Livet som ryttare

Alla inlägg under augusti 2014

Av Minna - 20 augusti 2014 20:09

Eftersom jag inte fick hämta sadeln idag så passade vi på att lastträna istället. Han var så duktig idag. Gick rakt in och stog kvar o åt av snasket. Man kommer långt med snask på Bosse, lättlurad. Nästa gång kan jag nog stänga bommen och kanske ta en tur. Målsättningen är ju att kunna åka själv med honom.

  Nu är det dessa lertider igen. Undrar varför de har så svårt för att gå i det men rulla sig går hur bra som helst. Verkar vara standard för alla hästar, tror dom   oss!!


Hade tänkt försöka rida barbacka men tror inte jag kommer upp. Måste försöka nån gång när ingen ser vad jag håller på med. Blir nog ingen snygg uppsittning, är smidig som en flodhäst.

Skulle fått oljan bytt på bilen idag men mekanikern hörde inte av sig så hoppas på morgondagen!!

  

Av Minna - 19 augusti 2014 19:53

Idag fick det bli höhämtning. Det var nästan soprent på mat nu. Malin var med och visade vart jag skulle, hon borde ju hitta eftersom det är hennes pappa. Vi lastade på min storbal och tio småbal åt Malin. Nu klarar vi oss kanske en månad, får se hur mycket jag behöver ge.

 

Först rulla in denna sedan var det dags för veckans roligaste syssla....fy vad tråkigt det är.

 

Mystiskt nog saknar jag den ena gröna em påsen. Den har rymt, hittar den inte nånstans.

Nej nu är det dags för Idol, lite skämigt är det allt ibland. Hör inte folk hur de låter?

  


Av Minna - 18 augusti 2014 21:11

Var ju barnvakt åt Arven medans Madde sklle hoppa teränghinder. Vi passade på att gå in på ridskolan en stund och tittade på barn som skulle lära sig att galoppera. Arven passade p att ha en liten fruktstund.

 

Vi gick ut på banan sen och tittade lite. Hon hittade flera hinder som hon skulle hoppa med sin ponny. Jo det ska börjas i tid.

 

Det här var mest spännande. Hon fick sedan syn på utehoppbanan och skulle dit och hoppa. Jag var inte tillräcklig snabb för då kom världens spydigaste kommentar från en tvååring

- Men kör vagnen då!! Undrar vart hon fått det ifrån? Hon vet vad hon vill. Sprang och hoppade vanliga hinder mäkta imponerad av vad mamma och de andra gjorde. Nä hoppa själv var mycket roligare....

  

Av Minna - 17 augusti 2014 19:18

Ellwe inte. Bytte järnet i sadeln och då blev den för trång vid bogarna. Har nu provat alla som går så det är bara att vänta på dressyrsadeln.

Så nu kan jag lika gärna sälja allroundsadeln. Satte ut en annons förrut men tror det kommer gå trögt.

  Begärde 1000 kr, kanske för mycket men får se.

I morgon blir det till att vara barnvakt medans Madde hopptränar lite teränghinder. Bara jag slipper så. Men vem vet om nått år kanske jag har blivit så modig att jag vågar mig på det med!! Hmmm skulle inte tro det.


En till rakvecka framför mig, ska bli skönt faktiskt att gå in på schema igen och vara ledig vardagar.

  

Av Minna - 16 augusti 2014 18:24

Det var dags för tömkörning idag igen. Bosse var väldiht skeptisk mot Stefan. han fick några riktiga blickar ibland. Idag var det nästan mer fokus på att få honom avslappnad så han kunde lyssna på vad det var han skulle göra.


Förstår inte varför filmen blir så seg.

Igår var jag iväg med sadeln igen. Nu hoppas jag verkligen den passar. Kollade hoppsadeln med men måste byta järn i den. Tur att jag har ett hemma.

Provade Maddes sadel men den var för trång äveb den. Det går bra nu känner jag.

Blir även depprimerad av att Bosse blir av med sin BFF snart. Måste gå men känns mindre kul.   

  
  

Av Minna - 14 augusti 2014 20:27

Fick hämta sadeln idag. Så jag slutade vid två och drog iväg med Madde som skulle ha en hjälm. Provred den en stund och det kändes bättre men både Linda och Ulrika sa att den fortfarande var för tight. Så det blir att åka in i morgon igen.

Har provat göra en mall på manken med en ståltrådsbit, funkar kanske. Den är ju ungefärlig så han kanske ser om det räcker med en storlek till. Fortsättning följer!!


När vi körde upp på parkeringen i Färjestad så var Daniel där med, han shoppade bara skor i och för sig. Han har ju inte den mest diskreta bil så man ser på långt håll var han är.


Ja ja nu får vi se hur det går till veckan!! Håller tummar och tår.

  

Av Minna - 13 augusti 2014 19:30

Efter jobbet hade jag tid för massage. Hon tyckte att jag hade ganska många spänningar i ländryggen. Men det som var värst tror jag var vaderna. Det kändes.

Bosse fick sig lite ompyssel då det var bokat överallt med hoppningar och lektioner. Hämtar sadeln i morn så hoppas den passar nu så vi slipper fler bekymmer.


Har alltid tyckt att det verkar himla skönt med yoga. Skulle säkert vara väldigt bra för kroppen.

Men tror inte jag skulle klara av denna övning särskilt bra. Skulle du ?

  Rätt bra styrka där. Förstår inte att det ens är möjligt att utföra nått dylikt!!

  

Av Minna - 12 augusti 2014 19:03

Bosse fick sig lite lastträning idag. Han klev in i transporten flera gånger. Hade lagt lite godis i krubban fram som han fick smaska på när han kom in. En gång gick han faktiskt på självmant när jag stog bredvid. Antar att det var godiset som hägrade. Ganska lätt att muta en riktig godisråtta. Får bli fler gånger tills vi kan lasta oss själva helt och hållet.

Nu var jag nöjd bara han gick in. Han hade lite brottom ut men nästa gång går det bättre, då står han still har jag förstämt.

 

Ser inte så jätte road ut här men det var nog mest fotografens fel. det var lite trångt där inne.


Glömde igår!! Sebban fyllde 14 år, gamle pöjken nu.

 

Grattis på födelsedagen Sebastian!!

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards