Livet som ryttare

Alla inlägg under oktober 2013

Av Minna - 20 oktober 2013 20:30

Red på hoppbanan idag och övade på fattningar. Han börjar ta galoppen riktigt bra nu, orkar mer. Har ju struntat lite i hur han gått med huvudet och bara konsentrerat på att han ska ta de olika fattningarna. Strular dock lite  när vi galopperat. Han tror att han ska galoppera hela tiden och försöker fatta på eget bevåg. Han måste lära sig att vänta på vad jag säger till om. Det komer väl får jag hoppas.

Blir lite obstinat fortfarande när jag kräver lite mer av honom. Riktiga dumheter han håller på med. Förstår inte om det är jag som gör fel och är för mesig eller vad problemet är.

Får tyvär känslan ibland att man kan inte rida alls utan bara förstör. Vi får kämpa ihop i vinter så får vi se om vi löser problemet.

  

Av Minna - 19 oktober 2013 10:42

Kallt och snö idag. Märkte inte att det var så halt föränn jag höll på och kana nere vid rondellen.

Idag fick Bosse stå. Visste inte hur halt det var på banan idag så vågade inte chansa. Ridhuset bokat så tidigt på fredagar och orkade inte vänta till efter sex.

I morgon blir det en tur till Köping och besöka farsan som fyllde igår. brorsan o Mita hämtar upp mig så får vi se om vi får nått smaskigt fika.   Det tror jag säkert.

Bosse har nog saknat sin kompis Nero i hagen idag då han haft boxvila. I morgon får Nero gå ut i sjukhage så han finns ju till hands ganska nära ändå. Men Bosse kanske nöjer sig med Lestr som lekkompis.

Såg att Grevagården var till salu. Hade inte suttit helt fel med en sån gård. Men tror den ligger lite utanför min prisklass på 29 miljoner. Men drömma får man och det är gratis!!

  

Av Minna - 17 oktober 2013 10:30

Idag har det regnat precis hela dagen. Det var ett uppehåll på em så tänkte ta en tur på hoppbanan. När Bosse var färdig sadlad och så gick vi ut, till regn igen. Det fick bli en tur ute ändå som träning för Bosse. Han hatar ju att gå i vatten och kladd och nu skulle han inte kunna komma undan det. Han sprang faktist genom alla vattenpölar mm med bravur. Vi blev förstårs dyblöta men vad gör väl det.

Kan ibland tycka att det är lite skönt att rida i sånt väder, man blir lite piggare på nått sätt.

 

Lilla plutten, att man kan älska sina djur så mycket!

  

Av Minna - 15 oktober 2013 19:44

att rida. Bosse krånglade idag igen. Är det jag som är för snäll och mesig eller vad är problemet? Skulle vara skönt med ett pass där han inte stannar och står o stampar. Han blir förmodligen sur när jag kräver lite av honom och vill väl bara lalla runt. vi har ju som tur var hela vintern på oss att komma till rätta med problemet.

Vill inte köra sporrar och spö på honom allt för hårt så han får för sig o börja resa sig istället,

Hade jag råd skulle jag lämna bort honom en månad eller så, men då har man ju inte gjort jobbet själv.

Får se vad vi hittar på i morgon, ev tar vi bomövningar eller så blir det ett dressyrpass till. Har utbildning hela dagen i morgon så får se vad hjärnan orkar med.

 

Ser ut som jag har en jättehäst på detta foto.

  


Av Minna - 13 oktober 2013 20:00

Idag blev det mest lite myspys med Bosse. Red på hoppbanan idag och han börjar ta fattningarna riktigt bra nu. Det blev en del konsentrationsproblem dock. Det var nån som red på travaren vid Börjes travbana som Bosse tyckte var spännande. Sen gick Erika i hagen brevid som blev lite läskigt. Tror han reagerade mest för att solen var så låg att men blev bländad i vissa varv.

Annars har inte helgen inte innehållit så mycket, tog in hästarna åt Malin idag då hon var på tävling med Loffe. Duktiga dom hamnade en utanför placering, kul.

 

Uj uj vilken mage han har tjockisen. Bantning påbörjad så han orkar mer i vinter och kan ta nya tag med tävlingar till våren.

  

Av Minna - 12 oktober 2013 20:18

Idag blev det en snabbtur ut i skritt ihop med Bäbis. När vi kom in så skulle Bosse klippas. Måste säga att han är duktig för att aldrig blivit klippt förut. Han stog helt stilla hela tiden, till och med under tiden ljumskar och mage klipptes. Duktiga pållen.

Idag fick de en pilatesboll ut i hagen. Den som lekte med den mest tror jag var Nero. Han tyckte den var himla skoj.

Vi får nog köpa en till åt de andra...  

 

  

Av Minna - 11 oktober 2013 20:15

Då  det var så kladdigt på hoppbanan blev det inte nån längre stund där. Vi började med en liten framskrittningstur ut tillsammans med Chicago. Hade tänkt ta lite markbommar men hade totalt hjärnsläpp angående avstånd. Lagt ut galopp istället för trav. Ja ja får bli en annan dag. Bjuder på ett foto istället.

 

  

Av Minna - 10 oktober 2013 22:09

     

Bosse ser ju ut att nästan göra det han ska på tävlingen. Tycker att jag nästan ser lång ut på honom..

 

Här kan han minsann kröka på nacken, när vi utgått och allt över.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards