Livet som ryttare

Alla inlägg under augusti 2014

Av Minna - 3 augusti 2014 23:00

Klev upp vid tre och gjorde mig färdig för våran tripp ner. Det åskade redan då på natten. Vi var framme lagom tills de öppnade klockan åtta. I vanlg ordning började vi på hästavdelningen. Det blev väl en del fynd där.

Köpte mest rengöringsmedel och schampo mm. Det går alltid åt i stallet.


Vid ett par tillfällen blev det alldeles svart inne i affären när strömmen gick på grund av åskan. Hittade även ett par jeans och en tröja åt mig själv.  Man måste börja ha lite koll på vad saker och ting kostar för allt är inte billigare där. Tror man känar mest på häst och barnsaker.


Vi shoppade i allt som allt i nio timmar....Madde och jag kan det där med shopping. Men ryggen var allt bra mör efter det. Trött var jag oxå då grannarna hade kaljs natten innan så det blev bara tre timmars sömn. Somnar ovaggad idag.

 

  

Av Minna - 2 augusti 2014 18:56

blev uteritten av. tog med mig Madde och Loffe på en tur. Vi red runt gärdena vid fisksjötorp och sen in i skogen. I skogen var det lite knöligt men Bosse skötte det galant. Han var mest irriterad av alla nedrans mygg. De är hur många som helst där. Ville inte gå ut själv då de åkte skytteltrafik med traktorer och släpvagnar fullastade med silagebollar, han är mycket tryggare när det är någon annan häst med.

 

Nöjd herre efter ridturen. Ville som vanligt inte stå modell när kameran är framme.


I morgon blir det en spontantripp ner till Ullared. Madde frågade idag om vi skulle ta en tur och varför inte. Jag är bra på att shoppa och slösa pengar..

Det är alltid något man behöver eller vill ha så varför inte. Hittar kanske fleeceregntäcken i rätt storlek dennaa gång. oddsen är inte höga där men man kan ha tur. Inte för att jag brukar ha tur men trägen vinner väl till slut, eller?

  

Av Minna - 1 augusti 2014 20:06

Idag var Bosse väldigt underlig när jag red. Började på hoppbanan ute så det borde ha varit mycket fart i grabben idag. När jag skulle trava ville han inte alls. Stannade efter en liten bit. Gick då in för att kolla o, han var oren eller nått. Där gick det någorlunda på rakt spår men stannade även där. Skrittde en stund till.

Antingen var han lat och totalt ointresserad  av arbete idag eller så är det nått på gång. Vi får se.


Tänkte att om det inte blåser så förfärams mycket i morgon så går vi ut en stund och gör nått annat. Han är väl så uttråkad på denna dressyr att han strejkar.


Har försökt att rensa förrådet idag. Vad sparar man på allt för? Blir till att lämna en massa böcker och sånt till secondhand. Tror inte jag ens har bläddrat eller läst i alla. Hade förhoppningen för många år sen att jag skulle läsa men har aldrig ro att sitta och göra det.

  Med mindfullnes sägs det att man kommer långt!!!

  

Presentation


Livet som ryttare

Bästaste

  

Myspys!

  

Goaste näsan!

  

Lilleman 25år 2007

  

Bosse 3år. 2010

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Arkiv

Tidigare år

Gästis

Kategorier

RSS

Sök i bloggen

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards