Livet som ryttare

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Minna - 17 februari 2014 19:13

Äntligen sol ute. Har inte kännt mig så här pigg som jag gjort idag sen jag vet inte när.

Började dagen tidigt i stallet. Skulle ta mig en tur ut så tänkte komma iväg innan alla andra for fram på vägarna. Bosse och jag red iväg redan vid 08.20 Vi tog oss en bit i allafall. Allt gick bra förutom en hästätande fågel i en buske.

Kommer kanske snart iväg på längre turer snart....

  Han var nöjd och komma ut en sväng.

När grabbarna bus fått sitt hö åkte jag hemåt för att bara duscha o svida om. Gick nerför at kolla om det fanns en ledig klipptid på drop in. Men där sket det sig så fick boka till klockan fem. Gick i stället till skomakaren med ena benskyddet för lagning och sen ner till Ridsport de Nor. Där hittade jag ett par nya benskydd för det eminenta priset 112 kronor. Perfekt.   Undrar hur många vi förbrukat nu? De verkar inte hålla för den lilla gossen.

De har en del man skulle kunna tänka sig. Ska nog beställa schabrak där från Mias. Då fårman som man vill och förhoppningsvis inte nått som alla andra har.


Efter lite lunch så fick snabeldraken jobba lite. Det behövdes verkligen, uj uj. Slarvat där.

Tilbaka till stallet för att ta hand om Bosses skydd och se till honom och Nero eftersom Malin är och roar sig i sälen.

Madde kom och skulle halite hopphjälp samt barnvakt.

  Bosse tittar förundrat varför vi stter där och har fika.  

Arven mer intresserad av sina selfies. Hon var i sitt esse idag med mamma rop. Ville inget utan roligt bara att ropa medans hon skulle hoppa. Hem igen och ta sig till frissan och få bort allt det slitna.

På vägen he så råkade jag svänga in i en annan butk och fick med mig hem detta;

  Bara göra matlådor. Ajdå nu inser jag att jag glömt potatisen på spisen. De är nog kokta ändå efter en timme...

  


Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards