Livet som ryttare

Alla inlägg under april 2016

Av Minna - 7 april 2016 21:45

Nu har Bosse varit modig och gått in i spolspiltan. Vågar inte sätta fasst honom än utan får stå och hålla i så länge. 

 

Kanten är ganska hög och kedjorna hänger precis vid kanten. Jag som är plöttrig säkert men är rädd att han går upp och får panik eller nått. Vi får träna vidare. Han skulle behöva bada, den lille lortgrisen.

  

Av Minna - 6 april 2016 18:30

Nu har Bosse varit installerad här några dagar. Han verkar tycka det är ok i allafall. Ida har även ridit ett par gånger och det funkar bra. Skönt med lite hjälp. Vi tränar varje dag för att han ska gå in i spolspiltan. Tycker den är lite läskig men trägen vinner kanske.

 

Får jag inge godis snart!!!

  

Av Minna - 1 april 2016 18:00

Nu är jag helt slut både mentalt och fysiskt. Nu borde det lugna ner sig lite ändå. Alla grejer överflyttade och Bosse flyttade igår. Han fick gå ut tillsammans med Curre. De sparng rejält en stund. Men det verkar gå bra.

Curres ägare ska hjälpa mig rida i morgon när jag jobbar. Hon behöver träna på storhäst och eftersom jag inte har nån så blir det superbra.


Skruvat garderob och försökt få ordning på grejerna i stallet.

 

Sen är det grejer kvar ute vid maten och uppe på höloftet med.

 

Alla saker som jag burit upp på loftet kan jag ta lite efterhand. Nu är det bara att lära sig vad hästar och ägare heter.

Om en månad blir det väl lika rörigt igen när Madde kommer. Lustigt, var in till gamla stallet och Åskar har flyttat in i Bosses box. Man ser så mycket av stallet nu. Nu ser man vad han blockerat synfältet helt med sin stora kropp....Dags att banta.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards