Livet som ryttare

Alla inlägg under maj 2015

Av Minna - 20 maj 2015 20:06

Bosse fick lite tender loving care idag. Svansen tvättad och hovarna tvättade och oljade. Han är väl inte stormförtjust i att bli ompysslad. Men tror och hoppas att han njuter lite i allafall.

 

Här ser han nästan smal och smärt ut.   


Lite kul att man börjar se en förändring på hans hals. Den har blivit mer deffinierad och formad. Kanske inte bästa fotot men man ser lite.

 

Skulle vara kul med riktigt ordentliga och fina kort. Tror jag ska ta och kolla vad det skulle kosta med bättre fotograf, alltid skoj att ha. 

  

Av Minna - 19 maj 2015 23:15

Bosse var fortfarande lite stel men inte alls som i söndags. Han gick riktigt bra frammåt och ganska mjuk. Efter några travökningar så trodde han att vi skulle göra ökningar hela tiden. Jag måste få snabbare reaktion så han inte förekommer mig. Han vill bara väl men måste lära sig att vänta på mig.

 

Stämmer så bra!!

  

Av Minna - 18 maj 2015 22:30

Bosse fick sig en liten skrittur idag. Han är nog ännu stelare idag efter två dagars hårda dressyrpass.

Längtar till värmen nu så man kan rida utan en massa kläder som är i vägen. Det är inte många veckor kvar till semestern och det här ser inte lovande ut.

 

  

Av Minna - 17 maj 2015 20:26

Idag var Bosse stelare än nånsin. Vet inte om han har träningsvärk efter gårdagens ridpass. Han var ju riktigt fin och mjuk då. Tur är väl ändå att våran lägsta bottennivå har höjts. Vi når inte lika långt ner som tidigare. Idag gick det inte att böja honom i högervarvet. Jag måste träna på att inte lägga intill högerhanden för att styra utåt utan leda innåt. Väldans svårt det där.   Måste bli mer rörlig i mina tygelhjälper.

Ja ja vem har sagt att det är lätt? Galoppen idag var katastrof, den gick bara uppåt och inte framåt. Något vi måste träna mer på. Det är bara det att Bosse vet hur han ska göra för att dra mig ur balans och rakrikta sig utan att jag orkar hålla emot. Skulle behöva rejäla magmuskler, åtta pack skulle sitta fint så man orkar.

 

Tur han är söt och snäll!!

  

Av Minna - 16 maj 2015 20:37

Ja idag har det inte blivit mycket gjort. Skönt att bara ta det lugnt. Red i ridhuset idag för att kolla om Bosse var fräsh i fötterna. Det var nog sten och grus som gjorde det häromdan.

Idag hade han riktigt med fart under fötterna. Hoppas bara att det håller i sig till i morgonens lektion.

Hade velat anmäla mig till tävling den 7 men har ingen som kan åka med så det får vara, synd bara. Svårt att hitta tävlingar som är inom rimligt avstånd.

 

Em selfie på oss. Bosse undrar mest vad jag håller på med.

Efter ridturen fick han lite extra mutor med avundsjuka blickar från boxen bredvid.

 

  

Av Minna - 15 maj 2015 18:24

Idag har det äntligen varit lite fart i mig. I morse så fick jag äntligen plastridån färdig.

 

Nu kan vi kanske förhindra några flugor och annan ohyra in i stallet. det måste stoppa det värsta flödet i allafall.

Hittade en färgburk för metall så passade på att måla hyllan med. Gick inte att hålla rent och snyggt när det var så rostigt.

 

Har även hunnit med att städa lägenheten och nu tvätt. Lördag och söndag kan man alltså göra det som är roligare.

Bosse fick stå idag då han gick så konstigt i onsdags. Vet inte om det var stenar eller om han var oren. Gick inte normalt ändå så vi får se hur han är i morgon. Han lurades säkert bara som vanligt!!


Lagt ut lite bett och barbackagjorden på salusida. Hoppas man kan bli av med nått då de bara ligger och skräpar.

  

Av Minna - 13 maj 2015 19:18

Till slut toh vi oss ut en sväng. Jag måste rida direkt när jag kommer ut för annars har jag hittat på en massa ursäkter till att inte göra det. Allt gick väl bra tills vi var nästan hemma igen. Två ponnisar som hoppade och lekte på hoppbanan var spännande. Den ena var mer vild än tam så hoppade av sista biten och gick med mutor så han skulle sköta sig.


Det är typiskt när man väl tar sig ut att det ska inträffa nått eller att man möter nått riktigt spännande. Han blir sällan rädd för nått utan då är det mer att han blir busig. Blir i och för sig mer och mer säker på honom och lydnaden men inte helt än.


Tog fotobevis på att vi var ute.

 

Ridskolan sommarhage.


Har beställt pannband som jag tänkte försöka mig på att göra. Får nu leta efter snygga pärlor som man kan använda. Tänkte att om jag sparar några till mig själv och säljer resten. Vet inte riktigt hur de är konstruerade med fastsättningen så det blir spännande att finurlera ut.

  

Av Minna - 12 maj 2015 22:45

Bosse fick en snabbtur i ridhuset idag eftersom det för ovanlighetens skull regnade. Det blev mest bara jogging och allmännt arbete. Mest bara för att han skulle få röra på sig.


Nu är jag fruktansvärt trött på detta regn. Det börjar bli så tråkigt att sitta i detta ridhus. Men vad gör man? Ingen större ide att ge sig ut i spöregnet för det blir inget vettigt av det ändå.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Arkiv

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards