Livet som ryttare

Alla inlägg under juni 2015

Av Minna - 21 juni 2015 21:30

Eftersom det började åska när jag var i stallet tog jag tag i ett roligt prjekt. Det är halvstopp i avloppet och fick för mig att rensa det.

 

Hela avloppet var fullt med spån. Det blev en hel skottkärra full med spån och en miljon maskar. Äckligt. Får se hur mycket som är kvar i röret bara, försökte peta med spö för att få ut det mesta.


Tänk att det redan gått en hel vecka på semestern, får nästan ångest nu. Vill inte börja jobba igen då det inte varit nån sol än. Kan ju inte vara lika blek efter semestern som innan.


Väntar på fler pärlor så jag kan göra färdigt pannbanden med. Det värsta är nog att jag vill ha alla själv men vad ska jag med 20 stycken till.   

  

Av Minna - 20 juni 2015 18:15

Det var dags för den otäcka farbrorn idag. Bosse var spänd till en början men när han väl slappnade av så blev han riktigt fin. Stefan tyckte att det var Bosses bästa pass hitills. Bra med lite variation i arbetet och att Stefan orkar reda ut mer än mig. Var väldigt spänd och tog vänstersidan nu med, likadant som han gör för mig.

 

Suddigt men fick duga!!

  

Av Minna - 19 juni 2015 23:15

Idag var jag hästskötare åt Madde som tävlade. Idag var det mer organiserat med parkeringsvakt och banan var helt vattenfri och sladdad. Det var stor skillnad mot igår. Fast ändå inte så bra att man blir sugen igen ändå.

Madde gick det bra för men ingen placering.


Bosse fick vila huvudet och kroppen idag, bara mysa i hagen hela dagen.

  

Av Minna - 18 juni 2015 23:30

Idag var det tävling på Björklidens rk. Det var nog första och sista gången jag var där. Det var inte den mest organiserade tävling. Parkeringen kaos och det var inte skyltat nått på vägen. På hemvägen åkte Madde och jag fel så vi hamnade mitt i värmlandsskogarna i jag vet inte hur länge. Inte kul!!!


Bosse skötte sig galant i allafall. Procenten kunde ha blivit bättre om jag ridit bättre. Får inte fiffla så på tävlingsbanan att Bosse inte vet om han ska höger eller vänster. Ja ja bara att träna på. Får se om vi kan ta oss iväg om ett par veckor till Filipstad.

 

Banan var helt vattensank och det är inte speciellt populärt.

  

Av Minna - 16 juni 2015 23:30

Det blev träning idag för Ola. Tyckt att Bosse varit lite trälig i munnen ett tag nu och vi pratade lite om det. Ola drog till nosgrimman mer (3hål) och det blev genast bättre. Att jag inte kännt det tidigare att det töjt sig så mycket att man kunde dra åt det så mycket mer.


Lektionen gick väl rätt hyffsat. Bosse har börjat protestera mer igen nu när man kommer åt mer och mer. Det jag har svårt för att så att han inte rakställer sig själv. Väldans svårt det där med att vara böjd i kroppen och inte bara böja på halsen.

Torsdag är det tävling. Räknar inte med några resultat utan bara att han sköter sig och vi tar oss igenom programmet utan missöden. Vi behöver ju träna på bortaresor.

  

Av Minna - 15 juni 2015 23:00

Första riktiga semesterdagen har gått i ett idag. Mötte upp Lotta för en tur till Karlstad ridklubb på morgonen. Vi skulle åka dit för att kolla lite på deras underlag osv. Vi fick berättat hur de burit sig åt med pengar och ansökningar. Jag tror inte våran kommun kommer att lägga 650 tusen på ett nytt underlag, men den som lever får se. Nått måste göras.


Efter detta fick det bli en tur till stallet för mockning och mat. Bosse fick en longeringstur då det är bättre än inget.

På eftermiddan hjälpte jag ridskolan med körning av en häst till Nybygget. Så satt i bilen resten av em och kvällen.

  

Av Minna - 13 juni 2015 22:45

det blev väldigt kvalmigt under em och kvällen så fick bli ett pass i ridhuset då hoppbanan är som ett enda stort dammoln.

Bosse var inte allt för rolig idag. Väldigt tjafsig i munnen och ville inte alls vara med. Tror han är lite deppig nu när Duvel åkt och inte har nån att leka med. När han kom in från hagen tittade han in i Duvels box och undrade var han var. Hoppas han får en kompis snart annars blir han inge rolig. Han måste få leka av sig ute.


Har nu äntligen fått pengarna för barbackagjorden så den ska skickas idag.

Madde och jag var nere på stan en sväng med. det är ingen bra kombo med oss på stan. det blir alltid att man ska handla en massa. Hittade på rean i och för sig. Två tröjor och ett par tunna mjukissommarbyxor. Kommer nog bo i dom så sköna var dom.

 

  

Av Minna - 12 juni 2015 23:15

Idag var det sista dagen innan semestern. Johooo!! vi var ute med jobbet på stan och firade lite med mat och dryck. Det var full rulle ute eftersom det är motorvecka nu.

 

Mycket trevligt med perfekt väder.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards