Livet som ryttare

Alla inlägg under oktober 2015

Av Minna - 19 oktober 2015 21:00

Innan avfärd till Loka var jag tvungen ut till stallet för mockning och mat till Bosse. Vi var framme i Loka strax innan nio och började dagen med föreläsning av Peter Sundh, ungdomspolis i Karlskoga. Han höll en väldigt intressant föreöäsning om droger. Där blir man aldrig fullärd utan det kommer hela tiden nytt.


Vi fick bra väder med sol och lite värme när vi gick tipspromenad efter lunchen, riktigt skönt.

Kvällen var det middag. Förrätten, hjortfile med silverlökspure. Varmrätten var stekt gös med potatis och till efterätt blev det marabouchokladkaksklet med cashewglass och hjortron. Det var gott i allafall, skillnad mot förra året.


Innan middan gick Sosanne och jag in och drack ur brunn, men inte märkte jag nån skillnad på min häls inte.

 

Självaste brunn!!

 

  

Av Minna - 18 oktober 2015 22:00

Ulrica tog febern i morse och då var han feberfri igen. Konstigt med bara en dag så här. Det gjorde i allafall inget att jag jobbade hela dan och han fick stå och mojja.


Efter jobbet försöka få till packningen inför Loka i två dagar. 

  

Av Minna - 17 oktober 2015 19:57

Jobbade 8-17 och när jag kom till stallet hade inte Bosse ätit något. bara lite av sin kraft. Det fick bli febertermometern och den visade på 38,2. Han har alltså lite förhöjd temp, normalt är han på 37,5. Ulrica skulle tempa honom i morgonbitti med så får vi se åt vilket håll det går. Hittar inte vad det skulle kunna vara, inge förskyld eller svullna sår. Vi får hoppas det bara är nått temporärt så det går över fort.

 

  

Av Minna - 16 oktober 2015 19:45

Efter tvättsuga och övervakarträff fick det bli stallet på eftermiddan. Planerade att tömköra Bosse idag. 

Fick vänta en stund då et varkaos på hoppbanan. En unghäst som fladdrade och några som red. Till det så stog det en epa vid ridskolan som varvade och varvade. Vet inte om de kollade bilen för den hade tidigare legat i diket.


Kom ut till slut och det blev en kortare tur. Först var han seg men fick lite sprutt i benen. Ett pip och sen iväg, då avsltade jag för har ingen chans att hålla honom om han drar iväg och hade ingen lust med en lösspringande häst.


 

Det gick sådär att ta kort. Han var mer intresserad av om jag hade mer godis.

  

Av Minna - 15 oktober 2015 21:15

Efter tre dagars utbildning blir man lite trött. Inte van att sitta still så länge. Nu har vi bara examinationen klar. Ska tyvär filmas så den känns inte så rolig. Bara jag slipper titta på den själv.


Vi slutade tidigare idag så tog med Bosse till ridhuset. Fick även idag sadla om. Hur svårt ska det vara att få den rätt eller åker den fortfarande fram? Måste kolla det.

Tyvär så gick det inge vidare idag då min höft var så stel och satt fasst. Bosse fattade inget eftersom jag for till vänster hela tiden. Fick bli mer arbete i skritt då. Stretcha mer måste jag...

  

Av Minna - 14 oktober 2015 20:15

Vi är ju iväg på utbildning nu och herre gud vad snurrigt. Vi behöver tänka om totalt mot vad vi gör idag. Vi får se om det blir mer lättförståerligt efter hand.


Bosse fick en TLC dag istället. Fick fina fötter med olja utanpå och tjära under. Rakade även vid hans skorv så de går att smörja. Madde fick hlälpa till med bremsen så jag kunde spruta in öronrens i öronen. Han vill inte att jag håller på med dom. Han får ju ibland kladd i dom och håller på och skakr på huvudet. Vore bra om man kunde raka av allt hår i öronen.


Bosse har inte förstått detta med " vill man bli fin får man lida pin"

 

  

Av Minna - 12 oktober 2015 20:15

Alltså, att det är så svårt att ändra om sadlingen. Fick hoppa av idag och lägga om sadeln längre bak. Förstog att nått var fel då han inte ville gå fram. Måste lägga den så långt bak att det känns hellt fel men funkar tydligen. Bosses bogar går så långt bak att det blir ett nödvändigt ont.

Det fick således bli ett lättare känna på pass idag med trav och skritt. Får se hur jag orkar i morgon. Vi ska gå utbildning i Örebro i tre dagar men i morgon slutar vi inte förrens klockan fem. Sen köra hem på det. 


Fick ett positivt besked på jobbet om löneförhöjningen, blev mycket bättre än förväntat.   


Det var dags för en miffoselfie igen...

 

  

Av Minna - 11 oktober 2015 18:37

Idag firade vi pappa som blir 75 år nästa vecka. Det blev fler folk än vanligt eftersom syrrans familj även var där. Det var ett tag sen. Det blev fika tills det sprutade ut ur öronen som vanligt.

 

Bosse fick skrota i hagen idag. Hade fukost och utsläpp i morse så allt blev klart då. Nu får det bli tv:n resten av kvällen.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards