Livet som ryttare

Alla inlägg den 27 november 2016

Av Minna - 27 november 2016 17:20

Idag var han billig Bosse. Sprang en del i hagen först. När han lugnat ner sig tänkte jag att då passar på att ta in honom. Halvvägs upp blir han rätt vild och började trumpeta. Hästarna i hagen brevid började springa brevid oss och det gjorde inte saken bättre. Lyckades hålla honom i någorlunda tempo upp. Alltså taktande med svansen upp och en massa trumpetande. Kommer till stalldörren och där får jag släppa honom, han springer in ända in men till fel box. Får med sig Rossos höpåse i benen och grimskaft hängandes. Ingen kom ivägen tack o lov.


Hade tänkt promenera med honom men det fick vara. Han hade nog motionerat tillräckligt och jag med för den delen. Kan det vara att det är kallare igen som de blir lite halvgalna?


Fick höra att det rör sig tre vildsvin i skogarna med så snart är de väl överallt här med. Det var nog de som hästarna hade reagerat på förra veckan när de var så hispiga.


 

Tur han är söt i allafall. Min o bara min!!  Man får vad man förtjänar.   

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards