Livet som ryttare

Alla inlägg under mars 2014

Av Minna - 7 mars 2014 19:17

Bosse har nog ett sjätte sinne. Har ju träning inbokat i morgon. Idag kommer han in med världens balltramp. Brukar kunna fixa omläggning av dom själv men idag gick det åt tre personer.

Madde fick ta brems, jag hålla i benet medans Erika lindade.  Han är så himla töntig bara när han får bandage på hoven. Blir nästan blockhallt och nära döende. Han är inte så stark när det gäller såna saker, lilla gubben.

Får se hur han går i morgon om vi lan vara med. Får både skydd och boots på sig i hagen.

 

Hela den vita biten var lös så han hade ganska ont.

  

Av Minna - 5 mars 2014 20:30

Blev en tidig morgon. Åkte upp till stallet vid 7 för att dätta på benskydden. Fick då fodra morgonen eftersom personalen inte börjar föränn vid halv åtta.

Hann även med att mocka och göra maten färdig innan jobbet. Åkte tillbaka sen för ridningen.

Vi gick som vanligt till ridhuset och övade en del på galoppfattningar. Bosse blev väldigt tung idag men annars riktigt fin.

Måste ha hårdkörning nu på fattningarna så vi kan det på tävlingarna. Gör jag det mista fel så springer han bara iväg i trav. Måste lära mig att tänka till och fatta väldigt lungt, då går det.

 

Här ser han ju nästan smal ut....magen försvann.

I morgon jobbar jag kväll så då får han vila. På fredag får det bli hoppbanan eftersom ridhuset är bokat från halv fem.

  

Av Minna - 4 mars 2014 21:28

I och med att vädret var rätt ok idag så fick det bli hoppbanan idag. Bosse var pigg idag och var mer intresserad av andra hästar. Men han skötte sig fint ändå. Vi körde lite 8 volter med halter växlande med skritt. Lyssnade riktigt bra även om han inte var 100 konsentrerad.

Fick sen komma in igen till sina älskade rödbetor och morötter.

  Försökte ta ett fint utekort, men han ska hela tiden bara följa efter mig så det gick inte.

  

Av Minna - 3 mars 2014 21:15

Vet inte hur jag tänkt när jag lagt schemat. Öppningstur efter helg...ja ja det gick bra ändå. Åkte till stallet direkt efter jobbet och sadlade på herrn. Hade varit o mockat o de på lunchen.

Red ett dressyrpass av lättare mått. Vet inte om de hade busat extra mycket idag i hagen. Bosse hade ett sår på insidan av bakbenet och kändes väldigt stel och konstig när jag red. Som om han sträckt sig lite och innan han blev varm så var han rätt så oböjlig.


Mitt i passet kommer det in en ryttare till som ska rida. Ja må säga storbloggare eller inte så tycker jag nog man kan fråga om det är ok att ta en massa foton med blixt. Som tur var så reagerade ingen av hästarna som var där.

 

Bus ungen. Han är söt i allafall.

  


Av Minna - 2 mars 2014 21:15

Bosse fick sig en liten pysselkväll. Rakade av lite hår på benen för att se om vi kan undvika fler angrepp av mugg. Bosse var inte så där jätte road av att bli avtvättad på benen och behöva stå still.

  Skrapar man tillräckligt länge kanske godiset kommer fram.

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards