Livet som ryttare

Alla inlägg under juli 2014

Av Minna - 15 juli 2014 19:09

Bosse fick på sig sitt flugtäcke idag. Det skulle vara stort i storleken men jag vet inte om det stämmer.

Lite tight över manke och bog. Det var inte riktigt bra passform på magplattan heller.

 

Eller är det Bosse som är tjock om magen??

I em blev det en liten skrittur ute i blåsten. Vi fick sällis av Malin o Nero. Eller ja Nero gick så där 20 meter före. Bosse har inte allt för bråttom även om han trampar på i en ganska bra fart för att vara han. Han tyckte det var småjobbigt att vara ute. Mycket att hålla reda på. Hästar och bilar, cyklister med hundar. Han skötte sig utmärkt ändå.

I morgon blir det en tur till Örebro, ska med Malin när hon tävlar. Lite nyfiken på en del av ekipagen som ska vara med. Bara det blir ok väder.


Av Minna - 13 juli 2014 21:15

Nu kan vi köra igång igen Bosse och jag. Det fick bli ett lättare pass i ridhuset idag. Nest bara lite lösgörande och trav o galopp. Bosse väldigt trött bär han kommer in från hagen, måste vara väldigt jobbigt att vara ute i värmen.

Provade att rida i mina nya Star rider ridbyxor. Trodde jag skulle glida runt väldigt mycket i dom eftersom de är ganska glansiga. Otroligt nog så gled jag inte ett dugg. Så de skulle man kunna ha fler av. Lite dyra dock.


Har provgjutit några koner med men måste låta de torka nån annanstans då jag tror de torkat för fort i solen så ett par har spruckit. Får bli ett semesterprojekt ihop med rensning av hagen. Wooho stora planer.

Annars har jag nog bara planerat att Eva och jag ska ta en dagstur ner till Göteborg o glo lite.


Brorsan fyller år nästa vecka med, ska bli kul att se hans min när han får presenten. Får se om den uppskattas.

  

Av Minna - 12 juli 2014 21:30

Första dagen på semestern och jag har legat hela dan i migrän. Var länge sen nu men tur ändå att det kom idag om det var nödvändigt. Vill inte ha det senare under semestern.

Var till stallet på kvällen för mockning och mat. Trodde jag skulle svimma när jag mockade, så totalt slut. Inget att äta eller dricka på hela dan.


Har beställt ett flugtäcke åt Bosse. Undrar om det är en massa sommarvikarier på terminalerna bara!!!!Hmmm.

 

  

Av Minna - 8 juli 2014 20:08

3 dagar kvar till semestern...Idag lika varmt och skönt. Hade först tänkt skritta ut en sväng men et började åska ganska rejält och spöregn. Hade ingen lust att ge mig ut i fukten med alla flygfän så gick till ridhuset för att skritta Bosse en stund. Där var det relativt svalt ändå.

Vi får se vad vi hittar på i morgon, man orkar inte så mycket i värmen bara.

  

Av Minna - 7 juli 2014 20:00

Fy sjutton vad varmt det har varit idag. Inte för att man klagar men hade varit skönare om man slapp den mörkblåa uniformen.

Idag fick Bosse sin massage igen. Han var lite stel i höger framben. Troligen något som blev när vi var o traskade bland alla rötter och stubbar. Han tyckte inte det var riktigt ok när hon skulle stretcha och böja på det. Lasern däremot var skön. Han har lärt sig av Nero att man ska säga till var Pia ska köra lite extra...


Hjälpte även Erika med Duvel idag. Han skötte sig super även idag. Han skrittade runt ett helt varv utan att stanna en enda gång. Reagerade bara när vi kom vid spegeln och han fick se henne sittande uppe på ryggen, tittade till och undrade vad det var för nått. Duktig kille.


Innan jag åkte hem fick Bosse lite gott att smaska på i vanlig ordning.

  

Av Minna - 6 juli 2014 18:56

Lika fint och varmt idag. Passade på att provgjuta två koner så får vi se om det funkar. Passade även på att rensa lite ogräs i hagen så man fick lite sol på sig. Det var inte den lättaste uppgiften med två nyfikna och hjälpsamma herrar som undrade vad jag höll på med.

 

Bosse skulle stå och snuffa mig i huvudet hela tiden och Nero kastade med ogrästuvorna så sand och lera for över hela mig.

Använde en liten kratta att rensa med. Bosse tyckte att det fanns ett bättre användningsområde som var bättre.

 

Bästa ryggkliaren. Alltså bromsen och de adra odjuren var hur stora som helst. Bosse var riktigt plågad av dom. Blodet rann efter att vissa hade varit där och bitit. Nero verkade inte lika utsatt för dom. Kanske har med färgen att göra.

  

Av Minna - 5 juli 2014 18:00

Idag var det dags för den otäcka farbrorn igen. Tömkörning för Stefan. Bosse tyce han är lite läskig när han kommer med gjorden. Var lite seg i början men fick upp en väldig fart sen. Skuttade till en gång och for iväg i galopp så Stefan fick allt ta i där så han inte skulle fara i backen.

Lite kul att höra att han tycker Bosse har ett bra steg. Oj oj vilka lgningar han gjorde i traven. Har aldrig sträckt så på frambenen förrut. Så nu vet jag att han kan...."Bara " få till det i ridningen med. Han fick jobba ganska mycket i galopp vilket är bra så han kan få upp flåset lite mer.

Rådgjorde lite med angående fodret. Så nu minskar jag ner krafften till ett kilo om dagen så får vi se om han kan gå ner mer i vikt. Jag ska bli bättre på att motionera honom längre med. Har varit tungt nu under några veckor med allt regnande och jobba raka veckor. Har inte riktigt haft orken för det.


På måndag är det dags för massage igen så då får han ta det lugnt och bara mysa.

Idag har det varit kanon väder. Varmt och skönt. hästarna tyckte dock att det var lite jobbigt med all ohyra som kommer med värmen. Hoppas det är likadant i morgon så kanske vi kan skritta ut en tur för att bli av med lite eventuell träningsvärk från idag.

  


Av Minna - 3 juli 2014 20:15

Det var full storm idag så vi gick in i ridhuset en sväng. Bosse lite trög till en början men släppte senare. Vi fortsatte öva på våra galoppfattningar i en åtta. Börjar fungera rätt bra. Lättast i vänster varv fortfarande.

I traven börjar det sitta relativt bra med samling och lyhördhet. Vi måste bara träna mer på att han lyssnar direkt när man sitter upp. Får traggla en stund innan han vill lyssna på skänklarna.


Gött med semester snart och då kan vi köra på ordentligt, om det inte blir en 30 grader varmt förstårs.

Vill ju ha värme men det skulle kunna vara med måtta och inte antingen eller.

  


Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards