Livet som ryttare

Alla inlägg under september 2014

Av Minna - 18 september 2014 20:18

I morgon blir Bosse glad för hans bff kommer tillbaka. Nu har han nån att leka med igen.

 

Äntligen dags för sadelprovning i morrn. Hoppas bara de har nått som passar.

  

Av Minna - 17 september 2014 18:25

Var tvungen att lägga ut något slags bevis på att jag nu äntligen kravlat mig upp barbacka. Hade visserligen en barbacka gjord men ändå. Bosse var lite fundersam först vad som hände men inga problem. Konstaterade att där får jag inga skavsår, platt som en pannkaka.


Tyvär Ola, du kom med på bild ändå!!   

 

Hämtade hö efter ridturen och fick se mig besegrad av denna...

 

Madde fick komma till undsättning!   

  

Av Minna - 16 september 2014 18:58

Var ju med Malin till Karlstad idag. Det som skulle bara rulla på lätt under besöket. Det slutade i allafall att Cesar inte visade helt rent vid böjprovet, så nu har de en del att fundera på.


Hemma tillbaka i stallet fick Bosse en ny lekkompis. Hans huvud är lika stort som hela hunden.

 

Tyckte det var lite läskigt när Bosse blåste på honom.

Ringde en tjej på min sadel. Hoppas att hon hör av sig före fredag så jag vet, vore bra om hon vill köpa den för då tjänar jag några tusen på det mer än i inbyte.


I morgon ska jag kämpa med en storbal hö, blir inte lätt att få upp om ingen mer är i stallet. Får ta till de stora mucklerna då!! Eller så ligger jag platt som en pannkaka under den när de kommer. Den som lever får se.

  

Av Minna - 15 september 2014 19:15

Fick hem lite grejer från Hööks idag. Hade ju beställt en barbackagjord. Alltså det är inte lätt att handla till denna pålle. Gjorden passar om jag skarvar ungefär 20 cm. Töjer sig väl efter ett tag men varför ska allt vara så smått?

 

Innetäcket passade i allafall, tom maggjordarne gick runt på honom.   


Idag blev det bara skrittur då han stått en vecka, men förhoppningsvis har vi en sadel på fredag.


tror det varit världens längsta helg som var. Herregud va lugnt det var på jobbet. Inte måna intagna heller så det va ovanligt lugnt. Ska nog va glad för det men lite liv o rörelse är bra.


I morgon bär det iväg till Karlstad med Malin för att plocka bort Cesars vargtänder. Alltid intressant att titta på.

  

Av Minna - 12 september 2014 18:35

Känns som jag är slut som människa. Hela veckan har jag varit så himla trött och orkeslös. Vore bättre om man ska bli dålig att det slår ut i full blom istället.


Madde o jag var på stan idag och shoppade lite som vanligt. Hittade benlindor för 100 kr på Ridsport de nor. Vi fick med en katalog där man kan beställa ifrån, verkar finnas en hel del bra där till bra priser.

På HM köpte jag en ny fräsh väska, min var väldigt sliten nu. Efter det så gick vi till Som hemma för den vanliga club toasten.


Bosse får stå över helgen eftersom jag ändå jobbar helgen, det blir ett himla hattande annars. Inte för att jag tror han är så nöjd med det.


Härligt imorgon ett arbetspass 06,45-19,00. Bara stå ut!!

  

Av Minna - 11 september 2014 19:41

Idag har jag rumsterat om i sadelkammaren. Bytte plats så nu är det lite mer ordning tror jag. Lackade ur på min skruvdragare när jag höll på så åkte till Biltema och införskaffade mig en ny med starkare motor. Allt går lättare när man har grejer som funkar. Min dog så fort det blev lite för mycket motstånd. Han gjorde så här 


Bosse fick sig lite vanlig pyssel idag. Vet inte hur jag ska göra nu men tror att han får stå tills måndag så kör jag igång då ordentligt. Vill ju inte låna sadel allt för mycket men då blir det fyra dar eller så och han är igång tills sharpan kommer på fredag.


Måste försöka få tag på Malins pappa igen för lite höhämtning igen till veckan. Det är ingen panik men vill ha innan det tar slut. Det får nog bli på onsdag för tisdag ska jag med Malin o Cesar till Karlstad för tandfixning.

  

Av Minna - 9 september 2014 20:06

Förstår inte varför jag ska ge mig på de allra yngsta och säkert helt onödiga jobb.    Fick för mig idag efter ridpasset att jag skulle fixa några av groparna i vägen upp till stallplan. Janne hade harvat upp lite så skyfflade relativt löst gus ner i groparna. Det blir rätt tungt, för det var inte särskilt djupharvat direkt. Fick igen några i allafall. Får se om de håller. Pratade med Therre om detta inför tävlingarna så hon skulle kolla om vi inte kunde få på ett lass grus. Vore guld värt för nu välter nästan transporterna när de åker där.


Lär va ganska stel o mör i morgon. Ridturen gick väl inte så där bra. Bosse började strula igen när vi skulle svänga och han bara viker sig och stannar, så bli lite förbaskad på honom. Släppte lite till slut.

Hämtade ut Bosses rödbetor idag. När jag skulle plocka fram körkortet var det helt borta. Bara börja fundera på när man använde det sist. Hittade det till slut i ett par tvättade arbetsbyxor. Ja ja det kom fram.

  



Av Minna - 7 september 2014 18:56

Idag tränade vi på lastning igen eftersom jag inte kunde låna nån sadel idag. Bosse klev rakt på utan att tveka. Han är lättmutad med godis.

 

Mumsar på sina krafftpellets. Tänkte gå ut men fick stop på honom och gå in igen, sen fick han backa ut. Som belöning fick han stå o beta gräs en stund. Fick inte igång gräsklipparen så Bosse fick korta av gräset lite.

 

Har för övrigt rensat o klippt träden uppe vid "hödörren" till loftet. Har varit så igen växt att det var svårt att se vart man backade och hamnade nästan i dikena. Nu ska man nog se var gränsen går. Skulle bara behöva kapa av gräset där mer men lien tröttnade ur och jag hade ingen ork att peppa den för fortsatt arbete.

Kanske bättre o låna ridskolans trimmer istället. Min bil orkar inte riktigt med när gräset blir för högt. Det bara slirar då.

Ja o inte blev det medalj i hoppningen men att ta sig till vm final är väl bra bara det.


Skulle behöva städa här hemma med. Är det ingen som har lust att göra det åt mig. Lönen blir något mycket speciellt. - Jag får ett rent hem....  

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards