Livet som ryttare

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Minna - 21 augusti 2014 20:02

Jag ska tydligen inte få min sadel. Idag var E18 avstängd ända från oss till nästan Karlstad. Översvämmning på E18 och i nästan hela Kristinehamn. Har tydligen öst in under natten. Jag hörde vid tre tiden att det åskade och regnade men somnade om direkt. Fast vi hade det lindrigt jämfört med dom.

De på jobbet som pendlar åt det hållet fick ta rejäla omvägar hem. Hoppas bara att deras hem har klarat sig. Såg att Kristinehamns ridskola var hårt utsatta. Ett trettiotal hästar står utan boxar nu då det är helt översvämmat.


Bosse fick sig lite man och hovvård idag. Hans man blir som nån slags ardennerman av nått slag. Klippte och smorde in fossingarna. Olja utanpå och tjära under. Han är inte överdrivet förtjust i pyssel eller så låssas han om att det inte är nått o ha.

  Blev då inget byte av oljan på bilen heller. Jock tog sig inte in till mig, men tycker nog han kunde ha ansträngt sig lite grann. Han kan väl simma?    Ungdomen!!

Ja ja får vänta te vecka. Nu är det bara en dag kvar på denna tjänst. ska bli skönt att få vara ledig på vardagar igen.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards