Livet som ryttare

Alla inlägg under september 2014

Av Minna - 6 september 2014 19:49

Bosse fick sig lite tömkörning idag men tror han ätit sirap till lunch. Herre vad han var seg, knappt styrfart framåt.

Han fick i allafall röra på sig lite. Blev inget igår då jag var helt slut efter jobbet. Allmänt rörigt hela dan och på det så fick alla intagna som ville förtidsrösta.

Annars har jag flyttat på alla mina saker i "foderladan". Där jag hade de förrut lutede det som i Pisa. Nu är det lite mer ordning och reda.

Det känns så tråkigt nu när man inte kan rida ordentligt. Avbokade tävlingen i Kristinehamn som jag hade anmält mig till den 5 oktober. Det blir för nära inpå om jag inte får en sadel förrän den 19e. Blir inga tävlingar i år verkar det som. Inget att göra åt. Det strular väl nu bara för att jag köpte transporten och har möljighet att åka.

Men den är ju fin att titta på!!

 

  

Av Minna - 4 september 2014 23:15

Bosse fick gå med mig en extra tur ut i hagen i eftermiddag. Det var så varmt och skönt så han kunde gå o skrota tillsammans med mig där medans jag rensade lite. Han var i o för sig mest i vägen men fick några tokryck när Palle kom gående förbi. Det var ett väldans spännande ekipage på hoppbanan som han stog och spanade på.

 

I morgon jobbar jag kvällen o tänkte åka upp efter jobbet för lite tömkörning. Får se om jag kan låna sadeln i helgen och kanske ta en lite tur ut på vägarna.

  

Av Minna - 3 september 2014 20:33

Ledig dag, hur skönt som helst. Har rensat lite bland stallgrejerna och ett par timmar i hagen. Snart har jag nog rensat färdig denna hage men då börjar det väl om från början.

Hade tänkt lastträna Bosse idag men klockan sprang iväg när jag satt i solen i hagen. Vu får ta det en annan dag.

Hörde av Madde att våran semester är klar den 19e i allafall. Nått som går vår väg.


Har satt ut sadeln på annons med, får nog mer betalt den vägen om det skulle finnas nån köpare. Men varför skulle det göra det när jag ska sälja? Det är väl denn vanliga turen.

Får tyvär dåligt i inbyte av Sharpman så hoppas det nappar. Det har nog i och för sig aldrig nappat heller de få gånger jag fiskat men lever på hoppet.  

  

Av Minna - 2 september 2014 21:30

Bosse är olycklig ute i sin hage mu. Han tycker inte om att gå själv. Blev väldigt lessen o besviken när jag frågade en annan om de kunde flytta på sin häst men vägrade för att det blev för krångligt. Förstår inte bara vad som är så jobbigt med det. Men förvänta dig ingen hjälp tillbaka bara!


Red på hoppbanan idag. Väldigt dammigt men gick bra öndå. Bara inse att jag kommer inte att komma upp på nån barbackatur. Om jag inte hittar nått väldigt bra som jag kan kliva på. Vanliga pallen blir för låg och jag är ingen elitgymnast direkt så det går inte.


Ola får stå ut med att jag lånar hans sadel. Får hitta på nån lämplig hyresbetalning av den.

  


Av Minna - 1 september 2014 19:42

Hade promenadtur på jobbet idag och det var nästan så det var för varmt idag. Ska väl inte klaga men det är inte skönt med mörkblå uniform i solen.


Åkte ut till Bosse efter och lånade Olas sadel det första jag gjorde. Red direkt så skulle hinna innan lektionerna drog igång. Måste försöka med barbackan i morn. Det får väl bära eller brista. Kan ju inte mer än slå ihjäl mig och då är problemet löst för alltid. Bosse var riktigt duktig idag. Klarade av sidcärtsrörelser i trav riktigt galant. Har lite svårt att vänja mig nu när inte sadeln klämmer. Han får ett större steg i traven eller så känns det lättare bara.


Ringde Sharpman idag för att beställs tid. Det var inte det lättaste, de var fullbokade varje dag. Vi fick tid den 19 september. Det är bara det att tre av oss jobbar denna dag, så hoppas vi kan få semester då.

  Känner mig så här. Det bara strular när jag ska göra nått. Tänk om det bara kunde rulla på och va smärtfritt ibland.

Slutgnällt för idag!!!!!

  


Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards