Livet som ryttare

Alla inlägg under november 2015

Av Minna - 10 november 2015 19:30

Fick bli stallet direkt efter jobbet idag. Sadlade på Bosse på direkten så vi hann in i rdhuset en stund. Han är en riktig jäkel nu och vägrar att trava om jag inte har spö i handen...

Blev lite kaos senare då en ridskolehäst blev sjuk. De skulle först låna min transport men de kunde låna en lastbil istället. Kunde ev vara en tarmvridning eller nått. Ja hon mådde inge vidare i allafall.

Vi får hoppas på det bästa.

  

Av Minna - 8 november 2015 17:28

Eftersom solen lyste så fint idag så tänkte jag rida ut. Kom iväg och det var riktigt skönt ute. När vi gått förbi Blaxmos så såg Bosse världens farligaste häst. Solen stog jätte lågt och de kom gående på vägen vid Lübeck. Bosse blev stel och började stirra. När jag försökte få hans uppmärksamhet vände han och började fjanta runt i diken mm. Vi tog oss i allafall ner till ridskolan i en mycket fin passage med ett himla trumpetande. Han låter faktiskt som en elefant när han gör så. 

Fick då bli ett avstressande pass i ridhuset istället. Nu vet jag ju ändå att han kan fixa passage om vi kommer dit nån gång!!! Skönt är att jag ändå kände att jag klarade av honom och inte blev helt skräckslagen. Det går frammåt där i allafall.


Totalt överspänd pålle efter ridpasset!!

 

  

Av Minna - 7 november 2015 17:37

Skrittade iu en bit på vägen för att sen gå in i ridhuset trodde jag. Det var visst bokat av ungdomsgruppen för spökkväll. Tyvär så hann det bli för mörkt att fortsätta ute så vi gå tillbaka till stallet.

Bosse fick extra borstning som inte uppskattas värst mycket.


De här är djävulens påfund enligt Bosse!!

 

Vi får ta nya tag i morgon igen. Vi kom ut en stund i allafall.

 

  

Av Minna - 6 november 2015 20:30

Eftersom jag jobbade till 16.15 åkte jag hem en stund innan stallet. Lektionerna håller på till straxt efter sex. Så Bosse och jag kom till ridhuset vid halv sju. Samma dumma ideer idag, kan inte trava utan ett spö i handen.

Har bokat tid för tandkoll nu i allafall till den 2 december. Vet inte om han har problem eller om han bara försöker komma undan jobb. Det är svårt att motivera något nu tycker jag. Vi kommer ingen vart och jag känner mig totalt oduglig i ridningen. Känns som jag ska skita i allt ibland och sälja honom till nån som kan.

  

Av Minna - 4 november 2015 19:06

Klockan åtta var jag i stallet för att möta upp hovslagaren. Så nu har Bosse fina och välmanikerade fötter.

 

Han är inte jätteroad men står still ändå. Var upp senare när de kommit in och då var han lite varm i frambenen så skrittade och travade lite på hoppbanan så han inte var halt eller nått. Han verkade ok så det var nog bara lite ansträngning från skoningen.

  

Av Minna - 3 november 2015 18:53

Idag hittade Bosse en snygg kille i spegeln..

 

Tänkte först skritta ute men när jag kom till stallet för att rida så kom det ner sånt där fint regn som man blir dyblöt av så det fick bli ridhuset. Hoppas på bättre i morgon.


Morgonen ägnade jag åt soptippen. Körde iväg ett lass från stallet men massor kvar. Verkar inte ta slut.

I morgon har vi skoning klockan åtta. Det blir bra då han slår emot så förfärligt nu. Dags för vinterskoning, bra att vara förberedd.

  

Av Minna - 2 november 2015 19:47

Det här är min lilla ögontjänare idag.

 

Sadlade om tre gånger idag efter protester från honom. Då tänkte jag att jag provar med ett spö i handen. Man hade kunnat tro det var ett fespö för nu minsann kunde han springa så fint så. Den lille   

  

Av Minna - 1 november 2015 19:43

Igår var det ju dags att sätta ut ljusen på gravarna. Var till mamma med ett ljus och hela kyrkogården riktigt lyser denna helg. Mycket fint.

Hade frukost och utsläpp i morse så dagen började tidigt. Skulle ju agera chaufför åt Madde idag så det blev lite halvstressigt på morgonen. Men medans pållarna åt åkte jag hem för min frukost och sen tillbaka för att plocka ut dom och mocka. Vi kom iväg vid tiotiden. Tävlingen gick väl varken bra eller dåligt utan hon hamnade i mitten med båda.

Tillbaka i stallet vid halvtre och bara att börja plocka in dom igen. Hade tänkt rida på kvällen men däckade totalt och var mer medvetslös än vaken.


Idag fick Bosse ett dressyrpass i ridhuset. Tog kandaret idag för att fortsätta träna på det. Både Bosse och jag behöver träna på det. Jag har lite svårt för att veta hur mycket jag vågar ta i tyglarna men det kommer väl. Vill inte bli allt för stark i handen när han inte är van. 

 

Måste bara be nån kolla betten om de sitter i rätt höjd, blir lite tveksam om de sitter för långt ner.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards