Livet som ryttare

Alla inlägg under september 2015

Av Minna - 13 september 2015 19:45

Har nog kännt mig så här idag!

 

På eftermiddan fick det bli stallet ändå. Gick ner till ridhuset. Tyckte Bosse kändes knackig eller allmänt ovillig idag så bad en tjej titta på honom. Hon tyckte att han såg stel ut på högerbak.

Då fick det bli lite mjukgörande rörelser i skritt så får vi se vad det blir.

  

Av Minna - 12 september 2015 21:00

Då var det dags för en tappsko med. Nu har han balltramp på vänsterfram och tappsko på högerfram. Kul!!

Bosse fick vila helt idag då jag skulle köra Madde till Kumla. Både Loffe och Chicago skulle med. Det gick ju ganska bra där för Loffe ändå, en tredje plats.   Han rockar!! Chicago blev femma har jag för mig så det var fint det med.

 

  

Av Minna - 11 september 2015 22:30

Bosse kom in med ett fint balltramp idag. Han lyckas nog med det mesta.

Vi fick ta en ytterligare skrittur då han var lite öm i tassen. Det går bra nu!!

 

Ja ja det läker väl!

  

Av Minna - 10 september 2015 21:30

Idag fick det bli en skrittur eftersom knölen på ryggen var större och spruckit lite. Det är nog bra för honom att röra på sig ändå.

Det här är typiskt att det ska hända inför tävling. Får se hur det går framöver.

   

Av Minna - 9 september 2015 19:41

Idag när jag borstade Bosse inför ridning hiyyade jag en knöl på manken. Har ingen aning om vad det kan vara. Tror att det kan vara ett bett eller hårsäcksinflamation.

 

Vågade inte rida innan jag ser om det går ner. Tyckte den var precis där sadeln ska ligga så han fick lite omvårdnad istället. Rykt och rakning vid hans skorv på bakbenet. Svansen fick en omgång med pälsglans och hovarna fick lite olja.

 

Han var fin en liten stund i allafall. Det här med ryktning och så tycker han är ganska onödigt samtidigt som jag tror att han tycker det är skönt samtidigt.

 

Manen har han ju ändrat åsikt om, nu får jag rycka den till och med. så bra för den är så himla tjock annars.

Får se hur han ser i morgon på manken om man törs rida då.

  

Av Minna - 8 september 2015 19:14

har jag kännt mig idag.

 

Det har inte varit många knop här. Tvättsugan på morgonen är nog det som blivit gjort. Bosse fick en flåsträning. Trav och galopparbete ute på hoppbanan. Han var nog i behov av att få springa av sig lite efter helgens vila och jag slapp jobba allt för mycket. Det är trots allt behövligt med lite konditionsarbete för både honom och mig.

  

Av Minna - 7 september 2015 21:30

Nu är jag slut som människa. Lördag jobbade jag 6.45-19 söndag 8-17 och idag 6.45-20 Idag har jag suttit på usö hela dagen med munskydd. Man fick panik nästan efter en halvtimme. Det gick allstå inte att andaas i dom och sen kliade och tryckte dom med. Usch hatar dessa sjukhusbevakningar. Tiden står still när man är där. Till råga på allt så får vi ju inga luncher heller så man kommer undan en stund.

Bosse har nu fått stå i tre dar då jag inte tyckte det var någon ide att köra igång för en dag igår.

  

Av Minna - 4 september 2015 20:15

Jobbade halv elva till sju idag så det fick bli stallet på morgonen. satt till häst vid åtta i ridhuset. Det blir en lång helg nu eftersom jag inte är ledig föränn på tisdag.

 

Dum och dummare!!

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards