Livet som ryttare

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Minna - 28 augusti 2014 19:24

Började dagen med en lektion för Ola. Passade på o kolla med honom angående sadeln. Den var naturligtvist för lite fortfarande. Ola hämtade sin så vi bytte om lite snabbt. Oj oj vilken skillnad. Bosses steg blev helt annorlunda. Ja ja där ser man hur viktig sadeln är. Bosse blev riktigt fin och lösgjord. Ola hade aldrig sett honom så fin. Kul det i allafall. Nu raggar jag folk som kan tänka sig va med om Sharpman kommer.


Åkte ut till Biltema för o spana efter. Madde mötte upp där. Hittade en ångmaskin för 300 spänn. Har tittat på dessa på Homeshop men där kostar de 1000 kronor. Kanse starkare motor men den här duger nog till det lilla jag behöver den till.


På eftermiddan åter till stallet för massage. Bosse var lite sur och butter mot Pia. Hon fick loss honom rejält idag, mycket mer än tidigare.

Bosse vet ju inte om det är obehagligt eller skönt. Han fick världens simmigaste blick när spänningarna lossna i manken.

 

Underläppen fladdrade till stundtals.

Men sen är ju Bosse som han är. Bara måste pilla och smaka på allt.

 

Får börja stretcha ordentligt nu om jag ska ge mig på barbacka ridning. Hmmm blir en utmaning att ta sig upp.

Skickde den andra sadeln idag. Jag trodde i min enfald att det bara var att gå in på stället betala och skicka paketet. Men nej då. Man måste anmäla det på nätet först och skriva ut papper mm. Det blev dyrare än vad jag räknade med för den vae 5 cm för hög, för att kunna skickas med schenker. Tror det blev lite för stort nu med för DHL men fuskade lite på mätningen. Så busigt va??


Jo, så var det följetången med bilen....Skulle ha lämnat den idag men framflyttat till I morgon.

   

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards