Livet som ryttare

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Minna - 13 maj 2014 19:49

Var till stallet i morse för mockning mm. Bosse såg glag och nöjd ut. Gjorde färdigt alla förfärliga höpåsar och kraftfoderburkar för veckan. Men nu är det gjort. På eftermiddagen blev det äntligen av med Maddes och min fika träff. Mötte upp Madde och Arven på som hemma. Som omväxling så åt vi club toast, undrar vilken gång i ordningen det är.


Åkte tillbaka under kvällen till stallet. Där bytte jag vatten i det skojsiga badkaret. Förstår inte vad de gör med vattnet, blir jätte äckligt direkt. Tror att det är Bosse som står och slafsar med sitt hö i den. Han står ju oftast närmast.

Borstade av Bosse och friserade honom lite i manen. Satte på träns och longerlina. På hoppbanan var han lite överspänd. Vände huvufet utåt och bockade och stegrade sig. Fick ge mig efter en stund för annars hade han nog sprungit lös runt högåsen. Får ta en riktig genomkörare i morgon så han blir trött. Han har nog en del överskottsenergi nu när maskarna och pollen är borta. Men blir såå trött på mig själv att jag känner att jag inte klarar av honom i de lägena.   

Är i stort behov av en mentalcoach. Men de växer inte på träd här i närheten och inte är de gratis heller.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards