11 september 2016 18:15

var det dags att sitta upp på över tre månader. Fick sällskap ner till ridhuset där vi skrittade runt. Lite svårt att komma på bra övningar när man bara får rida på rakt spår. Bosse var riktigt duktig och skötte sig utmärkt.

 

Vid ett ringde även jobbet för lite övertid. Så det blev en tur på tre timmar till akuten. Välbehövliga pengar.

Får se om jag vågar hoppa upp redan i stallet i morgon. Det har ju varit min akilleshäl...Måste släppa alla dumma tankar om ifall att..

   

Av Minna - 10 september 2016 18:45

Hade planerat att sitta upp idag men det fick ändras. Stalltaket skulle fixas och det var inte läge att spatsera ikring sågklingor och spikpistol. Vi har nu planerat det till i morgon bitti.


#riktiga karlar#

 

  

Av Minna - 9 september 2016 20:00

Inte allt för hetsig kille.

Fick även sällis av Loffe o Alva.

 

  
 

Av Minna - 8 september 2016 18:30

fortsätter. Kan inte påstå att det är jätteskoj att traska brevid hela tiden. Men snart så sitter jag upp.

 

Här har vi den ständiga bajspausen.  Han borde lära sig att kunna gå samtidigt men har det inte hänt tidigare så kanske hoppet är ute.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards