Livet som ryttare

Alla inlägg under juni 2014

Av Minna - 8 juni 2014 19:16

Det blev inga skutt igår då jag tror Bosse var lika seg i kolan som jag efter detta omväxlande väder med låg och högtryck. Så när jag slutade jobbet idag plockade jag fram två hinder. Gjorde en halv "klocka". Tänkte att det skulle bli för tätt med fyra hinder och tur var väl det.

Bosse hoppade över med frambenen stannade och klev över med rumpen. Men vi fick till ett par varv på volten i allafall. Han var trött av solen så han tog slut ganska fort. Dels är ju inte han van vid att hoppa heller.

Funderar på om man ska testa att sätta ut tre hinder utmed medellinjen och hoppa sepentiner. Det borde vara rätt lösgörande. Får klura på det eller bara testa.

 

Dagens övning. Höga hinder, tror vi är uppe på grand prix snart....

  Tror Bosse kände sig så här....jäkla påfynd som man ska hålla på med.

  

Av Minna - 6 juni 2014 20:15

Idag var Bosse riktigt fin i kroppen. Mjuk och följsam. Det som blir är att han blir så extremt känslig för min sits. Sitter jag det minsta snett går han sidvärtes. Bta i och för sig för min del, då måste jag lära mig sitta absolut rakt. Vi övade som vanligt på galoppen och han fattade rätt hela tiden idag. Vi var på hoppbanan så det är ju större ytor att röra sig på.


Satt maysalsvakt idag på jobbet och råkade klicka hem lite grejer. Beställde rödbetorna som åter fanns på lager samt 12 koner som jag ska sätta som bokstäver nere på hoppbanan. Är så svårt att rida vägar när man inte har några referenser. Måste bara klura ut hur jag ska göra så de inte blåser iväg.


Funderar på om vi ska ta några skutt i morgon som omväxling, får se vad vi hittar på.

  

Av Minna - 5 juni 2014 20:06

Jag försöker intala mig att lyckliga hästar rullar sig. Möttes av en riktig lortgris idag. Nero såg likadan ut så de har nog kastat sig i backen omvartannat. Det regnade när jag var ute så hann inte in i ridhuset innan Bosse var helt ren. Fick pyssla med lite annat istället. Rakade vid skorvorna och tjärade in hovsulorna mm.

 

Helkroppsinpackning.

 

Passade på och gjorde en lerinpackning i ansiktet.

  

Av Minna - 4 juni 2014 20:45

Idag fick det bli hoppbanan ute. Red mycket galopp i längre sträckor och en del galoppfattningar. Vi måste få upp flåset mer på Bose så han orkar galoppera lite längre sträckor. Bra för hans hängbuk nu med i grästider. Annars var han riktigt duktig till slut. Innan vi har fattat den första galoppen på ridpasset lyssnar han inte riktigt på skänkeln utan springer bara fortare i trav.


Tjockisen och jag får kämpa på....

 

  

Av Minna - 3 juni 2014 20:30

Förstår inte att jag har så svårt för höger galoppen. Vet inte vad jag gör fel. Tror att jag kanske tar fram skänkeln för långt fram när han inte fattar och då blir det bara värre. Måste lära mig att sitta still och fatta lugnt o sansat. Ja ja vi har tid på oss eftersom vi inte har några tävlingar inbokat.

Måste köpa transport snart så vi kan träna på o va borta med. Miljonvinst skulle inte sitta fel....

  

Av Minna - 2 juni 2014 23:15

Idag fick det bli en snabbis i stallet efter jobbet. Facket bjöd på årliga räkbåts turen i Örebro. Vi åt massor med räkor med tillbehör. Mumsigt värre. Tråkigt att skala bara.

Vi hade ju en himla tur med vädret, varmt och sol.

 

Vi åkte förbi detta hus. Där skulle man inte tacka nej till att bo på.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards