Livet som ryttare

Alla inlägg den 5 oktober 2013

Av Minna - 5 oktober 2013 20:57

Metod A

Mät hästens mankhöjd (blått på bilden)

Mät sedan hästens lansmärkesomfång (rosa på bilden). Lansmärket sitter precis framför manken och man mäter runt magen bakom frambenen och upp runt lansmärket.

Använd sen denna formel:

(4,3*lansmärkesomfång) + (3*mankhöjd) - 785 ) = vikt



 

Enligt detta då ska Bosse väga ca 705 kg men med måttbandet ca 720kg, vilket är mest rätt?

  


Av Minna - 5 oktober 2013 18:20

Idag var det framåt som gällde under ridturen. Han skulle gå fram för skänkeln utan spö. Krånglade lite i galoppen först, förstog inte alls vad jag ville. Ja ja vi har ju hela vintern på oss att träna.

Måste försöka komma ut på en tur igen. Blir mer nervös när jag ska rida ut själv. Hoppas det inte är allt för stora problem med N så vi kommer ut tillsammans igen.


Plockade med lite täcken idag och hittade flera som jag totalt glömt bort. Tänk att det kan vara så kul och köpa såna saker. Man kan köpa hur mycket som helst till både häst och ryttare men ändå känns det som man behöver mer saker, skumt det där. Men sååå kul.

Skulle behöva köpa mer schabrak dock då en del av mina är nästan för små. Tror det är långa kåpor på min sadel så det blir lätt för korta efter en tvätt. Får bli en senare fråga.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards