Livet som ryttare

Alla inlägg under oktober 2015

Av Minna - 10 oktober 2015 18:27

har vi roat oss med idag Bosse o jag. Vi hann hoppa några skutt innan han rev detta kollosalt höga hinder....  

 

Tror det var hela 30 cm. Han är rolig i allafall, han gör lika dant som när jag lägger fram markbommar. Om han får välja var han ska gå så ska han gå fram o tillbaka över bommarna. Gjorde nu likadant vid fram och avskrittning fast med hinder. Kanske tur det inte var högre. Han lär sig ju ändå att lyfta på fötterna på detta vis.


På hemvägen så var det samma visa även där. Bajskontroll.....

 

Måste tydligen ha koll på vilka som går där.

I morgon väntar lite smörgåstårta hos farsan som fyller år nästa helg.

  

Av Minna - 9 oktober 2015 19:50

Tre ledig helg, hur skönt är inte det. Har roat mig med nästa årsplanering av semestern. Vi måste ha den klar innan 1 november så det gäller att tänka till.


På eftermiddag tog jag med mig Bosse ut på en tur. Vi tog oss till "duvgubben" i allafall. Där borta blåste det rejäly så det blev kallt. Vi mötte en bil med ett släp som inte syntes och precis innan oss hoppade den till så Bosse tyckte den var lite läskig. Gubben var just som stannade och lät oss gå förbi innan han åkte igen. Annars så skötte han sig ypperligt igen. Bara fortsätta på denna bana nu när vi är på gång. 


Måste ha lite koll på Bosses intag av hö. Speciellt em maten. Idag har han ätit väldigt dåligt när jag åkte hem.

Han verkade nöjd med dagen ändå.

 

  

Av Minna - 8 oktober 2015 21:30

Veckorna går så fort att man inte hinner med. Hade promenadtur på jobbet och stått ute mest hela dan. Gissa om det blev kallt till slut. Men men klart grabbarna ska ut och lufta sig!!


Bosse tog jag med till ridhuset igen. Där var det fullt ös med särskolebarn som fick provrida. En grabb hade väldigt många frågor till mig under tiden jag skrittade fram. Han ville i allafall att vi skulle tölta. Skulle kanske provat det.Bosse vill ju gärna gå i passgång i skritt så det kanse skulle gå. Han kanske är en väl förklädd förvuxen islänning.

Tyckte även idag att han var väldigt stapplig. Undrar om han är stel i sina muskler. Han står precis vid därren och det blåser och drar rakt på honom. Provar att även täcka honom inne nu så får vi se.


Hittade detta kort på honom när han var fyra år. Det har hänt lite med honom ändå.

 

  

Av Minna - 7 oktober 2015 21:00

Idag fick det bli ridhuset då det blåste så kallt. Tycker han beter sig annorlunda men kan inte sätta fingret på vad det är. Innan första traven strular han och är väldigt seg och gör sina hoppsan steg som Ola kallar dom.

Får känna på honom i morgon igen. Efter ett tag gick det hyffsat men nått är det.

  

Av Minna - 6 oktober 2015 19:30

Skulle egentligen vara ledig idag men jobbet ringde och det behövdes folk. Så det blev ett pass 10,30-19. Det passar bra eftersom Rebecka ska betalas och det snart är dags för igen.

Bosse fick således en extra vilodag. Det är ingen större fara nu när han är lite trött.

  

Av Minna - 5 oktober 2015 21:45

Då var det måndag igen! Efter att ha jobbat mellan 8 o 16,30 blev det stallet. Bosse fick stå idag eftersom han kommer att gå hela veckan. Vi tog oss lite extra tid åt skönhetsvård. Bosse älskar ju det så mycket...not!!!

Att han aldrig lär sig tycka om att bli borstad och pillad på.


Såg att polisen i Stockholm lagt ut den här. Den ska jag fixa med.

 

  

Av Minna - 4 oktober 2015 19:47

Idag fick Bosse äntligen en kortare utetur. Det var en stund sen sist. Vi måste bli bättre på det så jag kommer över min fobi. Han har ju skött sig när vi varit ute så vet inte varför det är så svårt. Suck hjärnans makt är inte rolig alla gånger.


En nöjd kille i allafall.

    

Tyvär så blir nio av tio bilder så här...

 

Vill inte va med på kort.

  

Av Minna - 3 oktober 2015 21:45

Har idag gjort ny sats av simaa och finsk kaffeost. De första blev det nog inget bra med för det verkar inte jäsa som det ska. Har lovat smakprov till Kaj på jobbet så åker dit i morgon med lite grann.


Bosse fick en tur på hoppbanan. Men herre gud vad seg, fick inte fram honom alls. Stack sporrarna i honom och då tvärstannade han i protest. Börjar med B vitaminer idag för han fäller som sjutton och kanske blir trött av det.

Han fick tyvär stå igår då jag försov mig lite och hann inte före jobbet då. Vi får ta tag i träningen nu över höst och vinter inför nästa års tävlingar om vi lyckas komma iväg. Verkar gå troll i dessa tävlingar.

 

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards