Livet som ryttare

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Minna - 8 mars 2014 19:44

Tog in alla pållar idag från solskenet men blåste rätt rejält. Bytte täcken på alla som jag tagit in. Lyx idag för 4 stycken var redan inne och mumsade på sin mat. Bosse var dyngig som vanligt. Bara börja borsta sig fram i leran och försöka hitta hans bruna färg istället för det grå. Under tiden han åt så passade jag att göra färdigt maten och plocka fram alla attiraljer inför ridningen.


När Bosse var påklädd och klar gick vi ner till ridhuset för att testa om det skulle gå o rida lektion. Skrittade fram en bra stund och provade trava. Tvärhalt, det gick alltså inte. Typiskt för vi behövde verkligen denna inför tävlingarna. Bara ge sig tillbaka till stallet och klä av igen.


Då jag tyckte det kommit in en massa lera i bandaget tog jag av det. Försökte muta med horselyx men dat gick absolut inte att få på nått igen helt själv. Gick till Eva som kom ut och skullr hjälpa till. Problem även då så fick hämta Charlotte som tredje hjälpreda.

Jag höll i bremsen, Eva gjorde världens bästa galoppbandage medans Charlotte lyfte benet. Hängde sig på stundtals och nästan la sig ner på sidan. Har tydligen väldigt ont i allafall.

Hoppas detta bandage sitter ordentligt i ett par dar nu så man inte behöver röra det mer.


Nu roar jag mig med roliga tvättstugan, som jag missat i några veckor. Började bli kris på kläder nu.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards